Myynti-ilmoitukset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

cruella
Member
Member
Viestit: 267
Liittynyt: 13:12, 17.01.2007

Myynti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja cruella »

Täällä oli tälläinen keskustelu jo mutta en löydä sitä..Siis eivätkö myyjät osaa enää laittaa hintaa tuotteelleen..Mistä jokainen voi tietää paljonko on arvoa esim. 500-litraisella altaalla? Sitten kun tarjoaa, naureskellaan, että ei kyllä tuolla lähde..laittakaa myyjät edes alin hinta millä lähtee ilmoitukseen. Helpottaa kummasti tarjoamista.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1120
Liittynyt: 15:28, 21.03.2007
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Minä en noteeraa ollenkaan ilmoituksia, joihin ei ole laitettu mitään osviittaa hinnasta. Itse laitan hintapyynnön aina ja mainitsen sitten erikseen, jos hinnassa on tinkimisen varaa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
tre77
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 11:50, 04.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tre77 »

Eiks se olisi euro per litra ellei kovasti ole tekniikkaa mukana. Joskus kyllä näkee niin ylihinnoiteltuja mutta älä ole huomaavinaankaan niitä vaan maksa enintään euro per litra. Sillä olen aikanakin minä saanut kaikki altaani, uudet myös kaupasta.
vikki80
Member
Member
Viestit: 270
Liittynyt: 16:04, 09.07.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Jotenkin inhottavaa lähteä arvailemaan minkälaista summaa kukin pitää omasta tavarasta sopivana. Useinmiten hinnastakin voi jo arvioida altaan kuntoa. Meiltä kun on pitkämatka jokapaikkaan niin ei viitsis ihan joka romun takia ajella kymmeniä/satoja kilometrejä.

Enemmän minua kuitenkin häiritsee se, ettei ilmoitusten otsikosta saa mitään tietoa tavaran sijainnista. Turhauttavaa avata kymmenittäin myynti-ilmoituksia vain huomatakseen, että ne on kaikki pääkaupunkiseudulla.
Ihan yleistamattä tämä menee yleensä niin, että paikkakunnattomat ovat helsingissä ja ne ilmot jossa paikkatieto on ovat kehäkolmosen ulkopuolelta.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 909
Liittynyt: 16:26, 21.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Jep, hirmuisen kiva olisi, että varsinkin tavaraa myydessä paikkakunta laitettaisiin jo otsikkoon näkyville. Kasveilla se ei ole välttämättä niin tarkkaa, kun niitä on niin helppo postitella.
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

tre77 kirjoitti:Eiks se olisi euro per litra ellei kovasti ole tekniikkaa mukana.
Kuinka se voi muka olla noin? Kaupastakin saa altaita halvemmalla, jos tuota periaatetta käyttää.
Esimerkki kauppa ja altaiden hintoja.
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hannu »

f_isu kirjoitti:
tre77 kirjoitti:Eiks se olisi euro per litra ellei kovasti ole tekniikkaa mukana.
Kuinka se voi muka olla noin? Kaupastakin saa altaita halvemmalla, jos tuota periaatetta käyttää.
Esimerkki kauppa ja altaiden hintoja.
Tuon linkin altaissa ei ole edes kansilaseja mukana, tre77 tarkoitti varmaankin paketteja, joihin kuuluu jo tekniikka. Minua häiritsee noissa ilmoituksissa eniten mittojen puute. Kerrotaan vain esim. allas 350l. Se voi sitten olla pituudeltaan mitä vain metrin ja kahden väliltä.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Jos ilmoitukseen laittaa alimman hinnan millä lähtee, kaikki tarjoavat joko juuri sen, tai sen alle.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1775
Liittynyt: 23:59, 23.01.2004

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Inia kirjoitti:Jos ilmoitukseen laittaa alimman hinnan millä lähtee, kaikki tarjoavat joko juuri sen, tai sen alle.
Laittaa pikkusen korkeamman hinnan (arvokkaamman tavaran kohdalla), siitä on sitten hyvä vähän tiputtaa niin, että sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä?
cruella
Member
Member
Viestit: 267
Liittynyt: 13:12, 17.01.2007

Myynti

Viesti Kirjoittaja cruella »

No jos ihmiset tarjoavat alinta hintaa ja joku vähän korkeampaa niin odottelee muutaman päivän ja katsoo kuka tarjosi eniten..myy sitten sille. Tai sille joka hakee nopeiten pois, jos on kiire.

