Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
PaveTar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 17:22, 30.11.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja PaveTar »

Mistä villi tai vanhan kannan miljoonakaloja voi ostaa? Etsin niitä kestävämpiä milliksiä.
Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:56, 05.08.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Tampereen akvaariokalassa oli, en tiedä onko enää. Ja sitten tarun puutarha ja lemmikit kaupassa Karkkilassa saattaa olla, ainakin sivuilla sanotaan että kasvattavat useimmat hammaskarpit itse että ne ovat tottuneet täkäläisiin vesiin.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
PaveTar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 17:22, 30.11.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja PaveTar »

Ok. Kiitos tiedosta:) Onko tällä Aqua-webpissä joku kasvattaja pk-seudulta?
Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
Siukki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:49, 11.11.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Siukki »

Up...

Eikö kukaan kasvata luonnonmuotoa? Viime talvenahan näitä oli tarjolla ainakin kahdessa pks liikkeessä, joten luulisi näitä sikiävän useammassakin altaassa. Tai eivät ole nimensä mukaisia..? Täällä kaivataan pojille seuraa, joten kiitollisena ottaisin vastaan tiedon, mistä saa aitoa luonnonmuotoa. Ihania, rohkeita ja todella kauniita minikalapuuhastelijoita. Suosittelen lämpimästi muillekin! (Hymiöistä puuttuu sellainen silmät sydämminä tyyppi)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Minulla sikiää duunin 120 litran kipossa milliksiä todella kiitettävästi. En luokittelisi niitä villiluonnonmuodoksi. Ovat ihan nättejä (urokset punavoittoisia), naaraat puna-sinivoittoiset pyrstöt. Naaraat ovat pulleita ja suuri osa on raskaana.

10 kpl. satsi niitä irtoaa hyvin. Olen kokemukseni valossa laittanut hiven mineraalilisää ja GH6 ja ph 7.2-7.5. Ihan pehmeään Helsingin veteen en niitä soisi laitettavan. Pieni mineraalilisä auttaa jo paljon. Itse käytän Seachem Equilibrumia, jota löytyy akvaarioon.fi:stä. GH nousee sillä hyvin ja ph ei nouse taivaisiin kuten Aquadurilla säätelyssä.

Pitäisi ottaa videopätkä, kunhan ehdin:).

Ovat myös madotettuja (sisä-iho-kidusloiset). :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Siukki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:49, 11.11.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Siukki »

Mä oon todella ihastunut noihin mun kolumbialaisiin villimilleihin ja haluisin noita samanlaisia lisää. Valitettavan epäonnisia vaan ovat. Ostin vuosi sitten viis, kaks kuoli vesiputkiepisodissa (putkiremontissa viallista putkea, josta irtoaa kemikaaleja) ja yks päätti viime viikonloppuna tutustua kuivalla maalla elämiseen. Virkosi vielä akvassa, mut kuoli päivää myöhemmin. :cry:

Pidän mielessä nuo sun duunin kalat, jos ei villimillejä löydy. Nuo mun millit on sen verran yksinäisen oloisia, et luulis kavereiden kelpaavan, vaikkeivat ihan samannäköisiä olisikaan. Kuvittelenkohan tuon yksinäisyyden vai onkohan se totta? Kun noita oli viis, eivät olleet läheisriippuvaisia. Nyt nuo kaks menee majakkana ja perävaununa, lähes koko ajan yhdessä.
Jebuzca
Member
Member
Viestit: 430
Liittynyt: 20:25, 13.05.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Juuri itse laitoin villit myyntiin. Aika sekalainen seurakunta suurin osa tullut suoraan Tampereen akvaariokalasta eli luonnon kantaa eikä nuo muutkaan erilaiselta näytä. Ei ole kuitenkaan mitään koriste kantaa kuten suurin osa on vaan ihan hennoilla väreillä (upeita silti) varustettuja. Itse kun tahdon nyt akvaariolta huilin ja sitten rakennetaan ihan oma allas.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Itellä on kans noita kolumbialaisia villimiljoonakaloja 12 kpl ovat kerran synnytäneet poikasiakin mutta poikaset katosivat aika pian kerran näin palettikalan ajavan poikasia takaa altaassa joten se on luultavasti pääsyyllinen poikaskatoon jne jne 140 litraiseen altaaseen noita kaloja mahtuu hyvin tuo 12 kpl palettikalakaan ei ole välittänyt aikuisista miljoonakaloista vaikka koiraat ovat paljon pienempiä kuin normaali huntupyrstöinen miljoonakala..
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

