Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

8.12. olisi siis seuraava Janin Thaimaan tuonti saapumassa Saksaan, mä tässä harkitsen tilaamista/kimppatilauksen järjestämistä, mikäli tarpeeksi kiinnostuneita löytyy mukaan porukkaan. Janin kalalistat löytyy: www.betta24.de ja taistojahan voi ostaa myös suoraan thaimaalaisilta kasvattajilta www.aquabid.com

Laittakaapa viestiä, jos ootte kiinnostuneita. Tilauksen Janille jättämisen deadline on 30.11. Mutta mielellään yritetään saada selvyys tehdäänkö tilausta, jo aikaisemmin.
Akvarismia 1992-2014
Ginka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 21:23, 10.07.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Ginka »

Tuolla Janin sivuilla on aika kivoja :) Jos haluaa tietynlaisia naaraita pitää kääntyä varmaan AquaBidin puoleen.
140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Joo naaraat suosittelen ostamaan Aquabidistä, koska sitten ainakin tietää mitä saa. Naaraista kun ei ole tuolla Janin sivuilla kuvia, niin ei tiedä tuleeko sieltä sitten pettymys. Tai no mä ite ostan 99% aina Aquabidistä, koska haluan nähdä ostamani kalayksilön kuvan.
Akvarismia 1992-2014
Josefina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 08:12, 12.08.2013

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Voi ei. Siellä aquabidissä ois sixpackeja lakritsigurameita. Nyt harkitsen kyl vakaasti, jos tilais yhden sixpackin ja yhden taistelukalapariskunnan. Törkeen hintaseks tulee, mut ei voi mitään.
Ginka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 21:23, 10.07.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Ginka »

Mä oon valmis maksaan että ei tartte tyytyä huonoihin punaisiin ja sinisiin huntuihin :D Tindra kantsisko tähänkin sanoo ketä suosittelet jne. ettei joku sitten pety?
140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
Josefina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 08:12, 12.08.2013

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Niin. Mä maksan sit siitä noudosta Espoosta vielä 40 e bensoina. Pitää miettiä, yli satkun keikka kahdesta taistosta on oikeesti paljon.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Siis huomio, ei sieltä tähän rahtiin voi tilata ymmärtääkseni mitään muita kaloja kuin taistoja! Wild types taistoja voinee tilata, kuten Betta imbellis/mahachai/smaragdina.

Tässä muutamia hyviksi havaittuja thaikkukasvattajia: Taebetta, Chaba, Innovation, Senate, Interbettas, Thaphrabettas, Somsak_bettafarm, Starbetta, Elegantbetta, Storybettas.

Varoituksen sana sitten Aquastar71:stä, ostin häneltä kerran Aquabidistä kalan, jonka myyjä väitti hukanneensa farmilleen (rahojakaan en saanu takas, olis kai pitäny toki olla tiukempana). Sitten kun myöhemmin tilattiin porukalla Janin kautta Aquastar71:n listan kaloja, niin mä sain naaraan, vaikka tilasin koiraan ja eräs toinen sai väärän värisen, halvemman pariskunnan :(
Akvarismia 1992-2014
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tarvetta olis MG plakaattinaaraille, yks löytyy jo ja sen siskon lapsonen, joka on koiras, tätä ajattelin kudettaa kun löytyis eukko. Ei viittis tätinsä kanssa laittaa sekaisin. Mut ei auta tässä rahatilanteessa kun vaan katella kuvia. :?
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Hmm kukaan ei tunnu ihan vakavissaan olevan aikeissa tilata..? Mä kyllä löytäisin kuolattavia kaloja :mrgreen:
Akvarismia 1992-2014
Ginka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 21:23, 10.07.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Ginka »

Semmonen kysymys kun kalat aquabidissiä on myynnissä aina vaan tietyn aikaa niin pitääkö sit vaan valita niistä jotka on lähellä sitä tilauspäivää siellä myynnissä? Entäs kun Janilla on siellä sivuillaan niitä taistoja eri viljelijöiltä niin onko ne hänellä jo vai onko siinäkin riski että Aquastarilta ei tule mitä pitää?
140l + 52l Aasia, taistelukalojen kasvatusta. Kesyhiiriä nimellä Ginka's.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Kalat, joita on Janin sivuilla, ovat Thaimaassa, ne lähtevät sieltä Saksaan vasta 7.12. Eli kyllä siihen voi luottaa että kalat saa jos Janin listoilta tilaa, mutta Aquastarista ei valitettavasti voi sanoa että sieltä varmuudella tulisi oikeat kalat. Siamimbellis on kyllä ainakin luotettava. Ja ne mitä Aquabidissä myydään... yleensä myyjät suostuvat huolehtimaan kalasta tarvittaessa noin kuukauden jos ostat nyt. Mutta tämä kannattaa myyjältä varmistaa ennen kuin tekee tarjouksen huutokauppakohteeseen. Yksikään myyjä ei ole kyllä vielä kieltäytynyt, keneltä olen kysellyt :)
Akvarismia 1992-2014
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Mikäli näitä tulevaisuudessa tilaillaan, saako esim. Siamimbellis sivuilta löytyviä Betta macrostomia samaan rahtiin?
Tietääkö kukaan löytyykö kasvattajaa jolla olisi tarjolla Betta Bellicaa?
Miiwa
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 12:10, 16.03.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Miiwa »

