Ruotsin akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Ruotsin akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Kaksi ilmaista ruotsinmatkaa oon saanu, joten nyt pitäs saada tietää missäpäin Tukholmaa olisi akvaarioliikkeitä. Mielellään lähellä satamaa koska en ole suunnistuksen ihmelapsi. Millasia kaloja/kasveja/tekniikkaa sieltä saa ja mikä on hintataso?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Lähellä satamaa en tiedä. Riippuu laivasta, millä menet. Esim. Siljan terminaalista on kävelymatka "metrolle", jolla pääsee hyvin eteenpäin. Mulla on itse asiassa lompsussa vieläkin rabatt-kubonger, josta puolet käyttämättä :) eli pitää varmaan tänä vuonna vielä käydä Ruotsissa.

Haku toiminteella löytyy Ruotsalaisia akvaliikkeitä. Itse olen käynyt vain Abrahamsbergilla sijaitsevassa Akvarielagretissa. Aika iso liike, paljon altaita. Jossakin välissä kun eksyy taas Ruotsiin, niin pitää etsiä Akvarie Stockholm.

Hintataso taitaa olla aika sama kuin Suomessa.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Rassin Pertin sivuilta löytyy hyvät suunnistusohjeet. Karttakin yleensä helpottaa melkoisesti vieraissa kaupungeissa liikkumista.

http://www.pp.clinet.fi/~prboy/RUOTSI.htm
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kävin tuossa n. kuukausi takaperin Akvarielagretissa, joka sijaitsee vähän matkaa keskustasta. Suosittelen kaikin puolin, hinnat ovat naurettavan halvat (esim. töyhtökäppänäpariskunta 15 kruunua = alle 1,5 euroa!!) ja näkemistä on pienen yleisöakvaarion verran. Uudet hienot kahden kuution esittelyaltaat yms. ovat jo metrolipun hinnan arvoiset.

Palvelu on kohteliasta ja jäinkin suustani kiinni pitkäksi aikaa. Lupasivat esim. tilata kaloja jos soittaa muutaman viikon ennen matkaa ja näin myös pohoisruotsiin matkaavan kalasatsin joka pakattiin hienosti styroxlaatikkoon ja pussit täytettiin hapella. Ongelmallisinta on se, että kalojen nimet ovat lievästi sanottuna hatusta vedettyjä. Suurin osa lajeista on nimetty tieteellisillä nimillä mikä ei ainakaan minua auttanut kun eteen osui vallan tuntemattomia kaloja... Tavallisimmat kalat olivat nimetty ruotsiksi, mutta kaikki nimet eivät olleet läheskään loogisia, Haibarbikin taisi muistaakseni olla "Hajfisk", Haikala...

Vikingillä tulin itsekin ja Akvarielagretiin oli yllättävän helppo löytää metrolla. Vikingterminaalia lähinnä olevalta metroasemalta (Slussen) pääsee suoraan perille kunhan osuu oikeaan junaan (Vällingby -juna) Kaupan nettisivuilta ( www.akvarielagret.se ) löytyy kartta siitä miten paikalle kävelee Stora Mossen -metropysäkiltä ja kävelymatkaa on n. 10 min.

Nettisivuilta (store -linkin alta) voi myös tiirailla vähän miltä kauppa on näyttänyt. Nyt kun se on vastaremontoitu on altaita huomattavasti enemmän. Eli en voi sanoa kuin että suosittelen!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kumpi on itse asiassa lähempänä, Stora Mmossen vai Abrahamsberg? Karttoja kattelessa Abrahamsberg olisi lähempänä ja siellä olen itse aina hypännyt junan kyydistä pois.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itsekin mietin tuota, mutta kävelimme Stora Mossenilta kauppaan ja Abrahamsbergin pysäkille pois. Tuntui ainakin yhtä pitkältä matkalta..? Mainittavaa eroa ei mielestäni ollut, tai sitten into sai vain matkan Stora Mossenilta tuntumaan lyhyemmältä :mrgreen: Kummin päin vain, kävelymatkaa ei ole mitenkään pahasti.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Santler
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 20:38, 12.02.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santler »

Jatketaanpas tähän.

