Räkmix & vitamiini

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ronie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 23:09, 30.11.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja Ronie »

Palataan ainaiseen aiheeseen Räkmixistä ja joukkoon laitettavasta vitamiinistä. Aina puhutaan monivitamiinistä, Multitabs, sanasol ym.
Entä kalanmaksaöljy? eikö se olisi kaikista luonnollisin vitamiinin lähde käyttää kaloilla ??? Sisältää runsaasti ADE-vitamiinejä, eikä liiemmin muita ei toivottuja aineita.
Kokemuksia kenelläkään?
hyviä taikka huonoja ?
Miksi en kokeilisi ?
Vai pistänkö kustakin pullosta vähäsen ?
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Olen laittanut kalanmaksaöljyä. Eipä tuosta mitään muuta voi sanoa, kuin että ei se nyt ainakaan mitään katastrofia saanut aikaan.
Ronie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 23:09, 30.11.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja Ronie »

Kai sitä voisi vaihteeksi laittaa Mölleriä soossin sekaan. Sama kai se on mitä sinne tunkee, tuskin kukaan voi sanoa kalojensa hyvinvoinnin johtuvan jostain tietystä vitamiinista.
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja veksi »

Mä en ole löytänyt mistään ohjetta annostelusta. Kuinka paljon mitäkin vitamiinia tohtii pistää. Kala on kuitenkin vaihtolämpöinen ja energian kulutus jotain 10% siitä mitä tasalämpöisellä.
GiantCatFish
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 13:53, 11.10.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja GiantCatFish »

Mie oon käyttäny tuommosta, yhen ruuttasun oon laittanu puolikkaaseen räkmix annokseen.
Sisältää kalaöljyä, helokkiöljyä, A-, D-vitamiinia, D-alfa-tokoferolia.
http://www.verkkosivuapteekki.fi/Omega-Aid-Forte-250-ml
450L Kiekkola
Ronie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 23:09, 30.11.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Räkmix & vitamiini

Viesti Kirjoittaja Ronie »

veksi kirjoitti:Mä en ole löytänyt mistään ohjetta annostelusta. Kuinka paljon mitäkin vitamiinia tohtii pistää. Kala on kuitenkin vaihtolämpöinen ja energian kulutus jotain 10% siitä mitä tasalämpöisellä.
Tuntuu olevan ikuinen ongelma nämä vitamiinit. Kukin pistää mitä kaupasta/kaapista löytyy. Määrällisesti kokeillaan näppituntumalta, jos ei mitään peruuttamatonto tapahdu niin hyvä. Sillä sitten jatketaan.
Tuskin näiden vitamiinien vaikutusta kukaan on looppujenlopuksi pidemmälle tutkinut.
Pitäisi varmaan laittaa kymmenkunta allasta pystyyn ja muutama kiekko jokaiseen pyttyyn.
Ruokkisi vuodenpäivät mixillä johon on lisätty eri vitamiinejä, erinäiset määrät joiden pohjalta vertailee tuloksia.
Jos ei havaittavia eroja kalojen hyvinvoinnissa, niin aloitetaan alusta... :P tai sanotaan että multivita oli paras...karamellin makuinen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”