Uutta verta malawijengiin

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Tuo on kyllä totta että kaikelle löytyy kannattajansa ja vastustajansa.. Ehkä siis vaan kokeilemaan.. :D

Tuota Tetran Safe Starttia kattelin, samoin Happy Lifen Starttia. Otappa nyt noistakaan selvää että mitä eroa.. Ehkä yritän kysellä "luotettavilta akvaarioliikkeen myyjiltä" että mitä ne tuumaa. Kun edes tietäisivät että onko olleet pakkaselle alttiina.
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

LiskoDisco kirjoitti:Tuo on kyllä totta että kaikelle löytyy kannattajansa ja vastustajansa.. Ehkä siis vaan kokeilemaan.. :D

Tuota Tetran Safe Starttia kattelin, samoin Happy Lifen Starttia. Otappa nyt noistakaan selvää että mitä eroa.. Ehkä yritän kysellä "luotettavilta akvaarioliikkeen myyjiltä" että mitä ne tuumaa. Kun edes tietäisivät että onko olleet pakkaselle alttiina.
Mä kyllä luotan enempi harrastajien mielipiteisiin kuin myyjien kun tiedän että myyjät myy ihan mitä vaan ja kehuvat tuotteensa mitä nyt hyllystä vaan löytyy maasta taivaisiin kun useimmat provikkapalkalla ja en nyt puhu akvaariokauppiaista pelkästään :P
Ja myyjinä on semmoisiakin jotka ei myymistään tuotteista tiedä juuri mitään, olen itsekin nuorenapoikana ollut ilta ja viikonloppumyyjänä en tosin akvaarioliikkeessä ja näki jos jonkinmoista myyjää ja paskanpuhujaa :mrgreen: Sille alalle hakeutuu useimmiten semmoiset supliikkimiehet ja naiset jotka keksivät tarinaa vaikka aidanseipäistä miten ne ovat niin hyviä :roll: Mutta luotettavasta liikkeestä kannattaa ostaa jossa tavara liikkuu ettei ole jotain vuosikausia hyllyssä ollutta tavaraa!
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

No se täällä korvessa onkin ongelmana ettei tavara liiku ja ainoa millä saadaan liikkumaan on tuo mainitsemasi paskan jauhaminen :D

Onko teillä kokemusta tuosta Happy-Lifen startista? Googlettelin mutta en löytänyt mitään akvaarioon liittyvää :D

Nyt tässä pääsee taas toteamaan että olisi aluksi heti pitänyt iskeä hirvensarvisuola sinne eikä mitään kaupan valmisteita.. Olisi kohtapuoliin ollut akva kypsä. Mutta no, ehkä tämä tästä. Täytyy soitella noihin liikkeisiin että mitä niillä on myytävänä, nyt jos tilaan netistä niin menee taas ikuisuus ennen kuin saan litkut veteen. Saksasta olisi tuotakin pitänyt tilata mutta ah tätä järkeä kun se ei mahdu samaan päähän tukan kanssa :D
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Ton Happy Life nimi on jo niin vähän luottamusta herättävä ja jos googlaamalla ei löydy suomalaisten käyttäjien kokemuksia niin en lähtis kokeilemaan.
http://www.akvaarioon.fi/Prodibio-Bio-Digest-6 tosta mulla kokemusta ja toimi ainakin kun noudatin ohjeita ja annostuksia mut parempiakin aineita tietty voi olla :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

No tiiätkö ihan samaa mietin minä tosta Happy-Lifesta :D Muutenkin on ollu sellanen mielikuva että jos ei oo isojen firmojen aineita niin niistä ei oo mihinkään. Ei se varmaan totta oo mutta jotenkin suurien käyttäjämäärien luoma turva tuotteen tehosta on plussaa :D

