Myynti-ilmoitukset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Anteeksi Mari ja muutkin jotka ovat "korostamis-tyylistäni" tuohtuneet. En ole perehtynyt tähän kirjoitustyylin muokkaukseen, pitääpä katsoa mistäkö noita eri tyylejä klikkaillaan näkyville. En ole kuvitellut sen olevan "huutamista" jos joissain kohti kirjoitusta jokin sana on kirjoitettu isoilla kirjaimilla. Jopas nyt näköjään ärsyttää asiat muillakin kuin vain minulla. :roll:
Hermis
Member
Member
Viestit: 384
Liittynyt: 09:56, 21.07.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Huvittuneena olen seurannut tämän keskustelun kehittymistä muistellen omaa alkutaivaltani altaiden kanssa. Kasveista en tiennyt mitään, vallisneria oli pitkää heinää ja limaska laskuvarjohyppääjiä 8O . Enpä olisi näitä keskustelussa ilman kuvia tunnistanut, vaikka olisi suomenkielisellä nimellä lyöty päähän :mrgreen: . Itse kyllä pidän ajatuksesta, että tiedän, mitä kasveja minulla on. Ja olen kyllä todennut, että sillä tieteellisellä nimellä saa paljon paremmin tietoa netistä. Ja välillä täällä tosiaan törmää kirjavaankin suomenkieliseen nimistöön. Ja vaikka myyjä ilmottaisi sekä tieteellisen että suomenkielisen nimen, silti etsin tiedot sillä tieteellisellä.

Tuohon vielä, että onko kyseessä kasvi vai kala: monessako autonmyynti-ilmoituksessa lukee: Myydään auto. Merkki Mercedes-Benz... [;)]
marikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 15:12, 08.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marikki »

Sarianna69 kirjoitti:Anteeksi MARI ja muutkin jotka ovat "korostamis-tyylistäni" tuohtuneet; en ole perehtynyt tähän kirjoitustyylin muokkaukseen, pitääpä katsoa mistäkö noita eri tyylejä klikkaillaan näkyville.. En ole kuvitellut sen olevan "huutamista" jos joissain kohti kirjoitusta jokin sana on kirjoitettu isoilla kirjaimilla.. Jopas nyt näköjään ärsyttää asiat muillakin kuin vain minulla :roll: .
Offtopic mutta nettiä käyttäessä olisi hyvä tutustua netikettiin. Suurilla kirjaimilla kirjoittaminen on ihan globaalisti netissä huutamista. Jos haluaa korostaa jotain, korostus, alleviivaus tai kursiivin käyttö on suositeltavampaa. Valmiit nappulat ko muotoilujen käyttämiseen löydät editointi-kentän yläpuolelta täällä.

Marikki
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Sarianna69 kirjoitti:En ole kuvitellut sen olevan "huutamista" jos joissain kohti kirjoitusta jokin sana on kirjoitettu isoilla kirjaimilla.
Kyllä se vaan on. Ei ehkä kannata jatkaa ainakaa kovin pitkään koska...
Aqua-Web foorumin säännöt kirjoitti: Huutaminen (isoilla kirjaimilla kirjoittaminen) ja kuiskaaminen (normaalia pienemmällä fontilla kirjoittaminen) tekee viestistä vaikealukuisen, joten vältä näiden käyttöä. Jatkuvasta huutamisesta seuraa varoitus.
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Asia tuli sitten harvinaisen selväksi. 8O Kuka ihmeessä kuvittelee että normaalitekstin seassa olevat isolla kirjoitetut sanat olisivat yhtäkkiä riitelevää huutamista, jos kysyn esim. joltakulta neuvoa vesiarvoista yms? Kyllä minä ymmärrän että huutavaa tekstiä on kirjoittaa jatkuvasti isoilla kirjaimilla ja negatiivisella sävyllä!

No, ei tarvitse vastata jos homma menee näin hiustenhalkomiseksi ja tahalliseksi aisoiden ja toisen sanomisten vääntelyksi niin olkoon. Mulle taisi sitten riittää tämä kertakaikkiaan. :? Että tämmöistä tämä akvaharrastus netissä. [:I]
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Sarianna69 kirjoitti:Kuka ihmeessä kuvittelee että normaalitekstin seassa olevat isolla kirjoitetut sanat olisivat yhtäkkiä RIITELEVÄÄ huutamista, jos kysyn esim. joltakulta neuvoa vesiarvoista yms??
Ei kukaan. Mutta tuolla on testiosasto, jossa on oikein hyvä harjoitella. (On muuten tämä Firefox hyvä tässäkin, maalaa ja painaa niitä nappeja, niin maalatun ympärille ilmestyy tagit.)
Sarianna69 kirjoitti: Että tämmöistä tämä akvaharrastus netissä.. [:I]
Kysehän on tietenkin vain siitä että täällä sataa taas kohta vettä juuri kun lunta vasta saatiin. Eikä järvetkään tahdo jäätyä. Jotta terveisiä vaan sinne napapiirin tuntumaan. [;)]
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

