Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kattelin tota Aquabidia, aika karmeita nuo "big ears" -taistot.. Mut siis aivan älyttömän mageita kyllä kaikki noin muuten. Jos laittelis tohon kirjahyllyyn pari taistoallasta.. Mieheltä ei kysytä! :mrgreen:
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
hippikala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 08:22, 16.06.2011
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Itsekin ihmettelin noita "dumboja". Kaikkea ne ihmiset keksivät! Mutta hupaisaa kyllä, miten kaikille väreille ja muodoille löytyy joku hieno markkinanimi. Eikö samantien voisi keksiä "värivirheellisille" sinisille punaisilla evillä tai punaisille sinisellä evällä joku hieno nimike niin nekin alkaisivat kelvata? Vaikka Yin & Yang, sillai että se on niinkuin symbolisesti suunniteltu, että on pieni osa toista väriä siinä kalassa... :mrgreen:
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

hippikala kirjoitti:Jos saa yllyttää, niin hommatkaa sinistä, turkoosia, violettia ja valkoista (ja näiden yhdistelmiä) :D . Nämä värit miellyttävät eniten, joten minusta ainakin saa pienellä houkuttelulla maksavan asiakkaan poikasille [;)] .
Kannatan edellistä puhujaa, täysin samaa mieltä! :mrgreen:
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja millia »

hippikala kirjoitti:Eikö samantien voisi keksiä "värivirheellisille" sinisille punaisilla evillä tai punaisille sinisellä evällä joku hieno nimike niin nekin alkaisivat kelvata?
Ei se auta kun siitä valitettavasti kuitenkin näkee päälle että melkoinen projekti on tulossa, oli värillä mikä nimi tahansa, jos meinaan aikoo monivärisestä jotain puhtaampaa jalostaa. Kyllähän niitä myydään vaikka millä nimillä; fancy, wild, salamander, devil yms., mutta ei se kuitenkaan sitä miksikään muuta että kyseessä on monivärinen.
ps. punainen sinisillä evillä ei ole mahdollinen. Jos sellaisen saisi jalostettua, niin menisi varmasti kaupaksi vaikka kuinka ällön nimen sille värille keksisi.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

Jatkan tähän samaan ketjuun. Mä olen niin turhautunut ja tylsistynyt. Haluan taistelukaloja. HALUAN TAISTELUKALOJA! Haluaisin sellaisen rivarin tai sitte sellaisen kuus- tai kasikulmaisen akvan, jonka sit jakais ns. lohkoihin, ja jokaiseen yks poitsu. Tällä hetkellä mulla uiskentelee tuolla jo 1 poika ja 5 tytteliä, mutta kun se ei riitä .. :) haluaa kerätä koko sarjan.

Ainut ongelma vain on äiti, joka ei varmastikaan ole samaa mieltä kanssani. En uskalla vielä edes sanoa, kun tuo ensimmäinen akvakaan ei ole kovin kauaa tuossa pyörinyt .. Hiukan olen jo vihjaissut ja kertonut tuosta ''lohkoaltaasta'' (ainakin Puutorin puljussa oli joskus tämmöinen kasviallassysteemi) ja tänään jo juttelin Uuden Akvaarion Merjan kanssa sellaisesta .. äiti osui paikalle ja kuuli sen. Ei kuitenkaan suoraan tyrmännyt ideaa, kysyi vain silmät pyöreinä, että oleks sä hankkimassa jotain tollasta vai ..? Siinä ne jotain juttelivat, miten lapset ovat pehmittäneet jne ..

Muttamutta, millaisia ratkaisuja muill on yksinäisille taistopojille? Tai tytöille/haaremeille/pariskunnille? Btw tuo kauppias sanoi että 30-litraisessa menee pariskunta.. 8O
-Tuulikki-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 20:30, 02.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Janakkala/ Turenki
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja -Tuulikki- »

Butterflies kirjoitti: Muttamutta, millaisia ratkaisuja muill on yksinäisille taistopojille? Tai tytöille/haaremeille/pariskunnille? Btw tuo kauppias sanoi että 30-litraisessa menee pariskunta.. 8O
Ei ikimaailmassa, ehkä kudetukseen...
No eilen saapui tähän tönöön se 63 litranen ja mies ei tiennyt akvan hankinnasta mitään ennen kuin se sananmukaisesti kannettiin autoon :D No pientä mutinaa kuului kotona, muttei mitään pahempaa, onneksi, voisihan sitä olla pahempiakin harrastuksia :mrgreen:

Ja samalla tuli uusi poitsu rivarin viimeiseen vapaaseen lohkoon kasvamaan [;)]
136 L Seurapurkki, lauma nelijalkaisia buustin vispaajia.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

^No sitäpä minäkin, että kudetukseen ... miten hän voi suositella taistelukala pariskuntaa 30 litraan!?? En tosiaan laittaisi. Yhdelle varmaan riittää joo mutta että pari .....

