Taistelukala mahtuuko? 98 L

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RaPe
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 15:33, 07.04.2006
Paikkakunta: espoo

Taistelukala mahtuuko? 98 L

Viesti Kirjoittaja RaPe »

Hei!

Mahtuuko 98l akvaarioon vielä taistelukala ukkeli (tai jopa haaremi)?
Akvaariossa jo tällä hetkellä

3x hunajarihmaa
10x kardinaalitetra
7xkuparimonnista

Kun mietin minkä verran akvaariossa on kaloja ajattelee heti ettei voi ottaa mutta kun katsoo itse akvaarioon niin ei siellä kyllä ruuhkaa ole.

Kiitos jo etukäteen.


Muoks.


Ja toinen kysymys vielä :D

Toisessa akvaariossa on tällä hetkellä taistouros ja 8 inkkarisulkaa voinko sinne ottaa vielä pari naaras taistoa. litroja on 64. Piilopaikkojakin löytyy.
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 08:35, 01.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

Mahtumisesta en tiedä, mutta jostain olen muistaakseni lukenut että taistoukot saattaa ruvetä kähinöimään hunajarihmojen (ja rihmojen ylipäätänsä) kanssa... Korjatkaa jos olen väärässä.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Elävät samassa tasossa eli voi tulla riitaa reviireistä.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 08:35, 01.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Taistelukala mahtuuko?

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

RaPe kirjoitti:Toisessa akvaariossa on tällä hetkellä taistouros ja 8 inkkarisulkaa voinko sinne ottaa vielä pari naaras taistoa. litroja on 64. Piilopaikkojakin löytyy.
Jos äijä ei pidäkkään niistä tytöistä voi tulla ruumiita, en sinuna ottaisi tuonne tyttöjä. Osta vaikka muutama inkkari lisää mieluummin. [;)]

Joillakin harrastajilla 150 litraakaan ei meinaa riittää haaremille.
Ja jos mienaat kokeilla sitä haaremia sinne niin ota selville saatko tytöt minnekkään muualle jos tuo äijä ei niistä pidä.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Itse olen pitänyt onnistuneesti taisto-haaremia 60 litrasessa, mutta äijä olikin aika nyhverö. En kuitenkaan suosittele alle 100 litraan taistelukala-haaremia, sillä jos joku on hieman tulisempi on ruumita tiedossa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kirjoplatynen kirjoitti:Mahtumisesta en tiedä, mutta jostain olen muistaakseni lukenut että taistoukot saattaa ruvetä kähinöimään hunajarihmojen (ja rihmojen ylipäätänsä) kanssa... Korjatkaa jos olen väärässä.
8/10:stä tapauksesta, jossa olen nähnyt rihmakaloja pidettävän taistelukalojen kanssa, on ollut riitoja. En suosittele.
-Sami-
peltsi92
Member
Member
Viestit: 433
Liittynyt: 16:00, 14.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja peltsi92 »

Mulla oli 100l taisto uros ja hunajarihmis pariskunta eikä kertaakaan ollut mitään riitaa!
taistelu-kala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 19:13, 22.06.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Taistelukala mahtuuko? 98 L

Viesti Kirjoittaja taistelu-kala »

Haareemia tuon kokoiseen ei kyllä mahdu mutta, yksi kyllä voisi mennä. Riippuu toisten kalojen luonteesta.
suski-87
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:31, 25.04.2004
Akvaarioseurat: TAY
Paikkakunta: Turku

Re: Taistelukala mahtuuko? 98 L

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Itsekään en suosittelisi taistelukalaurosta samaan alle satalitraiseen hunisten kanssa tai taistohaaremia 64-litraiseen. Kummassakaan ei ole syynä niinkään altaassa jo oleva kalamäärä, vaan juuri tuo että taistelukala on reviirikala. 98-litraisessakaan (etenkin jos allas on standardimallinen) kun ei sitä pinta-alaa mahdottomasti ole, niin että siihen mahtuisi varmuudella useampia pintakalojen reviireitä. Ehkä sitten, jos huniksesi ovat rauhallisia, allas pitkämallinen (eli ei sellainen perus suorakulmio, vaan selvästi pidempi ja matalampi) ja sielä on paljon pintaan ylettäviä kasveja ja niiden lisäksi esimerkiksi lähelle pintaa/pintaan yltäviä kantoja, jotka jakavat altaan pinta-alaa eri lohkoihin. 64-litraisessakaan naaraat eivät kovin kauaksi kyllä koiraan silmistä pääse, silloin jos koiras päättää olla niitä sietämättä.

Sen sijaan kardinaalitetroja ja inkkareita voisit hankkia altaisiisi lisää, parvikalojen kohdalla kun isompi yksilömäärä on aina plussaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”