OT
Sarianna69 kirjoitti:No, ei tarvitse vastata; jos homma menee näin hiustenhalkomiseksi ja tahalliseksi aisoiden ja toisen sanomisten vääntelyksi niin olkoon. Mulle taisi sitten riittää tämä kertakaikkiaan :? Että tämmöistä tämä akvaharrastus netissä.. [:I]
Tuosta nettiketistä, palstan säännöistä ja nk. huutamisesta: kyseessä on yhteisesti sovittu ja totuttu tapa enemmänkin kuin henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan [;)] . Joten älä turhaan hiilly, tai sanoisinko että vääntele ihmisten sanomisia :mrgreen: .

Meille netissä puoliksi asuville hörhöille yms. nörteille jo käytöstavoiksi muuttuneen nettiketin rikkominen vaan on lähes sama, kuin kaveri kesken puhumisen lataisisi halolla otsaan. Kummallista, ikävää ja tyssää innon jatkaa jutustelua.

Voihan sitä toki miettiä, ovatko nettiketin säännöt tylsiä ja nörtit ääliöitä, vai nettiketin rikkominen käytöstapojen vastaista...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
111na
Elite Member
Elite Member
Viestit: 9127
Liittynyt: 16:21, 27.12.2003

Viesti Kirjoittaja 111na »

Joo menee OT-osastoon, mutta kyllä pieni huudahdus välillä voi olla paikallaan yhtä lailla kuin muutkin painotustavat. Lisää tunnelmaa ja keinoja kirjoitukseen. Sen käyttö vain on hieman arkaa ja vaatii enemmän t y y l i t a j u a tietyistä yleisistä nettiyhteisöön liittyvistä syistä. Toisaalta itse arvostan kirjallisuuden mallia ja tuollaiset temput kyllä syövät ilmaisua usein helpommin kuin syventävät.

On kuitenkin tylsä ja näkemyksetön (!) tulkinta, että 'huutaminen' olisi kokonaan kielletty. Huutomerkkikin on kyllä keksitty, mutta kuitenkin!
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Joo, kyllä tää on mulle nyt käynyt jo selväksi. Alkumetreillä jo kävi ilmi, kun kirjoitin tuon viestin koskien myynti-ilmoituksien otsikoimista, että minun sanomisiani alettiin vääntelemään mielin määrin. Muutamat jo vihjailivat siihen tyyliin että kuulun siihen laiskaan ja kenties typerään akvaharrastaja-tyyppiin jotka eivät mielellään hakisi mitään tietoa yhtään mistään.

Yhdessä viestissä jo väännettiin että olenko niin vähä-lahjainen että lukeminenkin käy minulle voimille..?

No, oli miten oli. Kyllä minä todellakin uskon että pärjään ilman nettiäkin akvani kanssa (kuten joku jo päivitteli viestissään että mitenköhän sitä on aikoinaan pärjätty..!)

Joten, nou hätä. Nyt ei sitten tule lentävää eikä huutavaa tekstiä enää ainakaan täältä päin.
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Jos tuosta Sarinanne69:n muutamasta isoilla kirjaimilla kirjoitetuista sanasta täytyy jopa katalysaattorin huomautella, niin onpa tämä senlaatuinen hiekkalaatikko, etten ihmettele, jos jonkun tekee mieli etsiä hieman vähemmän jämähtänyttä seuraa.
Yhdyssanoja kirjoitetaan miten sattuu, mutta tuollaisesta mielipidejutusta räyhätään --- eipä ole logiikasta väliä.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

optimistx kirjoitti:Jos tuosta Sarinanne69:n muutamasta isoilla kirjaimilla kirjoitetuista sanasta täytyy jopa katalysaattorin huomautella...
Mari kirjoitti:Ja vielä yksi pieni asia: Nettikeskustelussa, kuten kasvokkainkin keskustelussa pidetään epäkohteliaana HUUTAA.
Kun kerran kissa nostettiin pöydälle, niin katsoin asiakseni huomauttaa palstan säännöistä noin yleisesti. Otamme kyllä sääntöjenrikkojiin ihan henkilökohtaisesti yhteyttä jos näyttää siltä että pitää alkaa varoituksia jakamaan. Olet varmaan huomannut. [;)]
Sarianna69 kirjoitti:No, oli miten oli. Kyllä minä todellakin uskon että pärjään ilman nettiäkin akvani kanssa (kuten joku jo päivitteli viestissään että mitenköhän sitä on aikoinaan pärjätty..!)

