Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MinnaSuomela
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 11:47, 25.04.2021

Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja MinnaSuomela »

Olen hankkimassa 60l akvaarion makuuhuoneeseen. Nyt haussa mahdollisimman Hiljainen toiveissa äänetön suodatin. Kokemuksia? Mistä ja minkälainen on hiljaisin?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1600
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Moi Mulla makkarissa kaksi täysin äänetöntä aquaballia. Yöksi otan tietenkin ilmastuspätkät irti, päivisin pöhisevät kunnolla pintaa rikkoen.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

JBL:n mallistoa kannattaa katsella. Ulkosuodatin on sisäistä vielä hiljaisempi.
tellie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 20:12, 11.01.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja tellie »

En osaa mitään yhtä mallia heittää, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten roina pääsee resonoimaan. Minulla oli aikanaan Eheimin ulkosuodatin, joka ei sinänsä pitänyt juuri mitään ääntä, mutta kun sen laittoi akvaariokaappiin... ristustapäivää mikä pörinä.
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
GTX
Senior Member
Senior Member
Viestit: 561
Liittynyt: 23:14, 01.01.2014

Re: Äänetön suodatin makuuhuoneeseen?

Viesti Kirjoittaja GTX »

Äänetöntä suodatinta ei valitettavasti ole olemassa. Äänettömyyden harha muodostuu pääosin siitä, että muu taustamelu peittää suodattimen ääntä.

Mulla on makkarin akvaario hiljennetty siedettävälle tasolle äänieristämällä kaapit, joissa ulkosuodattimet ovat. Paksua kumimattoa kaappien pohjalla ja takaseinillä, sekä äänenvaimennushuopaa tungettuna letkujen läpivientireikiin. Hiljaisuus on tietenkin suhteellinen kokemus itse kullekin, mutta sen verran hiljaiseksi omani sain, että Eheimin sauvalämmittimen naksahdus kuuluu selvästi aina lämmittimen kytkeytyessä päälle ja myös hiilarisyötön letkusta tulevan yksittäisen kuplan äänen kuuli.

Sisäsuodattimet ovat yleensä melko äänekkäitä, kokeilin muutamaa ja hylkäsin ne. Elektronisesti tehosäädettävästä kiertovesipumpusta saisi varmaan rakennettua melko hiljaisen sisä/mattosuodattimen. Ulkosuodatin äänieristetyssä kaapissa on hiljainen, muttei sekään äänetön.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”