E: Platyjä ja molleja Kuopion liikkeissä.

Tänne havainnot harvinaisemmista kala- ja kasvilajeista ja kyselyt havainnoista.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

E: Platyjä ja molleja Kuopion liikkeissä.

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

17-18.5 olisi tarkoitus tehdä reissu Kuopioon ja samalla etsiä hyvänvärisiä ja -kuntoisia synnyttäviä. Nyt kyselisinkin te jotka siellä päin asustelette ja olette liikkeitä kolunneet, missä olisi parhaat platyt ja mollit? Molleista esimerkiksi haussa olisi kullansävyiset/kirjavat mollit ja platyissä erikoisemmat värit; siniset, mustat ja niiden kirjavat muodot. Jokaista liikettä en viitsisi alkaa soitella läpi, koska yleensä kyllä sanotaan puhelimessa, että löytyy hienoja, mutta kun menet paikalle liikkeessä onkin perus punaista ja oranssia tarjolla :roll: Olisin kiitollinen jos jollain löytyisi tietoa valikoimista.
Muoks. Myös yksityiset harrastajat/kasvattajat voivat tarjota omiaan YV,nä..
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: E: Platyjä ja molleja Kuopion liikkeissä.

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Puhelin tiedustelujen perusteella kävin ostoksilla Matkuksen Pets and Friendsissä. Kokemus oli positiivinen, altaat olivat hyvin hoidettuja ja myyjät ottivat oikeasti selvää millainen allas asiakkaalla on ja onko kalat menossa oikeisiin oloihin :) Olin todella yllättynyt tästä, ensimmäisen kerran törmäsin vastaavaan vastuulliseen myyntiin..
Itse kaloista, platyjä ja molleja lähdin alunperin etsimään. Altaissa oli perusvalikoimat yleisimpiä kaloja ja monnisista jotain harvinaisempaakin, ainakin näillä leveyksillä mm. ruutumonnisia. Yllätyin plekojen hinnoista, satiiri- ja topaasiplekot olivat normaalissa hinnoissa, satasen molemmin puolin, mutta perhosplekon hinta oli 19,90 ja iltaruskoplekon 29,90€ 8O Mukaan tarttui iltaruskopleko.
Platyissä valikoima oli suhteellisen normaali, mukaan tarttui 4 lumi-koralli väristä, minun silmään puna-keltainen ruumis tuxedo tai pippuri kuvioilla. Molleissa valikoima oli laaja, mustaa lyyrapyrstöä, eri värisiä purjemolleja, keltaisia punaisilla silmillä ja musta-kelta kirjavia mm. Itse ostin kaksi mustaa lyyrapyrstöä ja kolme musta-kelta kirjavaa..
Kotiutus matkan jälkeen meni hyvin ja kokemus oli positiivinen, voisin käydä uudestaankin kun Kuopioon eksyn.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
mustafa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 20:30, 30.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: E: Platyjä ja molleja Kuopion liikkeissä.

Viesti Kirjoittaja mustafa »

Hei!
Luin viestisi kirjavista molleista. Minulla joukko kirjavia yksilöitä. Lähinnä sellaisia joilla on veikeitä mustia ja hopeisia pilkkuja kyljissä ja pyrstössä muutoin harmaalla tai vihertävällä pinnalla. On muutama myös kaksivärinen musta/hopea. Kalat ovat tosin aika kaukana, täällä Lahden keskustassa. Mutta jos saatte jotenkin kuljetuksen järjestymään niin en minä niistä paljon pyydä. Mollini ovat ahkeria lisääntyjiä joten välillä täytyy vähentää kalakantaa. Ja vain pikimustille poikasille on ollut kysyntää täällä Lahdessa ja ympäristössä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bongauksia”