Minä en ainakaan osaa arvioda hintaa akvaariopaketeille ja yleensä heittelen ihan hölmöjä lukuja..
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 695
Liittynyt: 18:25, 01.10.2006
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Niska-Pietilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;) Itse mieluummin käyn hintaneuvotteluja kun on edes jokin summa mistä lähteä liikkeelle.

Uuden tuotteen jos saa vain pienellä lisäsijoituksella, ostan mieluummin uuden kuin käytetyn. Eli vaikka olisi miten hyväkuntoinen tuote, niin sen on silti oltava selvästi halvempi kuin upouusi kaupassa. Ja aina huomioin mahdolliset toimitus/hakukustannukset. Haku- toimituskustannukset kun laittaa hintaan lisää, niin saatan vain pienellä lisäsijoituksella saadakin jo aivan upouuden muullakin kuin perävalotakuulla.
cruella
Member
Member
Viestit: 267
Liittynyt: 13:12, 17.01.2007

myynti

Viesti Kirjoittaja cruella »

Kisu74 kirjoitti:Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;) Itse mieluummin käyn hintaneuvotteluja kun on edes jokin summa mistä lähteä liikkeelle.

Uuden tuotteen jos saa vain pienellä lisäsijoituksella, ostan mieluummin uuden kuin käytetyn. Eli vaikka olisi miten hyväkuntoinen tuote, niin sen on silti oltava selvästi halvempi kuin upouusi kaupassa. Ja aina huomioin mahdolliset toimitus/hakukustannukset. Haku- toimituskustannukset kun laittaa hintaan lisää, niin saatan vain pienellä lisäsijoituksella saadakin jo aivan upouuden muullakin kuin perävalotakuulla.

Täysin samoilla linjoilla olen tuossa asiassa...Ihan turha ilmoitukseen laittaa että uusi maksaa sen ja sen verran..Käytetty ei kuitenkaan ole yhtä siisti ja varma kuin uusi.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
jkw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 00:50, 25.09.2004
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Myynti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja jkw »

cruella kirjoitti:Täällä oli tälläinen keskustelu jo mutta en löydä sitä..Siis eivätkö myyjät osaa enää laittaa hintaa tuotteelleen..Mistä jokainen voi tietää paljonko on arvoa esim. 500-litraisella altaalla? Sitten kun tarjoaa, naureskellaan, että ei kyllä tuolla lähde..laittakaa myyjät edes alin hinta millä lähtee ilmoitukseen. Helpottaa kummasti tarjoamista.
Tässäpä se keskustelu
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Me myimme juuri yhden ison (900l) hienossa kunnossa olevan altaamme molemmille sopivaan hintaan tarjouksien perusteella. Molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä!

Täytyy sanoa, että melkoisen riskin ostaja otti ostaessaan altaan näkemättä, kun itse kuitenkin olen huomannut erinäisiä altaista katsomassa käytyäni, että "hyväkuntoisuus" on suhteellinen käsite. Minua ainakin suuresti ärsyttää se, että minut on vaivattu katsomaan jotain joka ei olekaan luvatun kaltainen, joten kunnon määrittely kannattaa tehdä rehelliseltä pohjalta.

Etenkin erikoisuuksien kohdalla ostajan kannattaa selvittää millaisesta tuotteesta on kysymys, ja mitä uusi vastaava maksaa ja millaisella toimitusajalla uuden vastaavan saisi. Uusi on kuitenkin aina uusi, mutta hyväkuntoisesta altaasta kunnon tekniikalla on järkevää maksaa asiallisesti.
Kun ottaa selvää tuotteesta ja myyjä kuvailee tuotteen totuudenmukaisesti, osaa siitä tarjota järkevän hinnan. Mikäli tuote ei vastaa kuvausta, ei tarjous tietenkään ole sitova.

