Platyn poikasten hidas kasvu

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jennijulia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 00:12, 04.01.2019
Sukupuoli: Nainen

Platyn poikasten hidas kasvu

Viesti Kirjoittaja jennijulia »

Hei!
Mulla on ongelmana platyn poikasten hidas kasvu. Akvaario on 200l, ph 7.5, gh 11 ja lämpötila 24-25 astetta. Platyja minulla on ollut noin 9 kuukautta. Vanhimmat poikaset ovat siis noin 9 kuukauden ikäisiä ja 2-3cm pitkiä. Joukossa muutama hieman isompi. Yhtään urosta ei poikasista ole kasvanut. Poikasia on kuitenkin 20-25 kasvanut tähän 2-3cm kokoon. Tällä hetkellä akvaariossa on kaksi täyskasvusta urosta ja noin 15 näitä 2-3 sentin kokoista ”poikasta” (jotka siis ovat iältään 5-9kk). Joku näistä pienistä oli kuitenkin saanut poikasia pari päivää sitten, eli eivät kaikki sentään aivan kehittymättömiä ole :D Platyjen lisäksi mulla on miljoonakaloja, nykyään vain uroksia.

Viimeisen muutaman kuukauden aikana platyja on alkanut kuolemaan yksi kerrallaan. Kuoleva kala laihtuu ja lopulta kuolee. Evät menevät yleensä suppuun ja kidukset punottavat. Aloitin tänään loislääkityksen. Alussa hankkimistani platyista yksi säntäili ja voi huonosti heti akvaariooni tullessaan. Jälkikäteen ymmärrän kalan kärsineen loisista ja todennäköisesti ”levittäneen” niitä akvaarioon. Sen lisäksi olen satunnaisesti huomannut kalojen hinkkaavan kiduksiaan kantoihin yms (kidusloisia?). Osaisiko täällä joku fiksumpi kertoa, että voiko poikasten huono kasvu johtua näistä loisista? Kiitos jo etukäteen!! :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”