Kattelin noita lasipatruunoita, jostain luin että ne olisi ainoita (tietysti vain jonkun oman kokemuksen mukaan) missä bakteerit pysyy hengissä oikeasti. Jotenkin vaan sellanen fiilis ettei meidän rupukylässä noita ole.. Pitäisikö olla oikeasti luotettava että heti turvallinen kaloille? Meinaan jos joudun tilaamaan sen niin menee ensi viikolle ennen kuin saan sen.. :S
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Bio Digest oli se "vastaava" tuote jota ostin ja saman valmistajan ammo stop... ja kaupassa sanoivat kyllä että ei ne bakut niissä ampulleissakaan pysy hengissä jos kylmässä kuljetetaan... akvaarioliikkeessä (siis eri liike kuin se mistä Bio Digestit ostin, joka oli Stockmann) myös kerrottiin että ainoastaan Tetra ja BioDigest on hakenut patentin bakteeri tuotteilleen joten niitä on tutkittu tarkoin mitä sisältävät ja muiden valmistajien myymistä tuotteista eivät akvaarioliikkeessä menneet takuuseen, esim. kysyin nitroveciä kun heillä oli sitä myynnissä niin eivät sitä myyneet vaan Tetran Safe Startia ... joka laskikin nitriitit altaasta sitten viimein.. Eli liputan edelleen Safe Starttia ja BioDigestistä olen myös kuullut hyvää mutta ilmeisesti ne mitä minä ostin, olivat kuolleita bakteereita kun eivät minulla tehneet altaassa mitään.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Stockmanilla voi olla vanhaa varastoa ja bakut kuolleita mut turvallisin lienee toi Safe Start mitä Poonah09 suosittelee. Soittele ja kysele sitä lähiliikkeistä tai sit joudut tilaamaan mut nyt talvella ei voi olla varma etteivät kuljetakylmässä niitä.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

No sepä.. Yritin soittaa paikalliseen liikkeeseen niin sivut vedetty alas ja puhelu ei yhdisty.. Pitää siis mennä sinne.
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Seppha4
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 09:47, 06.02.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Seppha4 »

Safe starttia saa minimanistaki :)
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

No p*ska, kerkesin käydä eilen nappaamassa sieltä akvaliikkeestä. Ei ollut Safe Startia mutta Easy Lifen vastaava.. Ite käyttää akvaarioittensa käynnistämiseen joten parempi että toimii.. En tiedä onko Minimaniin menneet kuormat pysyneet poissa pakkasesta, siellä oon ainakin ruuan kanssa huomannu että pakastaa kaikki lihat ennen kuin tuo hyllyyn että en tiedä sitten mitä tekee muitten tavaroitten kanssa.. No hope so tuo mömmö nyt auttaa asiaa.

Kiviä odotellessa.. Kattelin seurantakoodilla missä paketti menee, nyt on Tanskassa. Huomenna pitäisi aikaisintaan tulla perille, luultavasti tuleekin, on hyvin liikkunut mitä oon seurannut. Näin jo untakin että tulee kaks laatikollista kiviä :D
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

akva6.jpg
akva6.jpg (86.12 KiB) Katsottu 2974 kertaa
akva5.jpg
akva5.jpg (100.46 KiB) Katsottu 2974 kertaa
akva4.jpg
akva4.jpg (91.58 KiB) Katsottu 2974 kertaa
akva3.jpg
akva3.jpg (85.21 KiB) Katsottu 2974 kertaa
akva2.jpg
akva2.jpg (83.88 KiB) Katsottu 2974 kertaa
No niin nyt on kaikki kivet purkissa ja kasvitkin paikoillaan. Ihan en ole tyytyväinen tulokseen mutta toisaalta on hyvä että muutoksia pitää vielä tehdä niin saa rikottua ensimmäisten asukkien reviirit kun uusia kaloja tulee. Eli tuolla nyt mennään niin kauan kunnes kyllästyn tai uusia kaloja tulee.
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Kivan näkösiä kiviä sulla ;) Samanlaisia siis kuin mulla, samoin tausta näyttää samalta. Nuo "salaattipedit" ei vaan kuulu malawilaan mun mielestä, kun ei luonnossakaan niitä kasva. Mutta siis hyvää ravintoa ja tekemistä niiden heittelyssä altaaseen tuleville kaloille :mrgreen: Harvinaista on, jos saa rauhassa olla. Itsellä aikoinaan kun laitoin anubiasta ihan mielenkiinnosta, niin aikansa sai olla rauhassa kunnes päättivät kalat reijittää sen.

Tässä mun "kasvinputsarit" vauhdissa, että jos seuralassa alkaa leväongelma rehottaa niin voi laittaa malaweille putsaukseen. Kasvin kunnosta tosin ei takeita tämän operaation jälkeen ;)
http://youtu.be/RIzCvsyTFrw (pätki jonkin verran mun koneella, toiv.teillä näkyy paremmin)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Hyvältä näyttää kivet ja oikean kokoisia tuli tällä kertaa :D Sulla bakut altaassa ja toivottavasti toimivat että saat kuntoon ennen fisuja.
Kivasti putsaavat Hedelmiina videossasi kasvin, jäikö mitään jäljelle :mrgreen: Mulla on Jaavansaniaiset säilynyt ihmeen hyvin, alussa vähän maistoivat niitä mutta ilmeisesti niin pahanmakuisia että jättäneet rauhaan. Videoista päätellen ei paljon heiniä Malawijärvessä kasva eikä näy vaaleita kiviäkään mutta omaan silmään näyttävät kyllä paremmilta kuin pelkkä musta akvaario ja näkee joillain jopa mustan hiekan. Kasveista kyllä se hyöty että käyttävät nitraatteja ja parantavat vettä ja vaimo haluaa että niitä olisi vaikka itse en niistä kauheasti perusta. Malawilassa se hyvä puoli ettei tarvitse pahemmin kasveja hoitaa kun olen huono siinä ja akvaariokasveissa se etu ettei niitä unohda kastella :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Mulla nuo kasvit päätyi tuonne ihan vain siksi ettei pienempään akvaan enää mahtunut :D mutta olkoot tuolla niin kauan kuin kestävät, onpahan virikkeitä ;)

