Miljoonakalojen genetiikasta

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Souffu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 00:57, 11.11.2013

Miljoonakalojen genetiikasta

Viesti Kirjoittaja Souffu »

Hei!

Värigenetiikasta hullaantuneena olen nyt alkanut "kasvattamaan" miljoonakaloja. Olen ostanut kaikki kalani kaupoista, joten en osaa sano millaisia värejä perimästä löytyy.


Ongelmana on nyt kuitenkin se, että minulle on syntynyt hohtomiljoonakalan näköisiä uroksia, vaikka vanhemmat ovat olleet fenotyypiltään ihan tavallisia miljoonakaloja. Osaako kukaan kertoa, että kuinka kaukaa hohtomiljoonakalat puskevat läpi? Varmasti siis jossain välissä olen ostanut hybridin tai hohtomiljoonakalanaaraan.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Miljoonakalojen genetiikasta

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Miljoonakalan luonnonmuoto on kyllä tosi paljon hohtomikjoonakalan näköinen, eli voi olla ihan vaan se "maatiaisversio" mikä puskee läpi.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakalojen genetiikasta

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Samaa mieltä kertun kanssa. Itsellänikin kokemuksia aloittajan viestin kaltaisesta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”