mistä halvalla sinikiekkoja?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tiitu84
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 15:11, 03.10.2012
Sukupuoli: Nainen

mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja tiitu84 »

Eli etsiskelen sinikiekkoja/siniturkooseja ja halaisin teiltä kokeneiltä tietoa, mistä saisi halvimmalla/kpl?? Onko kellään kokemusta Akvaariolinnasta tai Suomen akvaariotukusta että mitä hintoja pyytävät kiekkokaloista siellä? Jos esim. Akvaariolinnasta saisi halvemmalla kuin tämän kaupungin akvaarioliikkeestä (42e/kpl)niin paljonko siellä olsi hinnat/kpl? Jos olis huomattavasti halvempi hinta niin tekisin tilauksen jompaan kumpaan liikkeeseen ehdottomasti jos vain voin säästää edes muutaman euron niin minulle se on iso asia kun työtön olen.
Olen toki laittanut ostetaan palstallekin ilmoitusta kiekkojen poikasista kun halaisin kerralla ostaa sen 6 kpl ainakin jotta muodostavat pareja ehkä jopa ja ennen kaikkea muodostavat parven kun luonnossakin parvissa liikkuvat.
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne ja neuvoista.

T:Tiitu84
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Soita tai lähetä sähköpostikysely ko liikkeisiin. Villiveikkaus on ettet ainakaan noista liikkeistä saa edullisemmin [;)]
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
pampero
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 09:49, 27.05.2011

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja pampero »

Mitäköhän kiekot maksaa Virossa ja saako tuotuu helpolla Suomeen kun molemmat on EU maita
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja veksi »

Mulla on viimisetkin pennut varattu, mutta Ronie:lla ymmärtääkseni on vielä vapaita.
heavy-hannu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 12:45, 24.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja heavy-hannu »

Hei!

Jos oikeasti haluat harrastaa kiekkoja ja säästää rahaa, ei kannata tuijottaa pelkkään hankintahintaan. Kun hankit kiekkoja, tärkeintä on, että nuoret kiekot ovat terveitä ja syövät hyvin. Kun sellaisia löytyy, kannattaa ostaa kerralla niin monta kuin parveen on aikomus laittaa. Silloin kalat voivat kasvaessaan muodostaa kutuparit haluamallaan tavalla ja parveen syntyy ajan mittaan luonnollinen "nokkimisjärjestys".

Hyvällä hoidolla Sinulla on tämmöisestä parvesta iloa jopa vuosikymmeneksi. Silloin hankintahinnan merkitys kutistuu aika olemattomaksi. Kauniit, terveet ja loisettomat kiekot kun eivät missään ole halpoja.

Hannu
"Every moment hurts. Last one kills"
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja heisku »

Tampereen akvaariokalassa näyttäisi netin mukaan olevan 35€\kpl. Laadusta en tiedä kun en ole vielä itse paikanpäällä käynyt,mutta hyvää olen kuullut.
kiekkola+pohjan asukit
Dirtbag
Junior Member
Junior Member
Viestit: 53
Liittynyt: 19:36, 02.07.2012

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja Dirtbag »

Komppaan Hannua. Ehdottomasti kannattaa hinnan sijaan keskittyä laatuun.
Halvalla saa harvemmin hyvää, vaikka poikkeuksia onkin. Halvalla saatat saada pahasti sukurutsaisia kaloja... tai sitten et. Ei voi tietää :?

Nyt kannattaa oikeasti mennä pitkän kaavan mukaan ja koittaa saada tautivapaita ja hyvälaatuisia kaloja, jotta et jatkossa joudu painimaan loisten ja tautien kanssa. Karanteeni on ehdoton kaikille kaloille jotka tuot siihen kiekkolaan, sillä mikä tahansa kala voi kantaa mm. kidusloisia joiden takia kiekot kärsivät usein turhaankin. Karanteenauksen aikana kun lääkitset oikein kalasi, niin voit välttyä jatkossa monilta harmailta hiuksilta.¨

EDIT: loisia on veemäinen häätää jälkikäteen, kun pitää lääkitä koko allas ja se saattaa esim. tappaa kierteiskotilokannan tai sukaravut.
tiitu84
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 15:11, 03.10.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja tiitu84 »

Olen nyt laitellut sähköposteja eri paikkoihin ja tietenkin minulle on tärkeää myös se että kiekkojen poikaset ovat terveitä. Jos jollakin on kiekkojen poikasia tuloillaan/saatavissa niin ota yhteyttä YV:lä.
Toivottavasti jossain vaiheessa onni potkaisee :D
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi
tiitu84
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 15:11, 03.10.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja tiitu84 »

Niin ja toivoisin joltakin kivalta ihmiseltä, että joka asuu Vantaalla, että voisi käydä akvaariokurjessa ja kysyä minkälaisia hintoja siellä pyydetään kiekoista?
Olisin muuten laittanut sähköpostilla tiedustelun kiekoista sinne mutta ei ole ollenkaan sähköpostiosoitetta.
Annan tuhannet kiitokset sille joka siellä käydessään muilla asioilla voisi samalla kysäistä minun tietooni niiden kiekkojen hintoja.
Kiitän jo etukäteen sitä joka vaivautuu tämän tekemään :D

T:Tiitu84
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja veksi »

Kannattaa soittaa.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Nyt en ymmärrä pointtia tässä. Minun kokemukseni mukaan itse soittamalla saa kyllä selvää asioista myös Kurjesta: (09) 8235 025.
tiitu84
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 15:11, 03.10.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: mistä halvalla sinikiekkoja?

Viesti Kirjoittaja tiitu84 »

Minäpä otan nyt ensi maanantaina kännyn käteen ja soitan kun nyt ei ole saldoa että voisi soitella. No toivotaan että sieltä sitten jotain löytyisi minun tulevaan kiekkolaan.
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”