Mulla oli alun perin tavoitteena tehdä ihan Malawijärvestä kopio, mutta kun luonnon kivet paino niin pirusti eikä niistä omatekemistä tullut mitään niin piti ottaa plan b käyttöön. Tosiaan nyt on aika kopio Hedelmiinan akvaariosta, tosin pienemmässä mittakaavassa ja rehuilla höystettynä :D Henkilökohtaisesti tykkään tummista akvaarioista, mulla on musta hiekka pienessäkin akvassa. Jotenkin korostaa värejä enemmän. Mutta minkäs teet kun valmista pitäisi saada eikä rahat riitä aidon näköisiin tekokiviin :D

Sanoin että näin unta että tulee kaksi laatikkoa. No niin tulikin :D en tiedä sitten miksi olivat pakanneet kaksi isoa laatikkoa puolilleen. Mutta oli hieman hassu tilanne kun uni kävikin toteen :D Tuli muuten ilmeisesti edellisestä tilauksesta "hyvityksenä" kalanruokaa mukaan. Nyt on ainakin kaloilla syömistä, ite oon ostanut melkein jokaisen tilauksen yhteydessä ruokaa :D onneksi nämä ilmaiset ruuat säilyy vuoteen 2018 joten ei ole kiire käyttää niitä.
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Joo ei malawijärvessä noita valkoisia kiviäkään ole, mutta karua kuitenkin :) Nuo höttöset kasvit ei vaan muhun iske tuolla malaweilla. On tuolla pari heinännäköstä tekokasvia mullakin tönittävänä, mutta ihan mielenpiristykseks laitoin. Ne, joilla on tummia altaita malaweilla aika usein tykkää raikkaasta valkoisesta ja taas kun itsellä on tota vaaleeta, niin ajoittain tekis mieli vetää mustaks kaikki kivet. Vähän niitä tonne sotkinkin tuossa jotain viikkoja sitten. Nyt kokeilin piilottaa tekniikkaa vääränvärisellä taustalla huonolla menestyksellä, joten mun altaasta ei vähään aikaan kuvia saada ;)

Jään siis ihailemaan teidän muiden valmiita aikaansaannoksia :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Laita Hedelmiina kuten mulla toinen pääty mustaa kiveä, keskellä ruskea ja oikealla vaaleat kivet niin voi mielialan mukaan katsella kyseistä kohtaa :mrgreen: Vaikeaa se on välillä päättää millainen allas olisi mutta kalathan ne pääasia on :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Tosiaan Hedelmiina jäikö kasvista edes rankaa jäljelle? :D
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Minulla on toistaiseksi anubiaat selviytyneet ihan hyvin. Kalat kyllä nyppii kasveja ilmeisesti levää syövät kasvien pinnoilta. Toki kalat ovat vielä pieniä, että saa nähdä miten kasvien käy sitten, kun kalat ovat täysikasvuisia.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Netissä näkee todella upeitakin akvaariota oikeita taideteoksia ihmisen silmään mutta joskus kyllä miettii että viihtyykö kalat tuossa ja kuinka paljon sitä pitää päivittäin hoitaa että joka ruoho pysyy paikoillaan ja oikeassa mitassaan ym. Oon lähtenyt nyt enempi sille linjalle et pyrin tekemään kaloille virikkeellisen ympäristön ja ulkonäkö on vasta seuraavalla sijalla. Eilenkin kattelin et yks ruukku joka oli vaimon toivomuksesta laitettu pystyyn et näyttäis hyvältä niin en ole nähnyt yhdenkään kalan menevän sinne sisälle ja siispä päätin kääntää sen kyljelleen niin heti alkoivat vauhdilla uimaan sen läpi ja myöhemmin sielä oleskeltiinkin :P Eli taideteoksen sijasta rakennetaankin pojan sanoin kalojen Linnanmäki, hauskoja paikkoja joista kalat tykkäävät uida läpi ja oleskella :D Arvostan kyllä edelleen muiden taiteellisia aikaansaannoksia ja niihin käytettyä aikaa ja vaivannäköä, jotkut osaa :P
PS.Ootas TaikaJim kun kalat isompia ja sulla niitä enempi niin veikkaan että joku noita kasveja popsii.Koskas LiscoDiscon ekat kalat tulee?
Katoin eilen yhen saksalaisen videon Malawijärveltä ja siinä oli pohjassa joku uponnut laiva, et mullahan on nyt sit "aito" Malawi allas :mrgreen:
Liitteet
ruukku.JPG
ruukku.JPG (111.74 KiB) Katsottu 2786 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Se on jännä että aidoimman näköiset malawilat on ehkä kalojen kannalta heikoimpia. Jos mietitään että on isoja luonnon kiviä niin kuin näkyy Malawijärvessä olevan niin eihän niistä saa akvaarioon tehtyä tarpeeksi piiloja. Sitten taas esim reikäkivet edesauttavat luolien ja piilojen tekemisessä vaikka eivät aitoja olekaan. Kyllä se on kalojen ehdoilla mentävä. Sama se on muittenkin lemmikkien kanssa. Omia koiria on talvella pakko pukea kun eivät karvoja turhanpaljoa omista, mutta ei niitä mihinkään merimiesasuihin kesällä pueta. Eikä juhliin laiteta rusettia tai kravaattia. En sano että kaikki vaatteet tai pannat olisi "vakiokamaa" mutta ei niitä siksi päälle laiteta että minä haluan vaan siksi että on pakko. Sama sen pitää olla kalojenkin kanssa. Tällä verukkeella voin pitää kasvejakin tuolla, nehän on virikkeenä ;D Hauska nähdä kauan ne tuolla selviävät. Voisi pistää jonkun vedonlyönnin pystyyn :D

