Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Huomatkaapas nyt sellainen asia kuin julkinen herjaus. Tämä yksi myyjä on kenties varmasti osoittautunut huijariksi, mutta jos hänen nimimerkkiensä julkistaminen sallitaan, eikö silloin pitäisi sallia muidenkin. Ja sitten tulee väistämättä eteen se tilanne kun joku syyttää jotakuta huijariksi väärin perustein ja sitten ollaankin oikeudessa puimassa asiaa. Siinä kärvähtää sitten myös ylläpidon ahteri, kun on moinen käytös sallittu. Joten ei, ei nimimerkkejä tai nimiä julkiseen levitykseen. Ja noissa vihjailuissakin olisi hyvä pitää vähän kantta kattilan päällä. Alkaa olla melko selvää ketä tarkoitetaan.. eikä herjaussyytteen nostamiseen tosiaan välttämättä tarvita sitä että ihan nimeltä on ihminen mainittu.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

•Varoitukset
1.Varoitukset langettaa ylläpito yhdessä. Päätöksestä ei voi valittaa, eikä varoituksia peruuteta. (Katso kohta varoitusten vanheneminen).
2.Varoituksen vanheneminen:
Varoitus kestää 2 viikkoa. Mikäli käyttäjä saa uuden varoituksen edellisen vielä ollessa voimassa, on kesto 2x2, eli 4 viikkoa, kolmas varoitus 3x2, eli 6 viikkoa. Kesto lasketaan aina viimeisimmän varoituksen antohetkestä lähtien.
3.Kolmannesta (3.) varoituksesta käyttäjä saa automaattisesti porttikiellon Aqua-Web foorumiin (kts. Porttikielto).
•Porttikielto
1.Porttikielto tulee voimaan jos käyttäjä on saanut kolme (3) varoitusta. Poikkeustapauksissa voidaan porttikielto langettaa ilman varoituksia tai vähemmällä kuin kolmella (3) varoituksella. Esimerkiksi henkilökohtaisuuksiin meneminen nopeuttaa porttikiellon saamista huomattavasti. Mikäli loukkaaminen on törkeää ja tarkoituksenhakuista voidaan porttikielto langettaa suoraan ilman varoituksia.
2.Porttikellosta päättää ylläpito yhdessä. Päätöksestä ei voi valittaa, eikä porttikieltoja peruuteta (Katso kohta porttikiellon pituus).
3.Porttikiellon pituus:
Ensimmäinen porttikielto on yhden (1) viikon mittainen, toinen kaksi (2) viikkoa, kolmas neljä (4) viikkoa ja neljäs kaksi (2) kuukautta. Viides porttikielto on lopullinen, jonka yhteydessä käyttäjä poistetaan Aqua-Webin järjestelmästä.
4.Porttikiellosta ilmoitetaan sekä julkisesti, että käyttäjälle henkilökohtaisesti sähköpostilla.
•Sääntöjä sovelletaan tarpeen vaatiessa, mutta kuitenkin niiden hengen mukaisesti.
No mutta, eikö vaikka tämmöisistä voisi antaa porttarin? Ja kenen etu on se, että samalla henkilöllä on monta nikkiä? Kai näihin voi ylläpito tehdä jonkunlaisen linjauksen? Huijareille ikuinen porttari? Jos siis kyseessä toistuva käytössä, jonka kohteena useat henkilöt, raha, ja selkeä huijaus, eikä mikään yksittäinen väärinkäsitys tai unohdus.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jos kerran olette joutuneet huijatuksi ja tiedätte syyllisen yhteystiedot, ottakaa tosiaan sinne poliisiin yhteyttä. Ylläpito ei teidän rahojanne saa takaisin.

Ainoa keino kauppaosastolla "huijaavien" poistamiseksi on koko kauppaosaston poistaminen ja sitä ei varmaankaan haluta? Huijaamistahan tuo ei poista, aina on olemassa yksityisviestit, sähköpostit, puhelimet, facebook jne.

