Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mirlin
Member
Member
Viestit: 255
Liittynyt: 21:39, 27.01.2004
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja mirlin »

Kyll täss samassa tilanteessa on myös ostajan hyvä kattoa peiliin.. nykypäivänä netti on huijaus yrityksiä / huijareita pullollaan.. myydään sitä ja tätä ja saat tuon viellä kaupantekiöiksi kun laitat fyffet tilille jo tänään.... En sano etteikö suurin osa porukasta on rehtejä, mutt minä en ainakaan uskalla / viitsi ostaa netistä mitään näkemättä tuotetta "livenä" , ennemmin sitten käyn hakemassa / tilaamassa siltä "rehdiltä" akvaarioalan kauppiaalta tavarat vaikka 5€ kalliimmalla kuin tulen täällä kusetetuksi ja saan "mielipahaa" jonkun 20€ takia.... siis järkikäteen kun teette kauppoja..
Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
pinja86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 02:59, 15.03.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja pinja86 »

Huh huh mitkä keskustelut täällä on menossa.Eiköhän tämä mene jo hyvän maun ulkopuolelle.Eikö ylläpito puutu ollenkaan asiaan vaan antaa kirjoittaa ihmisten mitä sattuu? Mielestäni jos kerta yhden nimi julkaistaan täällä foorumissa niin silloin olisi oikeudenmukaista julkaista myös kaikkien muidenkin nimet joita huijareiksi epäillään.Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi asiaa puitu? Jos asian omainen kerta on aikonut korvata aiheuttamansa vahingot niin mielestäni poliisilla on tärkeämpiäkin juttuja selvitettävänä.Turha viedä poliisin tärkeää aikaa näin turhalla jutulla.Olisi eri asia jos asian omainen ei saisi rahoja takaisin ja myyjä ei suostuisi yhteis työhön.silloin ilmoittaisin ilman muuta poliisille.
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Jännä juttu "pinja", olet nyt lisännyt teksteihisi isot kirjaimet, mutta edelleen esimerkiksi välilyönnit pisteen ja seuraavan lauseen välistä puuttuvat sekä nuo yhdys sana virheet. Vielä kun vähän skarppaat niin kyllä se siitä lähtee!
pinja86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 02:59, 15.03.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja pinja86 »

Ja tarkoitat tuolla mitä?
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

Uusi käyttäjä jota kiinnostaa palstalla ainoastaan huolehtia, että rikosilmoitukset peruttaisiin tässä tapauksessa. [;)]
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Turso
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 13:55, 24.08.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Turso »

pinja86 kirjoitti:Huh huh mitkä keskustelut täällä on menossa.Eiköhän tämä mene jo hyvän maun ulkopuolelle.Eikö ylläpito puutu ollenkaan asiaan vaan antaa kirjoittaa ihmisten mitä sattuu? Mielestäni jos kerta yhden nimi julkaistaan täällä foorumissa niin silloin olisi oikeudenmukaista julkaista myös kaikkien muidenkin nimet joita huijareiksi epäillään.Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi asiaa puitu? Jos asian omainen kerta on aikonut korvata aiheuttamansa vahingot niin mielestäni poliisilla on tärkeämpiäkin juttuja selvitettävänä.Turha viedä poliisin tärkeää aikaa näin turhalla jutulla.Olisi eri asia jos asian omainen ei saisi rahoja takaisin ja myyjä ei suostuisi yhteis työhön.silloin ilmoittaisin ilman muuta poliisille.
Taisi käsittämättömistä yhdyssanavirheistä ja rekisteröintipäivästä päätellen olla kyseessä taas sama huijari uudella nikillään.
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Hyvän maun ulkopuolelle meni 4 (5?) eri nimimerkkiä ja uhkailut ja käsittämättömät selittelyt + tekosyyt asianomaisen puolelta :)
Kyllä poliiseja kiinnostaa, usko pois :)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Olisi myöskin prosessin edetessä mielenkiintoista kuulla, mitä tapahtui ja millaisia seuraamuksia tuli. Ihan vastaisen varalle - seuraavaa huijaria ajatellen!
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Rautalankaa siis:
pinja86 kirjoitti:ostetaan suodatin 150 litraiseen sopiva.haukiputaan alueelta.yhteys yksityisviesteillä.
sarkkinen kirjoitti:14.3 yhteyttä voi ottaa myös numeroon: 046-5927062.en pääse välttämättä vaihtelevien työ aikojen takia vastaamaan mutta jätä viesti niin otan yht :)
elukka fani kirjoitti:pistia satseja sisältää monta kymmentä pistiaa ja postikulut yht 10e .pakkaan hyvin =)
velkku kirjoitti:minustakin tämä juttelu on mennyt jo liian pitkälle ja kaikkien rajojen ulko puolelle sekä loukannut varmasti monia..luulen todellakin että kyseessä on jonkin lainen hakkeri.meillä ei ole ollut kone huollossa emmekä ole kuulleet mistään haku hommista ennenkuin vaimoni luki omat yksityis viestit ja silloin oli jo liian myöhäistä jos olisimme niin olisimme ilman muuta siihen suostuneet sillä se olisi ollut varmin ja helpoin tapa.mutta ilmoittele unski heti meille kun saat ravut niin tiedän että kaikki on menny oikein
pinja86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 02:59, 15.03.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja pinja86 »