Joten, nou hätä. Nyt ei sitten tule lentävää eikä huutavaa tekstiä enää ainakaan täältä päin.
Sääntöjä voi noudattaa monella tavalla ja käyttäjät ovat täysin vapaita valitsemaan sen itselleen sopivimman tavan.
mape
Member
Member
Viestit: 326
Liittynyt: 16:59, 07.10.2002
Paikkakunta: Nurmijärvi/Klaukkala

Viesti Kirjoittaja mape »

Aikamoinen huomautusten ryöppy Sarianna69:ä kohtaan muutaman isolla kirjoitetun sanan johdosta :? ja vielä sittenkin, kun hän kertoi ettei tiennyt moisesta asiasta. Itsekin olen pitkään pyörinyt nettikeskusteluissa ja meni todella pitkään, ennen kuin ymmärsin mitä isot kirjaimet tarkoittavat. Kyllä tuosta Sariannan viestistä tajusi, ettei hän tarkoittanut huutamista vaan korostusta isoilla kirjaimilla ja minäkin olen luullut, että silloin huudetaan, jos kokonaisia lauseita on kirjoitettu isoilla kirjaimilla. No, olenpa taas vähän viisaampi :mrgreen:

Sarianna69, älä lannistu, osa kirjoituksista ei varmaan ollut sinulle henkilökohtaisesti, vaan ystävällisinä huomautuksina tarkoitettu. Tämä nettikeskustelu on välillä siitä ikävää, että kuka tahansa voi ymmärtää kirjoitukset väärin ja ottaa ne liian henkilökohtaisesti. Seuraava on minulta sinulle henkilökohtaisesti: Ollaanhan me koettu paljon pahempaakin ryöpytystä [;)] :mrgreen:
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ohhoh! Jopas tuosta ystävälliseksi tarkoitetusta vinkistäni kuohahtikin iso poru. Tämä ei ollut toki tarkoitukseni, eikä myöskään Sariannan mielen pahoittaminen vaikka näin ilmeisesti kävi.
Jos vedetään kaikki nyt syvään henkeä, ja luetaan sen jälkeen uudelleen mitä muut ovat kirjoittaneet. Joskus nimittäin rivien väleistä tulee varsinkin ärsyyntyneessä mielentilassa lueksittua asioita, joita siellä ei edes ollut. [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
mape
Member
Member
Viestit: 326
Liittynyt: 16:59, 07.10.2002
Paikkakunta: Nurmijärvi/Klaukkala

Viesti Kirjoittaja mape »

Mari kirjoitti:Joskus nimittäin rivien väleistä tulee varsinkin ärsyyntyneessä mielentilassa lueksittua asioita, joita siellä ei edes ollut. [;)]
Tätä minäkin yritin selittää viestissäni ja olen varmasti itsekin siihen syyllistynyt [:I]
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

millia kirjoitti: ...
Olet varmaan huomannut. [;)]
...
En ole huomannut. Sain nimimerkkini yhteydessä mainitsemani varoituksen suoraan julkisena ilman edeltävää yksityisviestiä.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1555
Liittynyt: 18:30, 05.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Fakkenoo kirjoitti:
Totta kai laiskalle(minulle) netin käyttäjälle olisi ilo, jos olisi molemmat nimet.
Jos Sarianna69 tuohon lauseeseen viittasit, kun mainitsit, että muutamat sinua laiskaksi epäilevät, niin luithan sulkeissa olevan sanan? :D

Lienee olisi jonkin sortin korostus ollut paikallaan. :roll:
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Esimerkki:

TÄMÄ ON NETIKETIN MUKAISTA HUUTAMISTA, JA TÄTÄ ON VAIKEA LUKEA SUJUVASTI. SIKSI SITÄ TULEE VÄLTTÄÄ. EIKÖS SINUSTAKIN TÄMÄ TUNNU SUUREEN ÄÄNEEN HUUTAMISELTA?

Esimerkki 2:

Tämä ei ole netiketin mukaista HUUTAMISTA, ja tätä on helppo lukea sujavasti. Siksi sitä tulee suosia. Eikös SINUSTAkin tämä tunnu rauhallisemmalta kirjoittamiselta?

Esimerkki 3:

Tämä ei ole netiketin mukaista huutamista, ja tätä on helppo lukea sujavasti. Siksi sitä tulee suosia. Eikös sinustakin tämä tunnu rauhallisemmalta kirjoittamiselta?

