Perhostoka (mustaevätoka)

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miero
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 23:13, 03.09.2013
Sukupuoli: Mies

Perhostoka (mustaevätoka)

Viesti Kirjoittaja Miero »

Onko kellään näistä kokemusta? Kuten muillekin mollikalan tyyppisille ylänkökaloille, tällekin suositellaan murtovettä. Onko kalan pitäminen onnistunut makeassa vedessä vai alanko sekoittelemaan riuttasuolaa? Kertokaa, kokeneet neuvoja, kala on näyttävimpiä hammaskarppeja, jotka synnyttävät tai nämä minun ovat ainakin todella isoja. :D
Miero
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 23:13, 03.09.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Perhostoka (mustaevätoka)

Viesti Kirjoittaja Miero »

Vaikka olen toki nähnyt mm. jättimäisiä miekkapyrstöjä myynnissä, melkein ostinkin, mutta äh, sitten en. Nyt harmittaa, kun niitä ei enää ollut. :)
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: Perhostoka (mustaevätoka)

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

En missään nimessä suosittele näille murtovettä. Nämä lisääntyvät helposti ja harvempi kuitenkin suolaa kalavetensä. Minulla ainakin ovat eläneet makeassa ja keskikovassa (dH 6) vedessä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Miero
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 23:13, 03.09.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Perhostoka (mustaevätoka)

Viesti Kirjoittaja Miero »

Hyvä, kiitos. Näin minäkin ajattelin, että jätetään nyt suolaaminen graavilohelle. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”