Montakohan oikeusjuttua facebookin "ylläpidolla" on kaikkien facebookissa huijaavien takia?

Tietysti yritämme kitkeä selkeät huijarit pois, mutta se on mahdotonta ilman käyttäjien apua. Oletteko tosiaan miettineet tuota mistä Mari jo mainitsi? Tämäkin julkinen ruotiminen aloitettiin ennen kuin asiasta kerrottiin ylläpidolle?

PS. Viestissä olevat mielipiteet ovat _minun_ mielipiteitäni, eivät foorumin ylläpidon yhteisiä mielipiteitä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

En itse ainakaan aja takaa sitä, että ylläpidon pitäisi toimia poliisina, mutta esimerkiksi bannaus foorumilta voisi toimia ilman että huudellaan yleisesti kenet on bannattu? Vai eikö yksittäisen käyttäjän ip:n / tunnuksen bannaus onnistu tällä foorumilla jos yksittäisen toistuvan ihmisen huijausten lopettamiseksi tarvisi sulkea koko myyntipalsta?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tuo bannaaminenhan olisi kyllä muuten toimiva juttu, mutta mielestäni pelaisi suoraan huijarin pussiin kun uudella nimimerkillä rekkautumista ei voitaisi kuitenkaan estää ja silloin huijari pääsisi aloittamaan suoraan uudelleen puhtaalta pöydältä. Nyt tieto kuitenkin käyttäjien kesken leviää ja tätäkin nimimerkkiä ilmeisesti jo osataan varoa. Olen myös sillä kannalla että yhdelle käyttäjälle olisi sallittua vain yhden nimimerkin käyttö, mutta tässä on jälleen se valvontaongelma, eikä oikein ole mieltä laatia sellaisia sääntöjä mitä ei kyetä valvomaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Kannattaa varmaan myös vilkaista kuinka aktiivinen kauppakumppani on ollut täällä muuten kuin vain kauppapalstalla. Mielestäni se osoittaa harrastaneisuutta, joten itse ainakin suosisin tällaista myyjää. Myöskään en itse suosisi postitse eläimiä lähettävää myyjää.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Laitoin yksityisviestitse kysymyksiä ko. henkilölle/henkilöille, katsotaan josko tuo homma tuosta selviäisi paremmin kun saa toisenkin osapuolen käsityksen ja mielipiteen asiasta.

Jos näitä huijattuja on enemmänkin, niin laittakaa vaikka YV:nä mulle tietoa omasta tapauksestanne.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja narm »

Osalla on varmasti myös huutonetin tunnus...ostaja voi pyytää nimimerkkiä yksityisesti ja käydä katsomassa palautteet...
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja LKA »

Nyt toivoisin tosiaan ainakin niiden ihmisten, jotka ovat minulle laittaneet tästä tietystä "ongelmamyyjästä" viestiä, että laittavat viestiä myös ylläpidolle. Olin itse ylläpitoon yhteydessä mutta yhden ihmisen on hankala puhua muiden puolesta. Ja jos joku tietää käyttäjän jolla on ollut ongelmia tietyn myyjän kanssa, voisi ehkä sille tuttavallekin sitten viestittää tästä. Itse otin poliisiin yhteyttä ja toivon että poliisi edes jotain asian eteen tekisi, onneksi kaikki yv:t on minulla tallessa jos jokin taho ne tahtoo tarkastaa. Olin nimittäin häkeltynyt siitä että useampikin käyttäjä tunnisti saman myyjän jonka kanssa itse olin ongelmissa, ja kehotti minua ottamaan yhteyttä ylläpitoon ja poliisiin. Minulta saa yv:llä kysyä tarkemmin tietoja ken tarvitsee, jos joku muu on samassa pulassa niin voin kertoa minkä kaupungin poliisilaitokselle oman ilmoitukseni netissä laitoin ja muita mahdollisesti tarpeellisia tietoja.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, nimittäin kaupanteko-ohjeisiin... näin jälkiviisaana oma neuvoni on, että kannattaa ottaa kaupan toisen osapuolen koko nimi, puhelinnumero ja osoite talteen ja vielä vaikkapa tarkastaa numerohausta että tiedot pitävät paikkansa. On sitten ainakin jotain pitäviä tietoja olemassa jos ongelmia ilmenee. Ja tietenkin kannattaa tarkistaa täältä käyttäjän profiilista, onko kuinka "omistautunut" harrastukselleen, tehnyt aiempia kauppoja, kenties jonkin akvaarioseuran jäsen ja muuten fiksun oloinen käyttäjä. Kyllähän sekin jotain kertoo.

