Kuinka monta miljoonakalaa 180 litraseen akvaarioon?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haaveilija
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 15:33, 11.04.2015
Sukupuoli: Nainen

Kuinka monta miljoonakalaa 180 litraseen akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Eli miul on 180 litrainen akvaario
Siellä 2 partaimumonnia, 4 leväsukarapua, 1 juovaharjarapu ja noin 30-40 miljoonakalaa
Poikaset on niin vikkeliä, että vaikea pysyä perässä,mutta aikuisia max 20.

Miljoonakalat on varsin lisääntyvää sorttia, joten jos en pohjalla elävien lisäksi ota muita kaloja,
Kuinka paljon miljoonakaloja voi maksimissaan olla tuon kokoisessa akvaariossa?
Eli missä vaiheessa viimeistään on kiikutettava ylimääräisiä eläinkauppaan tai jaella eteenpäin?
Tällä hetkellä 180 litranen mielenlepuuttaja. Pian jokusen verran isompi :)
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kuinka monta miljoonakalaa 180 litraseen akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

Vanha ketju, eikä näköjään kukaan ole viitsinyt vastata...
Suosittelen välillä kannan uudistamista. Jos pitkään pitää samoja milliksiä yhdessä,
niin pian on isä-millis lisääntynyt lapsenlapsenlapsensa kanssa ja alkaa kannan terveys kärsimään.
Sunkin kannattaa myydä/antaa osa omista pois ja hakea uutta verta tilalle. Itse pitäisin tuon kokoisessa milliksiä +30kpl & vauvakalat ja uutta verta lisäisin 3-5 kertaa vuodessa.

Leväsukia voisit mun mielestä ottaa lisää, vaikka milliksiä olisikin reippaasti.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Kuinka monta miljoonakalaa 180 litraseen akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse asiassa tuossa on sen verran porukkaa, että aika epätodennäköistä on ns. degeneroituminen, joten sitä uutta verta ei niin usein tarvita. 50 + poikaset on minusta hyvä yläraja.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”