Taistojen sielunelämää

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Taistojen sielunelämää

Viesti Kirjoittaja millia »

Mitään kysyttävää tai varsinaista ongelmaa mulla ei nyt tällä kertaa ole, kerron vaan vähän meidän taistelukalojen sielunelämästä, mikä on hivenen mystistä.

Olen yrittänyt tässä viime päivät saada punaista koirastani lisääntymään tummanpunasinisen naaraan kanssa, ei onnistu. Ne ei kerta kaikkiaan ole pätkääkään kiinnostuneita toisistaan. Naaras on kyllä mukavan pulskassa kunnossa ja kylkiin tulee kutuhalua osoittavat pystyraidat aina kun katse kohtaa kuplapesän, mutta se äijä...ei kiinnosta, ei sitten yhtään. Kutuakvaariossa on ihanteelliset olosuhteet, kuplapesäkin oli valmiina odottamassa kun neiti saapui paikalle. Mutta mitä siellä olikaan vastassa tänä aamuna? Äijä makaa yhdessä nurkassa flegmaattisena, kuplapesä tuhottu ja naaras vastakkaisessa kulmassa ihan yhtä kypsyneenä kuin koiraskin.

Taistoäijän viriiliydessä ei todistetusti ole mitään vikaa, koska seura-akvaariossa se vehtaa harva se päivä vaaleanpunaisen naaraan kanssa. Hommasta vaan ei seuraa mitään tulosta, koska innokkaat kuhertelevaiset harvoin ovat pystyttäneet edes kuplapesää ja itse touhukin tapahtuu lähinnä harrastellen. Äijä makaa kippurassa useiden senttien päässä naarasta, sillä välin kun mimmi haahuilee vieressä hämmentyneenä, tai naaras kelluu krampissa ja äijä hätistelee kiinnostuneita paikalta. Tätä jatkuu useita tunteja (usein ne aloittavat aikaisin aamulla ja lopettavat joskus iltapäivällä). Lopulta naaras ajetaan aktipaikalta munimaan munansa jonnekin hämärään nurkkaukseen, jossa piikkisilmät niillä sitten herkuttelevat.

Että ei se aina ole helppoa edes taistelukalojen kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”