Miljoonakala rääkki

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maaria1234
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 18:51, 02.08.2014
Sukupuoli: Nainen

Miljoonakala rääkki

Viesti Kirjoittaja Maaria1234 »

Akvaariossani on tällä hetkellä 6 miljoonakalaurosta ja vain 2 naarasta, kaikki parin kuukauden takaisesta poikueesta. Poikasia oli alunperin 10, mutta vain nämä 8 jäivät henkiin. Nyt kun parvi onkin urosvoittoinen, pojat ovat alkaneet jahtaamaan koko ajan toista naarasta, mutta pienemmästä ja värikkäämmästä ne eivät ole kiinnostuneita. Takaa-ajetun naaraan ryhti näyttää menneen kumaraan, onko se normaalia? Voiko tilannetta korjata muuten kuin ostamalla lisää naaraita? Pelastin takaa ajetun yksilön verkkopoikasaltaaseen, väliaikaisratkaisuksi ettei kuole uupumukseen. Pienempi naaras uiskentelee tyytyväisenä uroksen kanssa, eivätkä pojat aja sitä takaa. Mistä tällainen mielenkiinto vain toiseen naarasmillikseen? Minulla ei ole ikinä ennen käynyt näin :|
risteytys
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 19:04, 09.09.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakala rääkki

Viesti Kirjoittaja risteytys »

no en tiiä. mulla on kyllä platyissä yks koiraiden eniten suosima naaras, sellane sinine platynaaras. mutta kyl ne muitaki jahtaa. mullaki tosiaa on kuiteki käyny et millis naaraat menee niiku kumaraan. en tiiä mistä johtuu oon koittanu kovettaa vettäki vähä enemmä josssai vaihees mut ei vaikutusta. eikä niitä millis naaraita ees pahemmi jahata vaa saa rauhassa olla. miksköhä ne menee kumaraa? ne sit suoristuu joskus ne kalat muttei kaikki
Jullle
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 22:35, 16.01.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakala rääkki

Viesti Kirjoittaja Jullle »

Mielestäni paras vaihtoehto tässä tilanteessa on lahjoittaa naaraat pois toiselle harrastajalle. Tällöin tankkiisi jää siis vaan parvi koirasmiljoonakaloja. Toinen vaihtoehton on ottaa ainakin 10 naarasta lisää, joka taas tuottaa lisää ongelmia mm. poikastulvan merkeissä. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”