Eli mitä Ruotsista nykyään kannattaa tuoda?
Siis mikä on yleensä halvempaa kuin Suomessa.
Kids, just because I don't care doesn't mean I'm not listening!
260L, 189L
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Ainakaan tekniikassa ei isoja hintaeroja tunnu olevan. Eikä kalatkaan niin mahdottoman halpoja ole, mutta vähän erikoisempia lajeja tuntuu löytyvän helpommin.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Merri
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 00:44, 06.04.2003
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Merri »

Joo, komppaan Akvarielagretia, sinne voisi jäädä samoilemaan riesaksi asti. Perille löytää heikkonäköisempikin lafkan sivuilla olevan kartan avulla, metro vie melkein "ovelle" saakka [;)]
Melkein liike kun liike kannattaa koluta, kaloissa näkee usein Suomessa "näkymättömiä" ihmeellisyyksiä tai sitten hinnat ovat mukavan lompakkoystävällisiä :)
"I'll rise but I refuse to shine"
Santler
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 20:38, 12.02.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santler »

Miten nuo suolat, esim. tanganjika? Easy carbon yms. ? :)
Kaloja nyt varmaankin tulee mukaan otettua. :mrgreen:
Kids, just because I don't care doesn't mean I'm not listening!
260L, 189L
umberto
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 00:06, 05.10.2007
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja umberto »

Pakko lisätä tähän. Asunut Tukholmassa 36 vuotta.
Viking terminaalista bussilla Slusseniin. T-bana=Metro On kolme eri väriä=Linjaa. Sininen,Punainen ja Vihreä. Vihreä väri Hässelby,Vällingby sillä pääsee Stora-mossen-Abrahamsberg. 7 pysäkki on Stora-mossen. Minulta saa kysellä. Autan mielellään /Rane


Kts. Allekirjoitus-info, kiitos. - Lisa -
Rakkaus on kuin elohopea kädessä.
Kämmenellä se pysyy,
nyrkistä se karkaa.
Santler
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 20:38, 12.02.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santler »

Miten nuo suolat, esim. tanganjika? Easy carbon yms.
Kaloja nyt varmaankin tulee mukaan otettua.
Onko jollain jotain mielipidettä tuon mun kysymykseen.
Olen huomenissa lähdössä. :mrgreen:
Kids, just because I don't care doesn't mean I'm not listening!
260L, 189L
antti1
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 21:06, 30.10.2004
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Espoo, HAS

Tukholma

Viesti Kirjoittaja antti1 »

Akvarielagretisa en ole käynyt, mutta suosittelen ehdottomasti käyntiä Södermalms Akvarieaffärissa. Södermalmilla alle 5 min matkan päässä Mariatorgetista, sivuilla on ohje.

Valikoimassa on paljon harvinaisia kaloja ja pienten akvaarioiden rivistöjä on mukava tutkia. Valtavirrasta selvästi poikkeava kauppa ja killiharrastuksesta tullut filosofia. Kannattaa varautua siihen että kaikki kalat eivät ole myynnissä.

Itse toin pohjamateriaalia, lannoitteita, elävää ruokaa, kaloja . . . Hintataso hieman täkäläistä halvempi.

http://www.sodermalmsakvarieaffar.se/index3.htm
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ruotsin akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Pomps ylös..

Onko tuo Akvarielagret edelleen se "suurin ja kaunein" liike Ruotsin suunnalla? Kun perhe matkalla mukana vähän rajoittaa tuota liikkeissä ravaamista, niin täytyy valita vain yksi tai korkeintaan kaksi kalapaikkaa ohjelmaan...

Vai onko jotain suositeltavaan yleiselänliikettä tai liikeketjua, jossa olisi noille kaloista piittaamattomille katseltavaksi vaikka jotain karvaeläimiä eli tyyliin ruotsalainen Faunatar?

Ei ole akvaarioliike, mutta tuollainen tuli vastaan googlatessa, eli Motalassa on akvaarioseuran ylläpitämä yleisöakvaario. http://www.motala-akvarieforening.se/va ... ariet.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”