Platy [kuvia]

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

zalmari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 15:17, 28.12.2006

Viesti Kirjoittaja zalmari »

Aiemmin ketjussa sinisiä platyja kaipaileville: laittakaa viestiä yv:llä jos kiinnostaa, mulla on vielä jäljellä jokunen ylimääräinen sininen poikanen, maaliskuussa syntyneitä. Riihimäki-Hyvinkää -akselilta löytyy, aika lähellä siis Lammiakin... 8-)
litroja 720+400+126
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 13:38, 05.12.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Kastanya ja Heli69: hienoja lätykuvia!
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
dahol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 45
Liittynyt: 20:16, 06.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: EP

Viesti Kirjoittaja dahol »

Tässä pari platy kuvaa meiltä. :) Meille muutti viime torstaina yhteensä 8 kappaletta (2+6). Ihastunu kyllä nuohin jo nyt niin. :)
http://www.deviantart.com/deviation/583 ... n%3Ascraps
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=9740 ... g=17192228
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=9740 ... g=17192210

Sinisiä on kaks, naaras on mikki hiiri, pari oranssia västäräkkiä aika pieniä vielä ja sitten nuota muita monen kirjavia. :)
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Ihania!

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Nyt tänne platy-porukkaan hokasin eksyä, kun minäkin, tuoreena akvaarion pitäjänä, olen niitä hankkinut. On teillä KOMEITA platyjä =0)

Ensimmäiset kolme koirasta tuli meille kolme viikkoa sitten, nyt pari päivää sitten kahdeksan poikasta, joista ainakin seitsemän ovat naaraita. Voi jestas että osa niistä on PIKKUISIA, aivan ihastuttavia =0)

Mutta noista väreistä siis; ovatko kaikki normaali-oranssit-punaiset mustilla evillä ja pyrstöllä näitä västäräkkejä??! Olen koettanut vähän jo noita väritys-juttuja katsella, mutta pakko tunnustaa että en ymmärrä noiden vivahde-eroja vielä oikein.. =0/ Entäs mitä ovatkaan nämä täysin yksiväriset, oranssit. Sitten yksi noista pikkupoikasista on selkeesti ihan vaalea, jopa oljenkeltainen, ja sillä on hieman tummempaa "ruskeaa" kyljissä. Tällä on silti kumminkin mursta pyrstö sekä evät. Ja ovatko nämä västäräkit samoja kuin "mikkihiiret"..?

No, sekavaa sepustusta kenties, ja asiaa hankaloittaa se, että en osaa lähettää tänne kuvia =0/

Olen ihan villissä nyt näiden platyjen suhteen, ja tarkoitus olisi ehkä vastaisuudessa hankkia poikasallas näitä varten (kun joskus alkavat lisääntyä) Olemassa olevat kääpiörihmat luultavasti luovutan poissa, koska vesiarvoni pyrkivät olemaan enemmän kovahkoja; silti kyllä toistaiseksi riittäviä molemmille..
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja heisku »

Voi että teillä on komeita platyja... Itsekin haluaisin jotain vähän erikoisemman värisiä, varsinkin nuo siniset näyttävät hienoilta!
Platyja löytyy tällä hetkellä 2+5 ja neljä n.1cm pituista poikasta.
Tässä meidän platyista muutama kuva:
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1812.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1819.jpg
Onko tossa viimisessä kuvassa näkyvälle platy urokselle jokin virallinen väri nimitys? Harmaa kala jolla peräpää oranssi ja evät mustat. Vai onko vain jokin "sekasikiö"? :D
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Ompa upeita noi siniset platyt 8O.*tahtoo kans * :mrgreen: Täältä löytyy 16 kpl platyja :roll: .Yritän saad omasta laumasta kans räpsittyy kuvia kunhan saan kameraan uudet patterit :roll:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
sussu-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:20, 15.09.2007
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja sussu- »

Jos jollain on sinisiä platyjä niin teettäkääs niillä poikasia :) mäki haluaisin sellasen! Varmasti ostankin jos joltain sellainen/sellaisia Turun seudulta löytyy :mrgreen:
Dude
Junior Member
Junior Member
Viestit: 86
Liittynyt: 22:37, 03.09.2007

Viesti Kirjoittaja Dude »

Eikö Paltyja ole ihan pikimustiakin myytävänä?Haluaisin sellaisia:)
Kuinka paljon noit pitää väh. ostaa kerralla?
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja heisku »

Meillä on mustia platyja. kuvia voisin laittaa tässä lähipäivinä. Tosin näillä on orannssit päät. Nämä pyöräyttivät muutaman poikasen pari päivää sitten. Täynnä mustia pikkuja(melkein kokonaan mustia)ja keltaiset päät. Saa katsoa että kasvaako luovutus kokoon asti [;)]