No aatelkaapa omalle kohdalle.Miltä teistä tuntuis jos teidän nimet ois yleisessä levityksessä? Kerroin vain oman mielipiteeni.

Mitä helvettiä tuo ilmoitukseni on tuossa linkissä? Onko väärin haluta ostaa suodatin?
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

pinja86 kirjoitti:No aatelkaapa omalle kohdalle.Miltä teistä tuntuis jos teidän nimet ois yleisessä levityksessä? Kerroin vain oman mielipiteeni.
Tää kuullostaa jo tunnustukselta?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Powie kirjoitti:
urpojaturbo kirjoitti:
veltsa kirjoitti:hei.lueskelin keskusteluanne ja ajattelin kysellä onkohan kyseessä sama henkilö joka myös lähetti minulle sukarapuja.asui myös kemissä ja kirsikka sukarapuja ostin. oli nuori nainen(nimimerkkiä en viitsi mainita).minulle rapuset tulivat hyvin pakattuna viime perjantaina ja hyvä vointisina niinkuin oli puhe.kiitinkin kyllä myyjää tästä asiasta :) olisi kiva tietää kyseisen henkilön nimimerkki (esim yksityis viestillä) luulen että sama henkilö sillä en ole myytävät palstalla kovin monella kemissä päin myytäviä rapuja huomannut.hyvää kevään jatkoa kaikille :)
Oon tämän jutustelun seurannut, kun itse noita sukasia etsin... tämä veltsa niminerkki vain on aikamoisen nopea kaupan tekijä...
Kehuu saaneensa sukaset hyvinvoivina ja kiittänyt ja kaikkea... Liittynyt 14.3.2011 ja laittanut tämän viestinsä niin ikään 14.3.2011.. Minä en ainakaan pysty aw:ltä ostamaan eli yv:tä laittamaan kenellekään kirjautumatta sisään... veltsa on keksinyt aikakoneen! sukarapuset on ostettu, lähetetty, vastaanotettu ja kiitelty saman päivän aikana... lisättäköön vielä: 10 minuutin sisällä... Veltsan viesti on siis alasivulla 16... liittymisen ja kirjoittelun välillä 10 minuuttia...
Älä ny oo katkera vaikka oletkin hidas :mrgreen:
No arvaa... oon luullu olevani tehokas, mutta...
1000 litraa vesivahinkoa
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

Jos ne olisi syyttä levityksessä, olisin jo itse ollut yhteydessä sinne poliisiin ja pystyisin todistamaan vastaavat väitteet perättömiksi. Jos olisin syyllinen, saattaisin kirjautua useilla tunnuksilla puolustelemaan itseäni, keksimään syitä miksi jokin asia ei voi pitää paikkaansa kuten on esitetty, väittää että joku on hakkeroinut sähköpostini, foorumitunnukseni ja vieläpä tehnyt omalla nimelläni ja yhteystiedoillani lemmikkieläimiä koskevia myynti- ja ostoilmoituksia. Tai sitten olisin älynnyt myöntää virheeni ja jättänyt toimimatta kuten edellä kuvailin.
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

LKA kirjoitti: Ja lopultahan poliisi selvittää asian, ei nämä myyjän epämääräiset ja muuttuvat selitykset aqua-webissä. Kyseessä näyttää olevan sen verran määrätietoinen ja suurehkoksi paisunut eläinten kasvatus- ja "myynti"bisnes jo googletusten perusteella että viranomaisiakin luulisi kiinnostavan .
Nimenomaan. Poliisi hoitaa. Vaikka olisikin jossain asiassa oikeassa, ei tarvitse heittäytyä hölmöksi. Lopettakaa loanheitto puolin jos toisinkin, ja odotelkaa viranomaisten päätöksiä. Asia tuli jo selväksi.