--------------------------
Kaizu kirjoitti:Jos kerran olette joutuneet huijatuksi ja tiedätte syyllisen yhteystiedot, ottakaa tosiaan sinne poliisiin yhteyttä. Ylläpito ei teidän rahojanne saa takaisin.

Ainoa keino kauppaosastolla "huijaavien" poistamiseksi on koko kauppaosaston poistaminen ja sitä ei varmaankaan haluta? Huijaamistahan tuo ei poista, aina on olemassa yksityisviestit, sähköpostit, puhelimet, facebook jne.

Montakohan oikeusjuttua facebookin "ylläpidolla" on kaikkien facebookissa huijaavien takia?

Tietysti yritämme kitkeä selkeät huijarit pois, mutta se on mahdotonta ilman käyttäjien apua. Oletteko tosiaan miettineet tuota mistä Mari jo mainitsi? Tämäkin julkinen ruotiminen aloitettiin ennen kuin asiasta kerrottiin ylläpidolle?

PS. Viestissä olevat mielipiteet ovat _minun_ mielipiteitäni, eivät foorumin ylläpidon yhteisiä mielipiteitä.
Itse laitoin toiselle ylläpitäjälle viestiä jo ennen "julkista ruotimista". Viesti oli että ylläpito vain mahdollistaa kaupankäynnin akvaristien kesken aqua-webissä, ei muuta. Ja tietenkään ylläpidon vastuulla ei ole varsinaiset petokset tai niiden yritykset nettikaupoissa, omasta puolestani olen pahoillani jos olen siihen suuntaan vihjannut. Tärkeää on kuitenkin että ylläpito reagoi käyttäjien lähettämiin viesteihin, paljon on varmasti turhaa pilkunviilausta ja valitusta mutta osa ihmisistä laittaa palautetta aiheestakin.
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Kaizun kanssa jutusteltu, eli tiedossa on ihan "mustaa valkosella". Jospa asia saatais hoidettua! [;)]
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja LKA »

Hyvä homma, Maria L-A! :)
veltsa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 04:12, 14.03.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja veltsa »

hei.lueskelin keskusteluanne ja ajattelin kysellä onkohan kyseessä sama henkilö joka myös lähetti minulle sukarapuja.asui myös kemissä ja kirsikka sukarapuja ostin. oli nuori nainen(nimimerkkiä en viitsi mainita).minulle rapuset tulivat hyvin pakattuna viime perjantaina ja hyvä vointisina niinkuin oli puhe.kiitinkin kyllä myyjää tästä asiasta :) olisi kiva tietää kyseisen henkilön nimimerkki (esim yksityis viestillä) luulen että sama henkilö sillä en ole myytävät palstalla kovin monella kemissä päin myytäviä rapuja huomannut.hyvää kevään jatkoa kaikille :)
tällänen rehti ja reilu raksa mies sekä perheen isä :)
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja LKA »

"veltsa":lle vastattu yv:nä...
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Okei,

eli nyt mulle riitti tämä leikki. Jokainen veltsa, elukka fani ja sarkkinen jotka vielä yrittävät pissiä muita silmään saavat myös bannia.

Ja kyllä, nyt mainitsen nuo nimimerkitkin että jokainen osaa varautua siihen että ostettuja tavaroita ei ehkä ikinä tule. Enää kyseessä ei ole mikään "väärinkäsitys" ja lähetysten katoaminen postissa jos pitää rekisteröityä vielä kolmannellakin käyttäjätunnuksella ja antaa hyvää palautetta itselleen.

