liuskekivilöydös

Tänne havainnot harvinaisemmista kala- ja kasvilajeista ja kyselyt havainnoista.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
d78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 209
Liittynyt: 19:32, 28.02.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

liuskekivilöydös

Viesti Kirjoittaja d78 »

Ajattelin nyt mainita täälläkin, kun askarteluvimma iski viime viikonloppuna ja olin jo lähellä kipaista rannalle mukavia kivenmurikoita noutamaan.

Kuitenkin kauppareissun yhteydessä päätin käydä Turun uudessa K-Raudassa mutta siellä tarjonta oli enemmänkin näissä betonikivissä.

Matkalla silmiini osui vielä http://www.turunreunakivi.fi/fi/Tuottee ... iuskekivet Tämä yritys siis keskittyy pihakivetyksiin ja siellä kävin kyselemässä leikattua luonnonkiveä. He sanoivat, jotta kaiken mikä ei ole kahden kämmenen kokoista niin saa kerätä ilmaiseksi.

No sehän oli juuri sopivan kokoista murikkaa. Niistä meinaan liimailla vielä oivat luolastot ja "auringonsuojat". Kaiken kaikkiaan minulla oli lähes koko takaluukun pohja peitossa kiveä missä 4 tuollaista kolme miehen avonaisen kämmenen kokoista kiveä (25-30cm x 30-40cm). Ne ovat litteitä ja niistä on helppo kasata silikonin kanssa mitä vaan. Timanttilaikalla meinaan nyrsiä terävyydet pois.

Kaikenkaikkiaan sitä tuli kerättyä erittäin painava säkillinen. Maksaakin minun piti jotain. Koko roska 3€...

Vielä kun keksisi jostain hyvää silikonia mikä olisi vailla homeenestoaineita. Akvaariokaupoissa nuo maksaa maltaita.
Therapy is expensive. Popping bubble plastic is cheap. You choose.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: liuskekivilöydös

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Akvaarioon sopivaa silikonia löytyy tuubissa ihan tarjoustalosta; joku pudding loppunen aine ja transparent. Samoin rautakaupoiata löytyy akvaarioihin sopivia silikoneja.

Tähän voisin minä liuskekivistä mainita pk-seudulla kivikoura nimisen kiviliikkeen, sieltä sai ottaa ku kävi kysymässä palasia ilmaseks. Liike espoossa ja nettisivuilta löytyy osoite.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: liuskekivilöydös

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Haha :D täytyy vierailla keräilemässä, jos saisin minäkin tuommoisen edun. Raitanuoliaiset ovat kuteneet, ja tila alkaapi olla tossa pikku kiviluolassa kortilla, rakentaisin vähän laajennusta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bongauksia”