Platyistahan sanotaan että voi pitää yksinään tai pareittain. Itse en todellakaan suosittele pitämään yksin tai ainakaan pareittain (uros ja naaras). Uros jahtaa väsymättä naarasta.
Hyvä suhdeluku on 1 koiras ja 3 naarasta. Omasta mielestäni hyvä aloitusmäärä on 2koirasta ja 6 naarasta...
Tai jos ei halua täyttää allastaan platyilla niin pelkät naaraatkin menevät mainiosti keskenään. :D
sussu-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:20, 15.09.2007
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja sussu- »

Minkä nimiseksi kutsutaan sellaista miekkapyrstöä jolla on puolet vartalosta on melkein vaalea ja puolet oranssi + oranssi miekka mustilla reunoilla? :) Ja sitten vielä, että kun platy ja miekkapyrstö lisääntyvät keskenään niin miksi niitä sitten kutsutaan? [;)]
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja heisku »

Nyt vihdoinkin sain otettua noista uusimmista platyista kuvia.
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1991.jpg <-tuxedo naaras, pyöräytti ensimmäiset poikaset pari päivää sitten
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1981.jpg <-musta uros pienellä miekalla
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1984.jpg <-sunset naaras ja yllä kirjava uros joka tuntuu johtavan koko parvea... :roll:
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1987.jpg <-sininen?
http://i41.photobucket.com/albums/e253/ ... G_1979.jpg <-mikkihiiri naaras, koko ajan synnyttämässä :D
Lisöksi löytyy vielä toinenkin musta uros joka ei suostunut kuvattavaksi..
Sain hankittua myös pari kk sitten keltaisen,mustin pilkuin olevan platyn, mutta se katosi mystisesti. Varmasti hypännyt pois akvasta ja kissat löytäneet ennen minua, koska ruotoakaan ei ole löytynyt altaasta vaikka sorakin vaihdettu sen jalkeen.... :x
affenainen80
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:47, 23.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenainen80 »

Tänne muutti ensimmäinen platykaksikko tänään. Kaksi pientä valkoista mikkihiirtä - tosin toisella on punertava selkäevä. Toinen täysin valkoinen.

Tilauksessa on mulle itselleni uutukaista platyvärimuunnosta....
tiger mickey mouse - eli valkoinen mikkihiiri punaisilla pystyraidoilla! Odotan innolla koska saan ne! :mrgreen:

Kuvia tulee heti, kun saan loputkin platyset kotiin. [;)]
1000L tyhjillään, 400L aasiaa ja 350L afrikkaa + 9 viljakäärmettä
sussu-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 20:20, 15.09.2007
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja sussu- »

Mulla on tällä hetkellä vain miekkapyrstöjä enkä tunnu löytävän mistään erikoisen värisiä miekkapyrstöjä. Eli voisinko esim. risteyttää vaalean platyn tavallisen miekkapystön kanssa? Luuletteko että tää onnistuisi? :) Ku ainoastaan erikoisen värisiä platyja näyttää olevan useissa akvaarioliikkeissä eikä ollenkaa miekkiksiä 8-)
noralee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 22:21, 18.01.2007

Viesti Kirjoittaja noralee »

Pahoittelen tosi epäselvää kuvaa, mutta tästä saa jonkunlaisen idean mun kaloista. http://img.photobucket.com/albums/v237/ ... platyt.jpg
Lightforce
Member
Member
Viestit: 388
Liittynyt: 15:16, 28.02.2007
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lightforce »

affenainen80 kirjoitti: Tilauksessa on mulle itselleni uutukaista platyvärimuunnosta....
tiger mickey mouse - eli valkoinen mikkihiiri punaisilla pystyraidoilla! Odotan innolla koska saan ne! :mrgreen:
Yksi tuollainen koiras oli Lahden Hopeakäpälässä, en muista oliko sillä mikkihiirikuvio, mutta punaiset pystyraidat kyllä. Itse ostin sieltä sinertävän platyn punaisilla evillä ja mikkihiirikuviolla. :)
340 l seura-akvaario (sattarit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Lightforce
Member
Member
Viestit: 388
Liittynyt: 15:16, 28.02.2007
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lightforce »