Kalat kotiutuu ensi keskiviikkona. Sitten pitää miettiä missä vaiheessa käy kalastamassa mainganoja isommista vesistä. Auratuksistakin tykkään mutta mitä enemmän niistä lukee sen enemmän tuntuu ettei niitä kannata ottaa. Vaikkakin monella alottelijalla niitä onkin niin ehkä parempi edetä hitaasti :D
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

Mä kanssa luin aikoinaan että Auratukset on ihan riiviöitä ja tappelevat koko ajan mutta Poonah09:llä on ollut niitä pitempään ja sanoi ettei mitään ongelmia ja niin minäkin uskalsin ottaa ja nyt nuorukaisina eivät ainakaan ole mitään riiviöitä ja eivät toivottavasti aikuisinakaan ja hyvän näköisiä ovat. Voi olla että niillä liian pienessä altaassa tai vääränlaisten kalojen kanssa tulee jotain reviirisotaa en tiedä? Joo, saa nähdä mitkä kasvit sulla ekana syödään, mulla ainakin aikoinaan kaikki pehmeät ja ilmeisesti hyvänmakuiset syötiin ekana ja kovempi lehtiset seuraavaksi :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Joo minulla tosiaan on auratuksia kaikista varoitteluista huolimatta eivätkä todella ole olleet lähellekään altaan ongelme kaloja. Esterit minulla tappelee ja ruosteet. Eka allas oli 450l ja nyt 900l ja molemmissa olleet auratukset hyvä valinta. :)
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

En tiiä sitten onko toi mun 340l liian pieni auratuksille? Malaweissa on se huono puoli että on liian paljon kivoja lajeja :D

Niin piti Heska sanoa siitä sun laivasta että sähän oot sitten saanut kopioitua Malawijärven yksityiskohtia myöten ;)
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja Heska »

http://www.cichlid-forum.com/articles/m_auratus.php Simply do not try and keep more than one of these males in anything less than 125 gallons. Males can be quite effective at laying claim to almost half of a 50-gallon aquarium, fighting anyone who trespasses, unless to spawn.

Joo, kyllä näyttäis että isomman tarvitsevat kun haluavat ison reviirin.
Saa nähdä onko kohta kaikilla laiva tuon videon jälkeen [;)]
Ulkomaisilla sivuilla monilla on ihmisen pääkallokopio altaassa,, niitäkin varmaan Malawijärvessä 8O
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uutta verta malawijengiin

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Sitä ei tiedä mitä järveen on ajan myötä heitetty.. :?

Juu tuon saman artikkelin luin itekin, yli 500l akvaarioon.. Ehkä sitten kun isomman asunnon myötä toivottavasti saan laajentaa kippojakin ;D Tosin sitä ei nyt kerrota miehelle vielä, se ei ole vielä edes innostunut isommasta asunnosta :D
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”