Mua kiinnostaisi tietää miten tää tilaushomma toimii? Ja paljonko tulee postikuluja Janilta Suomeen? Ilmeisesti Aquabidiltä Janille maksaa sen 5$? Vähän värikkäämpiä tytsyjä hakusessa ja tuoltahan löytyy vaikka mitä! 8-) Vaikka vähän mietityttääkin tuleeko fisut hengissä tuolta asti...
(Tietty jos joku kasvattaa näitä pk-seudulla niin saa viskaista yv:tä, myös kotimainen tuotanto kelpaa mulle mainiosti kunhan ei ole sitä perusruskeaa mitä eläinkaupoissa on.)
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Onkos kukaan viime aikoina tilaillut kaloja? Osaisiko joku neuvoa miten esim. AquaBidistä tilataan kaloja, minne ne tulevat ja paljon tulee yleensä hintaa rahdeille ym..
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Taitaa olla taistotouhu mennyt aika hiljaiseksi. Monet "vanhat" kimppatilauksissa olleet vakkarit taitavat nykyään olla kiireisiä muiden asioiden parissa, ainakin osan vienyt hevoset mukanaan, kuten mutkin. En siis enää tilaile kaloja, kun hevonen ja koira vie mun ajan ja rahat. Ja Suomen markkinoilta ei löydy riittävän kiinnostavia kaloja mun makuun niin lopahti into. Kalojahan mulla ei enää edes ole. Kaksi tyhjää myynnissä olevaa pikkuallasta tarvikkeineen vielä nurkissa. Mutta eipä se thaikkutaistojen tilaaminen mitään rakettitiedettä ole, englannintaidolla ja PayPal-tilillä pärjää aika pitkälle. Useimmat myyjät hyväksyvät myös pankkisiirron tai Western Unionilla maksun. Jos Aquabidistä tilailee niin kannattaa olla ennen huutamista perillä siitä milloin on Jan Sassmannin seuraava tuonti Thaimaasta Saksaan. Kyllä ne kasvattajat yleensä suostuu fisua kuukauden verran hoitamaan ennen lähetystä, mutta tuota enempää etuajassa en suosittele shoppaamaan. Yksinkertaisinta on toki tilata Janin sivujen listan kaloja, mutta silloin voi tulla yllätyksiäkin joskus että mitä sieltä oikeesti tuleekaan. Ite sain kerran koiraan tilattuani naaraan ja pari muuta saivat hieman eri väriset kuin tilasivat.
Akvarismia 1992-2014
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Yep, niin tuntuu menneen hiljaiseksi. Itse innostuin uudestaan nyt ja on vähän hassu olo kun ei tunnu ketään silloisia kasvattajia enää olevan. Täälläkin majailee 12 hevosta näitten akvaariojuttujen lisäksi :D Kun osa hevosista on nyt talven muualla hoidossa :) Täytyy jatkaa aktiivisesti Suomen liikkeistä bongailua jos sattuisi jotain kivoja taistelukalapoikia tulemaan vastaan :) Yksin en ala mitään tilailemaan ulkomailta. Ja onhan minulla nyt tuo pentuekin, laskin että 26 poikasta olisi nyt kasvanut noin 6 viikon ikään.
marjoS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 09:24, 21.10.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja marjoS »

Heipä hei!
Onko tämä idea kuihtunut? Heräsi kiinnostus tilaukseen mukaan jos mahtaisi löytyä musta-keltainen ukko jostain..
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Minäkin edelleen tätä mietiskelen :)
rebeca3
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 06:52, 21.05.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja rebeca3 »

moikka. miten nämä kalojen kimppatilaukset toimii? itse olen ollut sukarapujen tilauksissa mukana, miten kalat tulevat perille, haetaanko ne jostain vai miten se toimii :)?
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja rami12 »

onkos kukaan tekemässä tai suunitelemassa vielä kimpatilauksia jne
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Thaimaan taistotuonti kimppatilaus mietinnässä

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Mitenpaljon tuolta janilta maksaa tilata siis postikulut noiden kalojenhinnan päälle ja lähettääkö se kalat saksasta suomeen asti jos tuolta tilaa uusi kalakuorma taitaa tulla elokuussa jos oikeenkattoin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”