Rihmakaloista

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

Rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Kysäisempä täältä jolla tietoa rihmakaloista... Eli hain tänään kaverilta rihmakaloja tuli hänelle altaan mukana eikä halunnut itse pitää... Porukassa näytti olevan helmirihmakoiras, keltarihmanaaras ja kaksi sinirihmanaarasta. Mietin mikä idea on ollu ostaa tommonen sortin sakki... No mutta ne on nyt mulla tuola reilu 500 litraisessa. Kavereina miljoonakaloja, pusukala, selkäuinareita, helmimonnisia, helmipalloplekot, piikkisilmiä ja kaksoiskirjoahven pari. Onko tuo sekalainen porukka ok, vai hankinko niitä lisää, esim. pari helmirihmanaarasta, yks keltarihmanaaras. Sotkeeko uroksia porukkaan ollenkaan enempää?
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja Verna »

Eikös keltarihma ole vain sinirihmakalan värimuunnos? Minusta nuo menevät porukassa ihan noinkin. Helmeri on eri lajia, mutta pärjää kyllä ihan omine nokkineenkin.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Keltarihmakala on sinirihmakalan värimuoto. Koiraan hankkiminen seura-akvaarion on ''siinä ja tässä'' sinirihmakala koiraan kasvessa jopa 15 cm pitkäksi ja kohtuullisen leveäksi. Koon lisäksi osaavat olla erittäin reviiritietoisia tapauksia. Helmirihma jää 12 cm ja naaraat ovat pienempiä, joten 500 litraiseen jos naaraille on tarvittaessa tilaa piiloutua voi pari naarasta mahtuakin. Rihmat ja ahvenet ovat yksilöitä käytöksen puolesta.

Oletan miljoonakalojen olevan kannaltaan pehmeään veteen sopivia. Mikäli eivät ole ja alkavat oireilla niitä ei voi sovittaa muiden kalojen vesiarvojen kanssa yhteen.
Ahvenia ja monneja.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1113
Liittynyt: 23:03, 31.07.2009
Akvaarioseurat: TASHAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki & Seinäjoki

Re: Rihmakaloista

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

jos toi 1+3 rihmaa toimii, niin mä en alkaisi hankkimaan mitään, mikä vetäisi sen nykysen tasapainon (jokaisella on paikkansa hierarkiassa) taas nollille ja neuvotteluun. Itse varmaan koittaisin hankkia jokusen pusun lisää, ehkä 3-4 kpl, ne ovat myös hankalia, mutta toisaalta kyllä kaipaavat toistensa seuraa,vaikka saattavat olla argessiivisia toisiaan kohtaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”