oranssin kääpiörihmakalan sukupuoli

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KarjalanKala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:59, 13.12.2014
Sukupuoli: Nainen

oranssin kääpiörihmakalan sukupuoli

Viesti Kirjoittaja KarjalanKala »

Hei!

Olen haulla etsinyt tietoa kääpiörihmakalan värimuunnosten sukupuolesta. Toinen mielipide on, että värimuunnos koskee vain uroksia, ja että naaras on aina lähes väritön (harmaa). Toinen taas, että värimuunnoksessa molemmat ovat värikkäitä, mutta naaras on hailakampi. Onko jollain varmaa tietoa asiasta?

Ostin tänään kaksi oranssia kääpiörihmakalaa. Altaassa kaikki (niitä oli ehkä yhteensä 5) olivat oransseja, mutta pari oli hieman haaleamman värisiä,ja myyjä arveli niiden olevan mahdollisesti naaraita, mutta varmaksi ei voinut luvata. Pyydysti minulle yhden hailakamman, ja yhden kirkkaan oranssin.

Nyt se hailakampi ja hieman isompi noista (joka jälkimmäisen ajatelman mukaan voisi olla naaras?!?) ajaa jatkuvasti takaa sitä kirkkaamman oranssia ja pienempää. Just minun tuurilla tuli sitten nahistelijat. Ihan ahdistaa tuon toisen puolesta. Jos ei tämä tilanne tästä rauhoitu, niin mitäs sitten? Kaupassa oli myös hunajarihmakalapariskunta (joista selkeästi toisella oli se viiru eli oli koiras). Onko aivan mahdoton ajatus, jos veisin toisen takaisin kauppaan, ja ostaisin sen hunajarihmispariskunnan..? Vai meneekö vielä vaikeammaksi? Nyt on valot poissa akvasta, kun tuli muutakin uutta porukkaa. Aamulla voisin koittaa laittaa tänne kuvan (jos onnistuu kännykällä tänne liittää, en tiedä).

Jos nuo on ukko ja akka, niin paras ratkaisu olisi kait hakea sieltä kaupasta toinen akka, mutta kun ei noista ota mitään tolkkua! Mutta siis jos ei ole edes mahdollista, että toinen olisi naaras, niin täytyy pian viedä ainakin toinen takaisin.. voi hyvänen aika sentään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”