Multa löytyy 15-20v. vanha jalostemillisten kanta ja ovat turkasen kestäviä otuksia. Olivat alkujaan totta kai porukoiden hoidossa eikä silloin vaihdeltu vettä viikottain, hyvä jos edes kuukausittain, eikä mitään veden kovettamista mietittykään. Ovat olleet pehmeässä vedessä alusta alkaen, mutta vaikuttaisivat viihtyvän kunhan vesi on märkää.

Kun tuolla rakettitiedeketjussa puhuttiin noista kestävistä "lasipurkkimilliksistä", niin rupesi kiinnostamaan paljonko immeisiltä vielä löytyy noita vanhan kannan edustajia?
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Keneltä löytyy myytäväksi asti näitä miljoonakaloja niin ilmoitusta vaan tänne. Unohdetaan nuo kaupalliset miljoonakalat ja ruvetaan kasvattamaan ja jakamaan vahvempaa kantaa harrastajien keskuudessa.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

Täältä löytyypi siis yksi myyjä. :mrgreen:
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Täytyy laittaa nimi muistiin jos joskus ajelen Valkeakoskella. Itse olisin valmis kasvattamaan miljoonakaloja ja vaikka sitten ilmaiseksi jakamaan niin jos vaan tarvetta jollain olisi miltseille
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Tulipa tässä muuten mieleen että pystyskö ite kehittelemään tommosesta villimiljoonasta eri värisiä kaloja, siis koiraista jalostamalla?
Sillä tavalla kuitenkii että olisivat edelleen sitkeitä ja sopeutuvia, ite voisin kanssa jossain vaiheessa haluta kokeilla villin muodon pitoa. :)
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Olen vähän seuraillut ilmoittelua, mutta vintagemiljoonakaloja ei juuri ilmoituksissa näy. Kuitenkin sanotaan, että näitä hörhelömpiä singaporekaloja pitäessä pojasta polvi paranee ja villin näköiset vonkaleet puskee esiin kunhan joitain kuukausia ja vuosia odottelee.

Mulle tuli nyt sitten lahjoituksena ihan tämmöisiä koristemilliksiä, pelkkiä naaraita. Toki niistä valtaosa on raskaana. Haluaisin itse jälkikasvusta ehkä mieluiten vähän mitä sattuu ja sinne vintageen päin. Onkohan ihan kauhea rikos sitten ottaa koiraspuolelle tuota vanhaa kantaa hommiin, jos sitä sattuu jostain saamaan? Ei tässä kiire ole, vasta nuokin on tulleet enkä siis vielä voi ihan tietää kuinka aikovat menestyä tuolla altaassa, mutta mikäli ne nyt ei kaikki kupsahda niin onhan sinne joku herra joukkoon hankittava. Kaupasta en taida niitä lähteä hakemaan.
Eväkäs
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 210
Liittynyt: 18:44, 09.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Eväkäs »

Meil on sitä luonnonmuotoista kolumbialaista alkuperäistä pehmeänveden miljoonakalaa.
Monta kuutiota vettä noin 20:ssa kiulussa.
Eväkäs
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 210
Liittynyt: 18:44, 09.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villi-vanhan kannan miljoonakalat

Viesti Kirjoittaja Eväkäs »

Sekä sitä harvinaista venezuelan 3spottia.
Monta kuutiota vettä noin 20:ssa kiulussa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”