No, mun taistelukalat käyttäytyi kaikkein parhaiten pariskuntana, ihme kyllä :) Nyt kun siellä on enemmänkn tyttöjä, niin käy aika kuhina ... no, onneksi ei sentään ruumiita.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla on täällä nyt punainen Half Moon Plakat pari, ja luultavasti ensi viikonloppuna pääsevät pussauskoppiin. Uudesta tulokkaasta Tartaroksesta tulee pian kuvia.
Akvarismia 1992-2014
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Poteeko kukaan (muu) thaikkutaistokuumetta? :mrgreen: Janin kautta olis taas loppukuusta mahdollista tilata taistoja Thaimaasta... mä menin sit surffailee Aquabidissä ja menin sit ihastumaan siel erääseen fisuun vähän liikaakin... Edesmenneen suosikkikalani Frostin kasvattajalla ois myynnissä hyvin samantyylinen poitsu (varmaan jotenkin samaa linjaa) ja just sellaistahan mä oon tässä hinkunutkin.
Akvarismia 1992-2014
Thapahiska

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Tindra, ei saa puhua ees mistää thaikkutilauksista tolleen ääneen :D Täs tulee opiskelijalla pahat paikat ku periaattees rivarissa olis tilaa yhelle koiraalle ja naaraat ny tietty aina mahtuu tonne 190L kippoon. Ja näyttäis tuolt löytyvän CT pineapplea ja chocoakin aika kiitettävästi pareina......
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

On muuten kiire tilata jos haluaa mukaan tähän tilaukseen! Sain just Janilta viestin, että tilaus täytyisi jättää viimeistään tiistaina.

Tosin en tiedä sitä vielä, että jos tilaisi pelkästään Aquabidistä ostettuja kaloja, niin onko silloin hieman enemmän aikaa... laitoin Janille kyselyä tuosta ja vastausta odottelen...
Akvarismia 1992-2014
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Oon nyt tilaamassa joulukuussa saapuvaksi thaikkutaistoja. Mietiskelen tilaanko morsianta Uljaalle. Eli olisiko täällä kysyntää valko-punaisille half moon plakaateille? Vai onkohan niin, että lyhyteväisten kasvattaminen Suomessa on melko turhaa? Kun ei ne taida niin hirmu suosittuja täällä olla noin yleisesti ottaen.
Akvarismia 1992-2014
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tindra kirjoitti:Oon nyt tilaamassa joulukuussa saapuvaksi thaikkutaistoja. Mietiskelen tilaanko morsianta Uljaalle. Eli olisiko täällä kysyntää valko-punaisille half moon plakaateille? Vai onkohan niin, että lyhyteväisten kasvattaminen Suomessa on melko turhaa? Kun ei ne taida niin hirmu suosittuja täällä olla noin yleisesti ottaen.
Mä ainakin tykkään enempi plakaateista, mutta en taas ole ainakaan tällä hetkellä kiinnostunut kudetuksesta. Toi mun Sampo on ainakin ihan mahtava tyyppi, todella rohkea ja vähän röyhkeäkin. :)
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mä vaan mietin, että kannattaako mun ostaa naaras Uljaalle, että ostaisko kukaan niitä lapsukaisia sitten. Mulle on tulossa myös mm. dark blue mask HMPK poika, joka olisi myös jalostusainesta, voisi olla aika kova sana löytää sille esim. blue marble tytsy.
Akvarismia 1992-2014
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Kyllähän niitä varmaan jonkun matkaa saa menemään, mutta jos on tyypillinen taistopoikue eli paljon poikasia niin se voi olla ongelma. Mun mielestä noi on vaan hienomman näköisiä ja terveemmän näköisiä myös, Sampolla ei ainakaan tuota vaikeuksia elää tuolla seuralassa ja olla virtauksessakin välillä, kun taas CT-Tapio raahaa isoja eviään perässä jokseenkin vaivalloisen oloisesti (on toki jo vanhakin), eihän tuollaista voisi koskaan tuohon isoon laittaa, kuolisi varmaan kun joutuisi uimaan koko ajan.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Uljaan kasvattaja tarjosi mulle Uljaan täyssiskoa kudetuskumppaniksi, mutta en viel tiedä ottaisko sen siskon vai kenties Aquabidistä hienon white platinum tytsyn. Uljaan emo on kuulemma sellainen dumbo/big ear, eli se pistää hieman miettimään kannattaako kahta sellaisen jälkeläistä risteyttää keskenään... ja se white platinum naaras ois muutenkin hienomman näköinen. No, kyselin kasvattajalta viel vähän lisää ja mietiskelen asiaa.
Akvarismia 1992-2014
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Tällä hetkellä on aika teoreettista, että alkaisin minkäänlaisia taistoja hankkia. Uudelle akvaariolle ei ole tilaa ja laji ei sovi olemassa olevien asujaimistoon lämpötilavaatimukseltaan. Vuosia sitten minulla kylläkin seuralassa oli tavallinen huntueväinen koiras.
Mutta kun kysytään erikoisempien väri-ja evämuotojen kysynnästä, niin vastataan. Kun miulla on kerran ollut taisto, niin periaatteesssa voisi olla toisenkin kerran. Jos nyt hankkisin taiston, niin se olisi nimenomaan lyhyteväinen. Näyttää minun silmääni yksinkertaisesti paremmalta. Sekä sen taannoin olleen huntupyrstön liikkuminen oli mielestäni sen näköistä, että kala todellakin näytti joutuvan raahaamaan ylimääräistä painoa. Hyvin harvoin se itseasiassa edes levitti ne evänsä kunnolla auki.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Munkin mielestä isoeväisten pitkäeväisten taistojen liikkuminen näyttää usein sen verran hankalalta, että itse aion pitää ja kasvattaa vain lyhyteväisiä taistoja. (pitkäeväiset half moon naaraat on ihan ok, kun niiden evien pituus on suunnilleen samaa luokkaa kuin lyhyteväisillä pojilla) Niiden hankkimiseen joutuu toki näkemään enemmän vaivaa, mutta sittenpähän joutuu, plakaatit ovat sen arvoisia :) Evänsä komeasti auki pullistava half moon plakat on kyllä niin komea näky.
Akvarismia 1992-2014
bombo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 527
Liittynyt: 09:45, 03.03.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja bombo »