Ehkä minun pitäisi kohota älyn jättilaisten tasolle täältä älykääpiön oloista ymmärtääkseni räyhättävän jyrkän ja ratkaisevan eron esimerkkien 2 ja 3 välillä. Se vain kai on niin, että toinen on hyvä, ihmeellinen, suositeltava, 'sääntöjen' mukainen ja toinen ei.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

OT jatkukoot:
optimistx kirjoitti:Se vain kai on niin, että toinen on hyvä, ihmeellinen, suositeltava, 'sääntöjen' mukainen ja toinen ei.
Moni elämä asiassa on [;)] . Osan mielestä ne säännöt ovat hyviä, osan mielestä huonoja ja osa ei voi sietää niitä vain siksi että ne ovat sääntöjä. Oman "puolen" saa valita miten haluaa, vaikka ei varmaan haittaa muidenkaan mielipiteitä ja perusteluja kuunnella.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
marikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 15:12, 08.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marikki »

Adrianna kirjoitti:OT jatkukoot:
optimistx kirjoitti:Se vain kai on niin, että toinen on hyvä, ihmeellinen, suositeltava, 'sääntöjen' mukainen ja toinen ei.
Moni elämä asiassa on [;)] . Osan mielestä ne säännöt ovat hyviä, osan mielestä huonoja ja osa ei voi sietää niitä vain siksi että ne ovat sääntöjä. Oman "puolen" saa valita miten haluaa, vaikka ei varmaan haittaa muidenkaan mielipiteitä ja perusteluja kuunnella.
Niin ja rekisteröityessään tänne, hyväksyy myös ne säännöt ja toimintatavat jotka täällä ovat käytössä. Aina voi äänestää jaloillaan.
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

marikki kirjoitti: ...

Niin ja rekisteröityessään tänne, hyväksyy myös ne säännöt ja toimintatavat jotka täällä ovat käytössä. Aina voi äänestää jaloillaan.
OT. Nii just, ja tämmöne tekstin riäpäle ei ou siäntöjä vastoo ja oup iha netiketi mukkaista, sannoo opti misti

mutta tästä pitää huomauttaa JYRKÄSTi kirjoittajalle. Anna minun kaikki kestää.
HMK
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 20:21, 07.08.2007

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hei älkää viitsikö aikuiset ihmiset 8O
marikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 241
Liittynyt: 15:12, 08.02.2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marikki »

optimistx kirjoitti:
marikki kirjoitti: ...

Niin ja rekisteröityessään tänne, hyväksyy myös ne säännöt ja toimintatavat jotka täällä ovat käytössä. Aina voi äänestää jaloillaan.
OT. Nii just, ja tämmöne tekstin riäpäle ei ou siäntöjä vastoo ja oup iha netiketi mukkaista, sannoo opti misti

mutta tästä pitää huomauttaa JYRKÄSTi kirjoittajalle. Anna minun kaikki kestää.
Niin no, meitä on joka junaan ja osa porukasta ei päässyt edes asemalle asti.
Lemmikit, mukulat, miehet ja muut nurkissa pyörijät pidetään kurissa ja järjestyksessä.
Marikki
Silakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 15:54, 23.01.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Silakka »

optimistx kirjoitti: OT. Nii just, ja tämmöne tekstin riäpäle ei ou siäntöjä vastoo ja oup iha netiketi mukkaista, sannoo opti misti

mutta tästä pitää huomauttaa JYRKÄSTi kirjoittajalle. Anna minun kaikki kestää.
Ihan mielenkiinnosta: jos joku kirjoittaa tekstinsä tuon esimerkin mukaisella tavalla, tarttisko sun mielestä tehdä jotain?
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

HMK kirjoitti:Hei älkää viitsikö aikuiset ihmiset 8O
Sinuako häiritsee, jos myynti-ilmoituksissa voi käyttää värejä ja tekstien kokoja ymmärtääkseni aivan sääntöjen mukaan, mutta ISOJA KIRJAIMIA ei saa?;) Ja murteet ja hillittömästi yhdys sana virheitä on huomion herät tä mi seksi ok, ja kuvat sopivan leveinä siedetään ....?
Mutta sääntöjen mukaan ei saa tahallisesti ärsyttää ketään. :roll:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ymmärtääkseni värien käyttö ainakaan edellämainitulla tavalla ole sallittua. Näemmä provoamista voi sen sijaan harrastaa varsin huoletta (kunhan sen vain verhoaa keskusteluksi ja muistaa tekeytyä ymmärtämättömäksi siitä huomautettaessa), ilman että ylläpidon hermot pettävät. :roll:

Edit. voiskohan tämän kohta lukottaa?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”