Uuden altaan kypsytyksestä

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
veijoesso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 12:11, 07.01.2011
Sukupuoli: Mies

Uuden altaan kypsytyksestä

Viesti Kirjoittaja veijoesso »

Helou,

Hommasin Red Sean nano altaan (75L) ja olen nyt odotellut reilu kaksi viikkoa kierron alkua, mutta ei ole näkynyt. Missaankohan siis jotain, vai jatkanko vain odottelua?

Elävä kivi (7,5 kg) ja elävä hiekka (noin 2 kg jos oikein muistan) lisätty 15.3. ja samana päivänä ro/di vesi Red Sean Coral Pro suolalla höystettynä ja lämmitettynä 20 asteeseen. Vaahdotin käynnistetty myös samantien ja valotkin parin päivän jälkeen.

Alusta asti nitriitti on ollut 0 ja nitraatti 2-3 välillä. Ammoniakki testiä en valitettavasti omista, kahdesta liikkeestä yritin ostaa mutta möivät eioota. Ph 8.3. - 8.5. Olen heittänyt altaaseen pakastekatkaravun ammoniakin lähteeksi neljä päivää aloituksesta, mutta olen saanut aikaiseksi vain vähän piilevää tankkiin. Toisen pakastekatkiksen heitin eilen, tänään ainakin vielä nitriitti edelleen 0.

Mutta mitä sanoo viisaammat, kannattaako/tuleeko tehdä mitään, vai jatkanko vain odottelua ja testailua? :?

/keijo
veijoesso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 12:11, 07.01.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Uuden altaan kypsytyksestä

Viesti Kirjoittaja veijoesso »

Päivitystä sen verran, että tänään onnistuin hankkimaan ammoniakkitestin. Puhdasta nollaa näytti arvatenkin. Eli elävä kivi, elävä hiekka ja kaksi pakastekatkarapua ei ole saanut ammoniakkia aikaiseksi reilussa kahdessa viikossa.
SKMake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 239
Liittynyt: 21:33, 04.05.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: New York

Re: Uuden altaan kypsytyksestä

Viesti Kirjoittaja SKMake »

Mites nitraatit? Miten sen piilevän kanssa on käynyt? Vaahdottimen voit sammuttaa kypsytyksen ajaksi.
Fluval Sea 20L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”