Ja jos joltain meni ohi miksi näin, niin pikaisesti:
Puhelinnumerot:
045-2656655 ja 045-2656641
Sekä sähköpostiosoitteet:
turriaiset@suomi24.fi (veltsa)
sazi@luukku.com (sarkkinen)
sarzu89@wippies.fi (elukka fani)

tuntuvat kaikki johtavan samaan Sari Huhta nimiseen henkilöön. Motiiveista en tiedä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
velkku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 14:28, 19.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja velkku »

TÄLLÄ PALSTALLE ON NÄKÖJÄÄN TULLUT JULKISTA HERJAUSTA VAIMOSTANI/PERÄTÖN ILMIANTO JOTEN JOS KYSEINEN HENKILÖ EI POISTA PUHELIN NUMEROITA,SÄHKÖPOSTEJA JA NIMIÄ NIIN OTAMME YHTEYTTÄ KEMIN POLIISIIN.VAIMOLLANI ON VAIN YKSI NIMIMERKKI,YKSI PUHELIN¨NUMERO JA SÄHKÖPOSTI OSOITE MUITA OSOITTEITA´,NIMIMERKKEJÄ JA PUHELIN NUMEROITA EI PIDÄ HÄNEEN YHDISTÄÄ.NYT LOPPUI MYÖS MINULTA PALSTAN KÄYTTÖ VAIKKA KAUON OLEN SITÄ KÄYTTÄNYT EIHÄN TÄMÄ ENÄÄ OLE SOPIVAA!!! EI NETISSÄ NOIN VAIN SAA JULKAISTA TOISTEN IHMISTEN NIMIÄ YMS!!!
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

no vaikuttaa kyllä aika karulta tänne harrastelijoiden sivustolle, jonne tullaan rentoutumaan, lukemaan ja keskustelemaan :(

en kyllä yhtään tiedä, kenen kannalla olen, mutta selvästi tästä saattaa tulla oikeusjuttu...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja LKA »

MA7xGE kirjoitti:no vaikuttaa kyllä aika karulta tänne harrastelijoiden sivustolle, jonne tullaan rentoutumaan, lukemaan ja keskustelemaan :(

en kyllä yhtään tiedä, kenen kannalla olen, mutta selvästi tästä saattaa tulla oikeusjuttu...
No, tätä tapausta on hankala selittää muille kuin niille jotka ovat toimineet näiden nimimerkkien kanssa (ja niitä on useita). Ylläpidon ratkaisu julkaista tiedot on tässä tapauksessa perusteltu ja ylläpitoon on taatusti ottanut yhteyttä aika moni petetyksi itsensä kokenut ostaja. Tuskinpa ylläpidollakaan on ollut muuta vaihtoehtoa tässä asiassa. Itseäni todella harmittaa että aw:n keskustelupalstalla joudutaan tällaista lukemaan (ja varsinkin kirjoittamaan!), mutta itse koen että tällä toiminnalla on yhteen epäkohtaan saatu vaikutettua. Muutosta tällaisessa asiassa ei voi odottaa tapahtuvan, jos jokainen itsekseen harmittelee, jonkun täytyy ottaa asia esille.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

no joo...

mielummin näin, kuin että olisi myyntipalsta suljettu :|
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Minä kyllä kestän jos tuo kirjoitukseni tulkitaan herjaukseksi tai perättömäksi ilmiannoksi.

Odottelen siis poliisin yhteydenottoa tai sitten muunlaista selvitystä tuosta "kolmiodraamasta" asianomistajalta.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Tartsani
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 22:49, 19.02.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Tartsani »

Kaizu kirjoitti:Minä kyllä kestän jos tuo kirjoitukseni tulkitaan herjaukseksi tai perättömäksi ilmiannoksi.