Aislinn, aivan ihanan värinen tuo neloskuvan kirjava pieni platy! :D Tuollaisen kun saisi...:P
340 l seura-akvaario (sattarit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

sussu- kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä vain miekkapyrstöjä enkä tunnu löytävän mistään erikoisen värisiä miekkapyrstöjä. Eli voisinko esim. risteyttää vaalean platyn tavallisen miekkapystön kanssa? Luuletteko että tää onnistuisi? :) Ku ainoastaan erikoisen värisiä platyja näyttää olevan useissa akvaarioliikkeissä eikä ollenkaa miekkiksiä 8-)
Miekkapyrstöjä ja platyjä ei tulisi risteyttää (tai edes pitää samassa altaassa) koska mitä järkeä viljellä täysin sekarotuisia kaloja. Synnyttävien hammaskarppien ongelmahan on yleensä se että poikasia syntyy enemmän kuin mitä pystyy pitämään itse, joten minne niitä sekarotuisia muka sitten saa menemään... muutenkin mielestäni nämä kaksi lajia tulisi pitää puhtaina ja erillään. Harmi että asut Raisiossa asti, mulla olisi muuten ehkä myydä hieno tuxedo miekkapyrstöuros tai muutama muukin nuori kala.
Akvarismia 1992-2014
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Lightforce kirjoitti:
affenainen80 kirjoitti: Tilauksessa on mulle itselleni uutukaista platyvärimuunnosta....
tiger mickey mouse - eli valkoinen mikkihiiri punaisilla pystyraidoilla! Odotan innolla koska saan ne! :mrgreen:
Yksi tuollainen koiras oli Lahden Hopeakäpälässä, en muista oliko sillä mikkihiirikuvio, mutta punaiset pystyraidat kyllä. Itse ostin sieltä sinertävän platyn punaisilla evillä ja mikkihiirikuviolla. :)
Viikolla Joensuussa käydessä näin liikkeessä platyja, joilla oli vaaleanpunaisella pohjalla punaiset pystyraidat. Raitojen leveydessä oli vaihtelua, joillakin raidat olivat siten yhteenkasvaneet, että kyljessä oli ikäänkuin sahanteräkuvio. Ne punaisen ja vaaleanpunaisen sävyt oli kyllä jotenkin keinotekoisen oloisia, niin kuin jostain pikkutyttöjen muovileluista. Oli miun makuun jotenkin liian sokerisia :?
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Juupajuu kirjoitti:Viikolla Joensuussa käydessä näin liikkeessä platyja, joilla oli vaaleanpunaisella pohjalla punaiset pystyraidat. Raitojen leveydessä oli vaihtelua, joillakin raidat olivat siten yhteenkasvaneet, että kyljessä oli ikäänkuin sahanteräkuvio. Ne punaisen ja vaaleanpunaisen sävyt oli kyllä jotenkin keinotekoisen oloisia, niin kuin jostain pikkutyttöjen muovileluista. Oli miun makuun jotenkin liian sokerisia :?
Ettei ollu niitä värjättyjä kaloja?

Edit: Muokattu lainausta.
-Ylläpito
AY
Junior Member
Junior Member
Viestit: 244
Liittynyt: 18:05, 12.02.2006
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja AY »

Kuva

Yksi (huono) kuva platystäni :D

Kuva

...ja toinen kuva! :mrgreen:
Firedrago
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 14:55, 17.11.2007
Paikkakunta: Helsinki

epäoransseja

Viesti Kirjoittaja Firedrago »

Tuossa olikin jo juttua sinisten hankalasta saatavuudesta mutta mitenkäs nuo muut epäoranssit (anteeksi ilmaisuni) muodot? Voisiko saada kasvattajilta tai eläinkaupoista? Ovatko jotenkin herkempiä kuin nuo yleisemmät värit veden laadun yms tekijöiden suhteen?
p-unkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 18:03, 27.05.2007
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja p-unkku »

Turusta olen oman sinisen platypariskuntani ostanut ja joka kerta kun olen liikkeessä käynyt, niin siellä sinisiä platyja mikkihiirellä.
En tiiä, että saako liikkeen nimeä tähän laittaa.

Pariskunnalle tuli jo poikasia ja 2 selviytyi ja ovat nyt 2cm pituisia.
Molemmat selviytyneet naaraita.
Balik.
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 17:01, 18.08.2007
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja Balik. »

Itselläni on yksi sininen platy aika pieni vielä ja sitten on kaksi sinistä mikkihiiri platya kaikki ovat tyttöjä :D
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Miun platyjani.. Kuvat on hieman epätarkkoja, koska nuo ei kestä tarpeeks kauan aloillaan kännykkäkameralla kuvaa räpätessä. Digi kun on taas jossain kadoksissa ja ei siihen taida olla pattereitakaan ladattuna (seli seli).
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sit vielä yksi vanhempi kuva.. Tämä nimenomainen ei ui omassa akvaariossa enää, mutta sen samanvärisiä jälkeläisiä kylläkin..

Kuva

Lisäksi on vielä semmoisia epämääräisen sinisiä poikasia (lopullinen väri epäselvä, vaaleansinisen ja tummansinisen sekoitus) ja yksi iso vaaleansininen platy mikki hiiri täplällä.. Lupaan joskus laittaa semmoisia tarkkoja, selväpiirteisiä kuvia. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”