Tunnistuspyyntö: uiva 0.5mm puikula

Tänne havainnot harvinaisemmista kala- ja kasvilajeista ja kyselyt havainnoista.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
supa5000
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 20:43, 12.11.2015
Sukupuoli: Mies

Tunnistuspyyntö: uiva 0.5mm puikula

Viesti Kirjoittaja supa5000 »

Moi!

Tässä kahtena viimeisenä kertana kun olen vaihtanut vettä olen vaihtovettä tarkastellessani bongannut outoja "uivia puikuloita". Aluksi hieroin silmiäni mutta kyllä ne uivat ja liikkuvat. Näyttivät aika lailla sukaravun pökäleeltä :D

Osaisiko joku tunnistaa mistä ihmeestä on kysymys? Ensimmäiset bongaukset oli muutaman uuden kasvin tulon jälkeen.

Asukkaina akvaariossa on noin 10 kpl tiikeri-sukarapuja, joista yhdellä on munat pyrstön-alla kyydissä. Ensimmäisellä kerralla pyydystelin nämä puikulat varovaisesti takaisin, kun ajattelin että ne olisivat poikasia - vaikka eivät ne niiltä yhtään näytä. Toiveajattelua.

En ole missään nimessä sukarapu-ekspertti, mutta sukaravun poikasia olen kyllä nähnyt, ja näiltä puikuloilta puuttuu mielestäni kaikki ravun ominaispiirteet. Liitteenä (suttuinen) kuva - kännykällä loopista. Mitta-asteikko on 1mm.

Kuva

Kiitos! (ja anteeksi jos palsta on väärä!)
Kirsey
Junior Member
Junior Member
Viestit: 197
Liittynyt: 21:27, 10.03.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tunnistuspyyntö: uiva 0.5mm puikula

Viesti Kirjoittaja Kirsey »

65x33x35 "maljakko" keittiönpöydällä
supa5000
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 20:43, 12.11.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Tunnistuspyyntö: uiva 0.5mm puikula

Viesti Kirjoittaja supa5000 »

Moi!

Kiitos vastauksesta ja linkistä! Jos olisin löytänyt tuon suorilta ei olisi varmaan tarvinnut kysellä.

Sain vielä harrastettua ja otettua halvalla 'usb mikroskoopilla' tarkemman kuvan -- eiköhän ne niitä ole!

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bongauksia”