Vesiarvojen heilahtelu

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

janhalo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 219
Liittynyt: 19:58, 03.11.2003
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janhalo »

Nosti, mutta vaikutus ei ollut stabiili. Mg puutteen takia lähti heti pian laskuun. Vasta Mg lisäys tasapainotti/puskuroi itselläni tilanteen.

Puolestani Ca ja Kh tasoja sopii nostella vaikka tunkilla. Omassa tapauksessani oli kuitenkin mainittuja piirteitä, jotka eivät korjaantuneet ilman reilua Mg lisää. Mitään muuta hoitorutiinia en muistaaksini muuttanut samanaikaisesti.
Silakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 15:54, 23.01.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Silakka »

jaskau kirjoitti:No mutta jos ongelma olisi magnesium, niin myöskään biocalsium ei olisi nostanut arvoja, eikö?
BC sisältää aika paljon muutakin kuin kalkkia, mukaan lukien magnesiumia (tosin en tiedä kuinka paljon).
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
jaskau
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 11:16, 01.12.2003
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskau »

Noni, tällaista tapahtuu... Purkin kh pyörii nyt 6,5 ja 7,2 välillä, laskien päivän aikana 6,5 kieppeille. illalla lisään 2,5 ml Biocqalsiumjauhetta, joka nostelee sen taas hiukan yli 7. Tuntuu siltä että sen kh laskee siis kulutuksen myötä tuon 0,5 yksikköä/vrk, joka lienee normaalia? Voisin nyt ehkä nostaa hiukan tuota ylöspäinkin koska en annestele vielä lähellekään maksimiannosta BioC:tä, luulen että hilaan pikkuhiljaan kh:n tuonne 8 ja 9 välimaasoon, lienee ihan hyvä? Nyt korkeammalla kh:lla purkki näyttää voivan paljon paremmin, rumalevä vähenee ja uusia makroleviä tuntuu ilmestyvän. Luulen että nyt olis niinkuin oikella jäljillä...?
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

jaskau kirjoitti: Nyt korkeammalla kh:lla purkki näyttää voivan paljon paremmin, rumalevä vähenee ja uusia makroleviä tuntuu ilmestyvän. Luulen että nyt olis niinkuin oikella jäljillä...?
Juuri näin, ja mitä paremmin purkki voi sitä paremmin kasvaa kalkkilevä ja korallit ja kaikki. Niin ja sitä enemmän kuluu kalkkia, kiva oravanpyörä jonka olen joutunut kokemaan.

Mulla toi mopo vaan lähti hanskasta ihan totaalisesti ja bio-calciumia meni tupla määrä siihen nähden mitä purkin kyljessä oleva maximi antoi luvan laittaa. No mulla oli siis koralleja. Vasta reaktorin tulo pelasti.

Eli ihan pienenä varoituksena mitä voi tulla eteen jos allas alkaa voimaan oikein hyvin ja hommaat koralleja :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”