540l

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Oqsuu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:39, 08.06.2014
Sukupuoli: Mies

540l

Viesti Kirjoittaja Oqsuu »

Moi! Uusi immeinen olen tällä sivustolla, toki seuraillut näitä keskusteluja, mutta nyt vasta sain aikaseks rekisteröityä :D Elikkäs mulla on nyt muutamia ahvenia tuolla 540l, mutta iski täysi kyllästyminen... Aion muuttaa tuon akvaarion kiekkolaksi. Akvaario on siis 540l, mitoilla: 150x60x60cm. Ensimmäisenä mieleen tulee kysymys: Montako kiekkoa tuonne mahtuu? Ja toinen kysymys, tuolla on nyt ahventen kanssa komea isopurje, johon olen kovasti tykästynyt, mutta häiriintyvätkö kiekot noin isosta plekosta? Kiekkojen lisäksi olen ajatellut kardinaalitetroja. Kuinka suuren parven niitä voin laittaa, jos kalastona on vain kiekot, tetrat ja pohjakalat (pieniä plekoja + isopurje?)

Toivottavasti saan täältä hyviä ideoita ja ehdotuksia tulevan kiekkoaltaan suhteen :-)
jarski73
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 19:55, 12.10.2008
Sukupuoli: Mies

Re: 540l

Viesti Kirjoittaja jarski73 »

moi!
olisko nyrkkisääntö että aikuinen kiekko tarvitsee 50l vettä,eli sulle mahtuu about 10 kiekkoa,itse olen aikoinaan pitänyt 317l akvassa 6kiekkoa vuosikaudet ja sain vielä poikasia pariin otteeseen,kardinaalitetroja mahtuu sekaan iso parvi,kiekot on rauhallisia kun niillä on ns.suojakaloja :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”