Mielipide merivesiakvaariosta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Mielipide merivesiakvaariosta

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Selaillessani nettiä, törmäsin sivulle jossa oli harrastaja joka kertoi sivuillaan koirista, rotista, hiiristä, kanarianlinnuista, sammakoista yms. ja kertoi mielipiteensä myös meriveisakvaariosta seuraavasti.
Merivesiakvaario

Minulla oli merivesiakvaario, mutta se oli melko turhauttavaa. Vedenvaihto oli kallista, loistevaloputket olivat kalliita ja kalat hyvin herkkiä. Aina kun kala kuoli, oli kuin olisi vetänyt vessasta satasen.

Merivesiakvaariossa kukoistivat ravut. Niitä tulee aina elävän kiven mukana ja ne ovat aluksi pieniä ja söpöjä. Sitten ne kasvavat ja kasvavat ja kasvavat. Ne pitäisi ottaa kiinni ja tappaa, koska ne syövät kaloja ja lisääntyvät. Se on tietty helpommin sanottu kuin tehty, sillä ravut ovat hyvin nopeita, niillä on piilopaikat elävissä kivissä, eivätkä ne taatusti halua tulla tapetuiksi. On oma taiteenlajinsa viritellä limupullosta rapuloukku, istua yöllä rapujahdissa ja toivoa onnistuvansa.

Minä luovutin hauskan ja rentouttavan harrastuksen vuoden kokeilun jälkeen. Suosittelen lämpimästi ihmisille, joilla ei ole tarpeeksi haastetta elämässään.
Tuntuu siltä, että jos keskittyisi yhteen kunnolla niin saattaisi onnistua siinä.
Itse olen nostanut altaastani 7 vuoden aikana ainoastaan yhden ravun ja se oli sellainen yksilö joka asusti kiven alla jota raahasi ympäsi allasta. Kivi pieneni ajan myötä ja kun tamä rapu alkoi tehdä kivenvaihtoa (kävi testaamassa isompia kiviä joita nosteli ja yritti liikutella) niin nostin sen kuiville kivineen päivineen. [;)]
Jay82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 157
Liittynyt: 14:45, 30.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mielipide merivesiakvaariosta

Viesti Kirjoittaja Jay82 »

Vähän vaikuttaa siltä, että vanhemmat eivät ole osanneet sanoa ei. :roll:
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
EtanaElli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 01:18, 19.08.2008
Sukupuoli: Nainen

Re: Mielipide merivesiakvaariosta

Viesti Kirjoittaja EtanaElli »

Mä törmäsin tähän samaan kun etsin tietoa merisvesiharrastuksesta... hieman pisti hymyilyttämään;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”