Onko crowntail taistoilla muuten kysyntää tällä hetkellä? Crowntail on mun lemppari evämuoto ja mulla on yksi ct naaras ja olen ajatellut hommata 200l akvaa ct uroksen ja pari jotain naarasta joten kannattaako ct taistoja edes kudettaa vai meneekö kaupaksi?
240l sekala
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Eiköhän crowntaileja ainakin saa kauppoihin menemään, sellaisiin siis jotka ylipäänsä ostavat harrastajilta kaloja. Ja varmaan täältäkin jonkin verran ostajia luulisi löytyvän.
Akvarismia 1992-2014
SaRuFa
Member
Member
Viestit: 260
Liittynyt: 13:59, 04.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

bombo kirjoitti:Onko crowntail taistoilla muuten kysyntää tällä hetkellä?
Harmi että matkaa on tuonkin verran, mie oisin voinu huolii ct-tyttösiä mun ct-pojulle.. [;)]
Pitää vaan pitää silmät auki kun ravaa tuolla liikkeessä, että jos löytys morsianehdokkaita ennenko Tahvo on liian vanha alkamaan isän hommiin...
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mulla ois sitten suunnitteilla yrittää kudettaa half moon plakat pareja, jahka 20.12. saapuvat uudet kalat ovat ensin kotiutuneet rauhassa. Komea blue mask pari tulossa ja sitten Uljaalle se white platinum morsian tulee samalla.
Akvarismia 1992-2014
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Löytyisikö kiinnostusta tämmöisen pariskunnan jälkikasvulle? Argos on mulla täällä kotona, mutta Rósa on nyt Vantaalla sijoituskodissa ja mietiskelen hakisinko tytsyn kotiin kutemaan Argoksen kanssa. Argoksen suomujen hohde on siis oikeasti hieman sinertävää eikä noin hopeisen sävyistä kuin kuvassa.
Liitteet
Rósa
Rósa
rosa.jpg (76.29 KiB) Katsottu 3625 kertaa
Argos
Argos
argos2.jpg (178.3 KiB) Katsottu 3625 kertaa
Akvarismia 1992-2014
jejoka
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 00:01, 26.10.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: nummela

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja jejoka »

Riippuen värityksestä olisin kiinostunut ct taistoista. Hmpk on myös varteenotettava vaihtoehto mikäli joku kudettaa eikä välimatka ole hirveä. Mikäli matka olisi pitkähkö niin toivoisin tuovan osan matkasta vastaan. hyvännäköisiä tytsyjä vois ostaa enempikin kun ei tuolta tila lopu ihan heti (325L [;)] ) Voi pistää yvtä mikäli on kudettamassa :D
Minä, lapsi vm -11, pari koiraa vm -10 & -12 sekä vettä ties missä ja miten paljon. Sit viel pitäis keksii mitä tekee vapaa-aikanaan...
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Taistelukalojen erikoisempien väri- ja evämuotojen kysyntä

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tindra: Joo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”