Odottelen siis poliisin yhteydenottoa tai sitten muunlaista selvitystä tuosta "kolmiodraamasta" asianomistajalta.
Olennaistahan tässä on se, onko väitteet perättömiä vaiko totta. Jos asiat ovat tapahtuneet kuten tuossa aikaisemmin on kirjoitettu, ei kyse ole kunnianloukkauksesta.

Itse ottaisin nimen pois, koska Suomessa varmasti asustaa enemmän kuin yksi tuon niminen henkilö.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja hx »

Bointsit ja kiitos ylläpidolle!

Siihen tulevaan oikeusjuttuun näyttää löytyvän aika monta Kaizun sanat todeksi osoittavaa asiankantajaa. Taitaa jäädä Kemin poliisille aika hintsusti noita vaihtoehtoja...
-Gone fishing-
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja LKA »

Suomessa asuu tuon nimisiä useampikin, mutta ei Kemissä. Lisäksi tämän ongelmamyyjän ikä on tiedossa, mikä osaltaan rajoittaa mahdollisten "sarihuhtien" lukumäärää. Toisaalta nyt kun tuo tieto tuli julkiseksi, niillä joihin myyjän vilppi on kohdistunut, on mahdollisuus vaatia itselleen oikeutta. Toisin asia olisi jos kaikki täällä vaan vihjailisivat varovasti suuntaan jos toiseen, vihjailuihin perustuvia herjauksia voisi kokea saaneensa useampikin eri käyttäjä. Ja tosiaan mitä olen useilta käyttäjiltä yksityisviestien kautta saanut lukea, rikosilmoitukseen olisi olemassa oleva aihe muillakin kuin minulla. Harva kuitenkaan (näköjään) jaksaa nähdä sitä vaivaa että täyttäisi netissä olevan rikosilmoituskaavakkeen ja osoittaisi sen Kemin poliisilaitokselle. Kuten tässä aqua-webbiläisten ja ylläpitäjän tekemien toimien tapauksessa, myös petettyjen tekemien rikosilmoitusten ja poliisin suhtautumisen (ja asianmukaisen sanktion) osalta joukossa olisi taatusti voimaa.
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Jos noin monilla on asioita hampaankolossa, niin musta on jopa surullista että kaikki eivät viitsi rikosilmoitusta tehdä. Kyseessä saattaa olla pikkusumma, mutta kun tarpeeksi moni vaan nielee mielipahansa yksin on huijaus kannattava. Hyvä että pidätte yhteyttä ja suosittelen lämpimästi että kaikki huijatuksi tulleet täyttelevät sen lappusen. Jos ei itsensä takia niin mahdollisten tulevien uhrien. Ei tuo itsestään lopu.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Edelleen haluan korostaa, että sain itse omat rahani takaisin; selityksien, yhteydenoton välttelemisen ja taas selityksien jälkeen. Mikäli osaltani tarvitaan todisteita tästä selkkauksesta, olen ne edelleen valmis antamaan, vaikka sitten sille poliisille. Niin naurettavaksi se homma meni ja asiasta jäi ihan rehellinen paskan maku suuhun. En ole tänäkään päivänä saanut lähetetyksi väitettyä "pakettia".
velkku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 14:28, 19.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja velkku »

tiedoksi vain että kemissä asuu ainakin 2 huhta saria enirosta katsoin ja löytyi toinenkin sillä meidän osoitetta ja puhelin numeroa ei sieltä löydä koska meillä kummallakin on predaid.niille joille olemme rapuja lähettäneet ja jotka eivät ole niitä saaneet niin olemme joko palauttaneet rahat tai lähettäneet uudet ravut.jos jollakin on vielä ongelmia omien lähetystensä suhteen niin pyydän ottamaan yhteyttä vaimoni omaan sähköpostiin eikä kenen tahansa joksi häntä luulette.osoite on sarzu89@wippies.fi.ja jos vaimoni nimi ei täältä poistu ja se vedetään lokaan niin otan kyllä yhteyttä poliisiin.tässä kärsii samalla toinenkin saman niminen ottakaa se huomioon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”