Toki meillekin tuli kaikenlaisia tarjouksia, mutta emme toki jääneet kalastelemaan parempia, kun mielestämme sopiva summa oli tarjottu, vaan sovimme kaupoista.
Kun ostaja on joutunut pohtimaan tarjousta, hän on samalla sitoutunut lunastamaan altaan sillä hinnalla.
Joskus aiemmin valmiiksi hinnoiteltua toista allasta varailtiin moneen otteeseen, muttei koskaan kukaan ilmestynyt sitä hakemaan tai vaivautunut edes ilmoittamaan mielenmuutoksestaan. Tuon kokemuksen perusteella en pidä kummallisena, että joku haluaa käsirahan varatusta tuotteesta.
cruella
Member
Member
Viestit: 267
Liittynyt: 13:12, 17.01.2007

Myynti

Viesti Kirjoittaja cruella »

Mulla on ainakin se että jos lähden kuljettamaan akvaariota jonnekin ostajalle, haluan bensarahat etukäteen tilille. Varsinkin jos ostaja ei ole nähnyt allasta kuin kuvan perusteella. Ettei sitten paikan päällä sano ettei kelpaakaan. Jos akvaarion tuontipäivä on jo sovittu ja ostaja peruu kaupan, pidän bensarahat itselläni hyvityksenä.
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Oikaisua meidän tapaukseen, ostaja siis itse haki altaan (pitkästä matkasta) meiltä. Tarkoitin, että omiin kokemuksiini nähden "hyväkuntoisista altaista" oli aika riski tuo.
Rahan on hyvä vaihtaa omistajaa ennen kuin allasta lähtee mihinkään kuskailemaan, koska kuljettaminen ja kanteleminen ovat lasilaatikon kohdalla kuitenkin riskejä.
Kastanya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 10:50, 04.04.2006
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kastanya »

Itsekään en juuri lähde mitään akvaarioista tarjoamaan. Mielestäni, jos ostajalla on jo joku hinta mielessä niin voihan sen ihan hyvin siihen ilmoitukseen laittaa. Jos mitoittaa hinnan yläkanttiin niin kirjoittaa siihen sitten, että tinkimisen varaa on tai laskee hintaa seuraavalla viikolla. Hintakilpailuttamisen taasen voi tehdä vaikka huuto.netissä.
Hiinnoittelemisen vaikeuteen auttaa, kun seuraa vaikka viikon ajan myynti-palstaa ja katsoo mitä muut laittavat hintaa samanlaisille akvaarioille. Nopeasti oman akvaarion hinnasta saa käsityksen.

Itseäni tosin ärsyttää myynti-ilmoituksissa enemmän lause: "Mukana myös kaloja"... Niin mitä kaloja? Kuinka paljon? Kun viitsittäisi edes lajit luetella! :D
karihe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1532
Liittynyt: 17:08, 06.09.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja karihe »

Välillä on hymyilyttänyt kun käytetyistä 5 vuotta vanhoista altaista on pyydetty huimia hintoja ja sitten vielä saattaa lukea "uutta vastaava".

Jokainen aktiivi harrastaja tietää että 5 vuotta vanha allas ei ole lähelläkään uutta vastaava. :roll:

Samoin paikkakunta pitäisi olla pakollinen tieto jotta ei tarvitsisi turhaan yv:llä kysellä tuotteen sijaintia.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

karihe kirjoitti:Samoin paikkakunta pitäisi olla pakollinen tieto jotta ei tarvitsisi turhaan yv:llä kysellä tuotteen sijaintia.
Itse jätän suoraan huomioimatta kaikki ilmoitukset, joissa ei ole paikkakuntaa mainittu. Oletus toki on, että silloin tavarat mitä luultavimmin ovat Helsingissä... mutta onhan toki vaihtoehto sekin, että myyjä haluaa kaupata tavaransa vain tutuille, jotka tietävät missä ne sijaitsevat.
88-litraa Aasia
247-litraa seura-allas
41-litraa taiston yksiö
elky74
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 16:29, 25.02.2007
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja elky74 »