Jos sitä eläinten myyntitoimintaa on kovin paljon, niin se voi seyn lisäksi kiinnostaa myös veroviranomaisia.
pinja86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 02:59, 15.03.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja pinja86 »

Olen samaa mieltä äskeisen kirjottajan kans.Kerta tänne saa kirjoittaa mitä haluaa niin hankkikaa lääkitys.Ei olis ikinä pitäny liittyä näin idiootille palstalle.En voi kyllä suositella kellekkään!
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja urppis »

Jos pinja on tämän sartzu, eläin fani, veltsa, jne... uusi nikki, alkaa ko. henkilö oleen jo pulassa... Eiköhän toi ole jo aika raskasta hoidella noin montaa nikkiä. sitä paitsi, kannattaa lopettaa nyt kun vielä on jotain mahkuja saada oma nahka pelastettua, pahennat vain luomalla uusia sivupersoonia...
Jos oot jo huomannut, aw:n salapoliisit kyllä narauttaa useita nikkejä omaavia ihmisiä...
Mutta otappa neuvoista vaarin ja korjaa nuo sun kirjoitus mokat ja kokeileppa vielä yhellä... se voi ehkä natsata. :D
1000 litraa vesivahinkoa
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Dixie »

pinja86 kirjoitti:Olen samaa mieltä äskeisen kirjottajan kans.Kerta tänne saa kirjoittaa mitä haluaa niin hankkikaa lääkitys.Ei olis ikinä pitäny liittyä näin idiootille palstalle.En voi kyllä suositella kellekkään!
Etkös sinä ostavana osapuolena haluaisi oikeasti tietää mitä sinulla saattaa olla vastassa?
Todella outoa.


Kaikkien nimiä ei kannatakaan ääneen sanoa.
Koska tällä kertaa huijaaminen on noin järjestelmällistä kiitän Kaizua omasta puolestani. Kiitos ja kumarrus! :P

Ps: Lääkitys löytyy ja hyvä sellainen. Lämpimät suositteluni 8-)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
sardiini_85
Member
Member
Viestit: 473
Liittynyt: 10:37, 10.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: karkkila

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja sardiini_85 »

pinja86 kirjoitti:Olen samaa mieltä äskeisen kirjottajan kans.Kerta tänne saa kirjoittaa mitä haluaa niin hankkikaa lääkitys.Ei olis ikinä pitäny liittyä näin idiootille palstalle.En voi kyllä suositella kellekkään!
Noh, äläs nyt noin suutu. Eihän tuo henkilö ole tuttusi edes. :roll: :mrgreen:

Joku täällä tosiaan saattaisi tarvita lääkitystä mahdolliseen skitsofreniaan. [;)]
"Se on makuasia" Sanoi mäyrä, kun muniaan nuoli.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Laitetaanpa lukkoon välillä ja samalla lukitsin myös pinja86 tunnuksen.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Otetaanpa tämä taas auki välillä, muistakaa pysyä asiallisina.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mulle ei oo koskaan tullu pettymystä täälä, kaikki mitä olen itse myynyt niin on välillä pelottanut että entäs jos ostaja ei olekkaan tyytyväinen? [:I] Mut ei oo tullu mitään valituksia niin varmaan ovat olleet ihan tyytyväisiä. :D Yleensä ko olen jotain myynyt niin yritän olla myymättä mitään p*skaa. Mua on kerran elämässäni huijattu muualla nettikaupassa mutta sain rahani takaisin (kiitos facebookin) :mrgreen: Myyjä oli vahingossa maininnut nimensä kyseisessä nettikaupassa ja kun vuoteen ei tuotetta kuulunut niin kaivoin nimen esiin ja uhkasin poliisilla, rikosilmoituksella ja ties milläkaikella johan tuli nopeeta se huijattu 80€. :D Kyseinen henkilö oli jo joutunut oikeuden eteen useista petoksesta ko oli muitakin huijannut kuin vain minua. [}:)]
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
PasEri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 09:59, 07.01.2012
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Karjalohja

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja PasEri »

Mielenkiintoinen viestiketju!

