Kiekkoaltaan suositus koko?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ronjah2
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 22:42, 12.12.2018
Sukupuoli: Nainen

Kiekkoaltaan suositus koko?

Viesti Kirjoittaja Ronjah2 »

Moikka!

Mikä mahtaa olla kiekkojen altaan koon min. suositus nykypäivänä? Mietin vaan, että onko minun mahdollista hankkia 375l akvaariooni pikkukiekkoja.. Tarkoituksena siis vaihtaa allas jossain välissä isompaan. Viimeistään kunhan kalat ovat kasvaneet isommiksi. Meneekö sinne se 5? Luin joistain, että ekalle kalalle 150l ja siitä eteenpäin 50l/kala. Pitääkö paikkansa? :D
Ronjah2
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 22:42, 12.12.2018
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiekkoaltaan suositus koko?

Viesti Kirjoittaja Ronjah2 »

Ja akvaarion mitat 150*50*50. Tyhjänä tällä hetkellä, pitää vaihtaa silikoonit. :D
Mikapo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 127
Liittynyt: 16:32, 09.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Karis/Karjaa

Re: Kiekkoaltaan suositus koko?

Viesti Kirjoittaja Mikapo »

Olipa hauska sattuma. Kun hankin ensimmäiset kiekkokalani neljä vuotta sitten, minulla oli tarkalleen saman kokoinen ja samoilla mitoilla varustettu akvaario. Sinne tuli viisi hieman kahden euron kolikkoa suurempaa poikasta. Jouduin kuitenkin vaihtamaan suurempaan eli 800-litraiseen jo puolen vuoden kuluttua, koska poikaset kasvoivat nopeasti. Kun ajattelen tilannetta jälkeenpäin, olisi pitänyt hankkia 800-litrainen suoraan, niin olisi jäänyt 375-litraisen aiheuttama vaiva ja kustannukset pois.
320 l Amazon, 784 l kiekkola, 120 l
Ronjah2
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 22:42, 12.12.2018
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiekkoaltaan suositus koko?

Viesti Kirjoittaja Ronjah2 »

Joo näin minä vähän ajattelin että jää nopeesti pieneksi. Ehkä heivaan tuon vanhan jo menemään tai keksin muuta siihen. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”