tre77 kirjoitti:Eiks se olisi euro per litra ellei kovasti ole tekniikkaa mukana. Joskus kyllä näkee niin ylihinnoiteltuja mutta älä ole huomaavinaankaan niitä vaan maksa enintään euro per litra. Sillä olen aikanakin minä saanut kaikki altaani, uudet myös kaupasta.
On toi euro per litrakin aika sekava, kun ei ne mee kuitenkaan lineaarisesti sen mukaan kun esim. 100 l maksaa uutena 59 eeroo ja 720 l maksaa 995 eeroo niin se menee hiukan niinku progressiivisella kaavalla.

Mut joo en mäkään kyllä kattele yhtään enempää jos hintaa ei näjy.
Paskimmillaankin hevi on parasta !!
350+200+85+85 emty
http://kumipalaa.omafoorumi.com/
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Juups; Hinnat ja paikkakunnat näkyviin :mrgreen:
Sarianna69
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:44, 09.05.2007
Paikkakunta: Etelä-Lappi

Viesti Kirjoittaja Sarianna69 »

Viimeaikoina yhä useammin pannut merkille, että niin myytävät, ostettavat kuin lahjoitettavatkin tuotteet yllättävän usein mainitaan pelkästään kasvin/kalan tieteellisellä nimellä! Merkillistä; ei edes mainintaa siitä onko tämä kyseinen ilmoitus kalaa, kasvia tai muuta elävää koskeva :? Ja ihan yhtä vähän valaisee nämä merkilliset kirjain-numeroyhdistelmä kun on jotain tyyliin "L-000 tai L-xxx"

Ei meille tuoreimmille akvaharrastajille käy ilmi myytävä tuote jos otsikossa lukee pelkkää "hepreaa" ja siinä kaikki. Usein vielä viestin sisältökään ei selvennä enempää ko. tuotteesta. Siinä saattaa lukea vain että en postita, pitää noutaa paikanpäältä ja thats it..!

Kun ei sitten edelleenkää ole noita paikkakuntien nimiäkään, niin herää kysymys, onko kyse osittain jostain ylemmyyden tuntoisesta "brassailusta" vai mistä..?

Nyt siis olen kokenut noiden kyseisten palstojen entistäkin hankalammaksi tutkiskella :| Onkohan kenties muita, jotka ovat panneet merkille samaa?
optimistx
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:40, 05.08.2007
Paikkakunta: Espoo. Varoituksia:1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Sarianna69 kirjoitti: ...

Kun ei sitten edelleenkää ole noita paikkakuntien nimiäkään, niin herää kysymys, onko kyse osittain jostain ylemmyyden tuntoisesta "brassailusta" vai mistä..?
...
Sanos muuta. Myyn osan LDX-2898 R-R moottoriin noudettavaksi Skattalta. Tarjoa. Jos et tiedä, mikä se on tai sinun pitää kysellä hintaa, olet liian tietämätön ja köyhä ostamaan tätä.
Pörri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 16:32, 22.12.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Pörri »

tre77 kirjoitti:Eiks se olisi euro per litra ellei kovasti ole tekniikkaa mukana. Joskus kyllä näkee niin ylihinnoiteltuja mutta älä ole huomaavinaankaan niitä vaan maksa enintään euro per litra. Sillä olen aikanakin minä saanut kaikki altaani, uudet myös kaupasta.
Euro per litra :o Itse olen maksanut 41litraisesta 80€ ja 166 litrasesta 210€. Ja mukana tuli siis suodatin, lämmitin, lämpömittari, valaisin, raappa, haavi ja ruokaa. Oon luullu että ne on aika normaalihintoja, mutta onko ne sittenkin kalliita?
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Tämän setin saa kyllä ostaa minulta alle euron litra.
Mistä näistä tietää..
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”