Tosiasiahan se on, että huijareita löytyy netin sivut puolillaan. Itse tehnyt muutamia kauppoja AW:ssa ja aina ovat olleet onnistuneita!

Eräällä toisella sivustolla kyllä viilattiin linssiin. Junioorille mopon osia hankkiessa, yksi myyjä toimitti ensin yhden lupaamansa osan maksun saatuaan. Todettuamme myyjän "luotettavaksi", uskaltauduimme kauppahommiin uudemman kerran samaisen myyjän kanssa. Eipä näkynyt ei kuulunut - osista, eikä myyjästä. Moninaisten vaiheiden (ja valheiden) jälkeen ilmo poliisille. Summa ei järin suuri - mutta rikos se on, se pienikin rikos. Eli näinkin voi käydä.

Isompien summien kauppoja teen ainoastaan face to face - näen tuotteen ja maksan noudettaessa.

Mutta ainokainen kerta tuo yllä mainittu on ja jo vuosia netissä kauppaa tehneenä, aion uskaltautua jatkossakin tekemään.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Joo itsekin opin tuosta omasta mokasta ja jos tosiaan ostaisin täältä jotain kalliimpaa niin menisin kanssa ihan tapaamaan ja katsomaan ostokseni mitä hankin. Tekis kyllä pahaa huijata toisia ihmisiä. :(
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?

Viesti Kirjoittaja kerttu »

En ole kyllä koskaan pettynyt harrastajien välisiin kauppoihin ja vaihtoihin. Niin kuin joku muukin tuolla jo kirjotti, niin itseä aina tietty vähän pelottaa että onko ne kasvit tai kalat tai mitä tahansa itse kauppaakaan sellaisia, mitä ostaja olettikin eli oonko osannut selittää tarpeeksi hyvin kasvien koon jne. Pari kertaa olen kasveja pakatessani onnistunut mokaamaan niin että pussi on vuotanut, mutta nykyisin oon siinä melkosen tarkka.
Dora
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 00:23, 28.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo

Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostett

Viesti Kirjoittaja Dora »

Mä olen tehnyt paljon kauppoja netin kautta, mutta eilinen oli totaalinen pohjanoteeraus. Harmittaa ihan vietävästi! Ostin täältä aw:n kautta kasvipaketin, joka piti postittaa mulle. Maksoin kasvipaketin viime sunnuntaina. Ilmoitin heti myyjälle, kun olin maksanut kasvipaketin (maksoi 20 €).
Eilen perjantaina kasvipaketti saapui perille, 3/4 kasveista lensi samantien roskiin. Kasvipaketti sisälsi 10 vallisnerian tainta ja kaksi ruskomelalehden tainta, jossa toisessa oli 3 lehteä... Kasveja oli siis paaaaaljon vähemmän, mitä myyjä oli luvannut. Jäljelle jääneet juuret (ei niitä voi oikeasti edes kasveiksi sanoa) laitoin kyllä akvaarioon mutta tuskin niistä mitään tulee.

Laitoin myyjälle viestiä, etten ole todellakaan tyytyväinen kauppoihin ja että "kasvipaketti" on ylihinnoiteltu. Ei vastausta. Laitoin uudelleen viestiä ja toiveen, jotta saisin osan rahoista takaisin. Tuli vastaus, jossa hän kehotti ottamaan yhteyttä postiin josko he korvaisivat?! Nojoo. Kyllähän sen nyt pystyy näkemään, että "kasvit" ovat jo ennen postitusta olleet huonossa kunnossa ja niitä oli luvattua määrää paljon vähemmän.
Kiukuttaa.
* 750 litrainen
* 64 litrainen
* Amerikanakita-tyttö s. 20.07.2008
* Amerikanakita-poika s. 6.9.2015
* 2 marsupoikaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”