Näille sivuille kandee mennä

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Akvaariofani :)
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 20:33, 23.05.2005

Viesti Kirjoittaja Akvaariofani :) »

Saanko kysyä Blondikala sinulta, kuinka paljon tilaa 3 kultista mielestäsi tarvitsisi? Sinulla on kyllä aika jämerä tapa puolustella näkemyksiäsi, se on hyvä, sillä itse en ainakaan jaksaisi roikkua täällä keskusteluissa jos kaikki vain mumisisivat: Mmm-- joo, ollaan samaa mieltä...mm..
Kuvat olivat aika mielenkiintoisia, vaikkakin täällä Suomessahan monet asiat ovat paljon paremmin kuin muualla. Ja aina parempaan on pyrittävä, eikö?
Siis nämä litrakysymyksethän ovat aika pitkälti ihmisten omia mielipiteitä, osalla kokemusta takana, osalla taas ei.
Itse olen näiden mieltymysten puolissavälissä, eli en vaikka 100-litraiseen laittaisi, mutta ihmettelen kovasti tuota 1000 litraa on minimi-näkemystä.
400 kuulostaa minusta jo aika kivalta, ottaen huomioon, että kultakaloja en ole hankkimassa.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Taas kiihko sai vallan ennen kuin tietoa olikaan

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Blondikala kirjoitti:jartzu65 kirjoitti:
Onneksi EU kuitenkin on kieltänyt/ hankaloittanut monstereiden tuloa suomeen.
Tämmöset kanssa sitten rasittaa. Tämä tuo kiihkoa tänne ja tämä kirjoittaja antoi ihan erilaisen kuvan lauseessaan mitä tieto oli.aikaseksi, joka päättyy riitelyyn lopulta.
Empä ota kontolleni sitä jos "tämän kirjoittajan" kirjoitus mukamas aiheuttaa kiihkoa ja riitelyä?,yrittäkää kestää ihmiset :mrgreen:

Se joka tuon EU-kirjelmän on jaksanut lukea sana sanasta, nostan hattua hänelle, minä tajusin ainakin sen niin,että hankaloittaa se siinä mielessä maahantuontia, jos jokaisesta erästä täytyy tehdä paperitöitä jne. Se, johtaako se siihen että kauppias luopuu kultakalojen myynnistä, se pitäisi kysyä sitten joltakin kauppiaalta.

Mutta onneksi tämä ei tosiaankaan ole mikään "Jenkkisaitti" missä millään ei ole mitään väliä ja kaikki vain taputtelee toisiaan selkään [;)]

Joskus sitä kiihkoa tarvitaan 8-)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blondikala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 22:59, 08.05.2005
Paikkakunta: tampere

Huom! Tämä oma mielipiteeni

Viesti Kirjoittaja Blondikala »

"Saanko kysyä Blondikala sinulta, kuinka paljon tilaa 3 kultista mielestäsi tarvitsisi?"

Nyrkkisääntö on siis 1 kultis/100 l. Tämän ohjeen sain aikoinani kun alotin ja varoitukset, että kalat kasvavat suuriksi. Itselläni eivät ole mahottoman suuriksi kasvaneet, tosin olen kultiksia pitänyt vasta 2 vuotta. Siis huom! samoja kaloja! Joten ehkäpä siitä vielä kasvavat. Yksi on tosin ylitse muiden.
sttl
Senior Member
Senior Member
Viestit: 556
Liittynyt: 19:12, 28.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

"Itselläni eivät ole mahottoman suuriksi kasvaneet, tosin olen kultiksia pitänyt vasta 2 vuotta. Siis huom! samoja kaloja! Joten ehkäpä siitä vielä kasvavat. Yksi on tosin ylitse muiden."

Minkä kokoisia kalasi ovat? oliko sinulla kotisivuja? en muista oliko sinulla vai kenellä jolla niitä valkoisia,vaaleita kultakaloja,pallovatsoja..siellä sivuilla ainakin kävin,mutta nyt hukkunut..vai sekoitanko johonkin toiseen.. :|
Vipi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 01:26, 08.11.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vipi »

Sinulle 1900: Ymmärrän kantasi hyvin, mutta eikö jokaisella saa olla omat mielipiteensä asioista? Se on kyllä väärin, jos joku ei ymmärrä toisen kantaa vaikka on itse erimieltä..mutta meitä on moneen junaan ja jotkut jäävät asemalle [;)] Jokaisella on omat mielipiteensä ja pitäkää ne, mutta ymmärtäkää myös toisianne! [;)]

-Vipi-
Tiuku_
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 15:25, 12.05.2005

Viesti Kirjoittaja Tiuku_ »

Ihan kamalia, sanon minä... Voisin itkeä noiden puolesta. :cry:
Elämä on.
vilmaaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 17:37, 15.06.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Näille sivuille kandee mennä

Viesti Kirjoittaja vilmaaa »

Mä en ees pääse tonne https://www.goldfishconnection.com/grap ... je7039.jpg sivustolle O.o mutta uskon että ne kalat eivät ole nättejä
Nishikoi
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 17:52, 14.05.2007
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Näille sivuille kandee mennä

Viesti Kirjoittaja Nishikoi »

vilmaaa kirjoitti:Mä en ees pääse tonne https://www.goldfishconnection.com/grap ... je7039.jpg sivustolle O.o mutta uskon että ne kalat eivät ole nättejä
Et sitten yhtään vanhempaa juttua olis kaivanu esiin. 8O , 10vuodessa(melkein) tuollaiset sivut katovat kartalta.. [;)] .
Pihalampi n.120 000 litraa + talviallas 12000 litraa ja 2 kpl 2700litraa
https://www.youtube.com/watch?v=gK8ytO07iI4
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Näille sivuille kandee mennä

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

:)
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Näille sivuille kandee mennä

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

https://www.google.fi/search?q=wild+gol ... B530%3B256

Ite jos kultakaloja joskus ehkä hankkisin, niin tämmösiä haluaisin. Tommonen se kultakalan olla pittää,
eikä mitään jalostus ällötyksiä. Itse en edes haluai niitä pitkäeväsiäkalojakaan, koska näitten kalojen uiminen näyttää tosi rumalta ja kömpelöltä. Kyllä kalan miun mielestä tulee pystyä uimaan kauniin sulokkaasti. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”