Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ninium85 kirjoitti: Niin ja nuorille miehille tyttäreni viihdytyksestä. :) Harvoin tapaa noin hyvä käytöksisiä teinejä. :)
Hän oli todella kohtelias ja fiksu, oli ihan pakko vähän nostaa tyttären viihtyvyyttä. ^_^

...Onneksi ei pistänyt maistamaan sitä kilpukkakeittoa mitä keitteli siinä T-T:n terassilla. 8O :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Nantsu kirjoitti: Akvaristi, eipä kestä, ilo mun puolellani. Pahoittelut, ettei pyytämäsi määrä onnistunut, oon laskupäältäni vähän rajoittunut [;)]
Öh, milliksiä oli kyllä hiukka enemmän kuin mitä olin ajatellut :D, mutta nyt on ainakin vilinää altaassa :mrgreen:. Ja tänään sit löytyi jo ainakin 7 poikastakin, että kohta saa alkaa itekin noita kuskailemaan jonnekin kauppaan :roll:.

T-T:lle vielä kysymys, että mitäs se kasvi nyt sitten olikaan, josta maltoit antaa mulle alkua?

Ja tosiaan, jos muille sopii niin voitaisiin seuraavan kerran treffailla täällä Huittisissa? Kertaalleen jo vähän pitikin :). Alkakaa vaan ehdottelemaan jo ajankohtia, mulla ei ainakaan pahemmin pitäis olla tiedossa mitään menoja alkusyksyyn asti.

Mun piti ne hiekat pestä tänään... pesemättä sit jäi. Jos ees tällä viikolla sais aikaseks. Muuten akvaariot tuli jonkinlaiseen kuosiin taas tänään, oon kyllä aika tyytyväinen tohon isoon tankkiin, kasvit kasvaa ja levät on poistuneet. Ja vesi kristallinkirkasta, jes! Vielä kun mä saisin ees lehtarit innostumaan parinmuodostuksesta. Nostin nyt kokeeksi lämpötilan hetkellisesti 28:aan, josko se auttaisi.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ainakin yksi naaras niistä keittiön altaasta kalastetuista päästi poikasensa ämpäriin,
kun puolet oli vielä akvaariossa, jos joku ei siinä hälinässä kuullut/huomannut. :mrgreen:

Ihan noin niinkuin "ilmoituksena". :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

MA7xGE kirjoitti:Ainakin yksi naaras niistä keittiön altaasta kalastetuista päästi poikasensa ämpäriin,
kun puolet oli vielä akvaariossa, jos joku ei siinä hälinässä kuullut/huomannut. :mrgreen:

Ihan noin niinkuin "ilmoituksena". :roll:
Mut nää oli ihan erisakkia, näät lähti wintsun matkaan :mrgreen:
akvaristi kirjoitti:
T-T:lle vielä kysymys, että mitäs se kasvi nyt sitten olikaan, josta maltoit antaa mulle alkua?
Niin joo, se kasvi, se oli potamogeton gayi, en tiiä onko sille jotain suominimeä.
Nantsu kirjoitti:Oooi, jospa oisin saanut olla muu-kaa-na... (Nöf-nöf-nöf-nöf-nöf-squiiiiik!)

Huippuhienon näköisiä ne Nalluraisen uudet tulokkaat, Reino ja Aino ja Aino! Kuolailin kuvaviestille.
Nii-i, mäkin vähän niinkuin odotin, että olisit pääsyt :D

Reino ja Ainot tosiaan edustaa Helminahkamonnia eli Auchenipterichthys coracoideus Ja ovatten kotoisin perusta. Parvea sain kasvatettua kahdella, alkuperäinen aino tuli altaan mukana ja reino ja aino kakkonen löytyi vähän niinkuin vahingossa hämeenlinnasta Erään wannabe akvaristin altaasta. Sen verran tiedän, että Junttis nimimerkillä täällä kirjoittelevalla on jokunen yksilö myös altaassaan, mutta muualla en ole tavannut moista otusta. Orkkis ainon on puutorin akvaario myynyt vuosia sitten nimellä kultapistemonni.
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Tulisuut päätti tehdä jo kudun kalliotaustaan ja kun kortilla rapsuttelin munia irti taustasta, niin toi pölvästi ukko puri mua.. Ei lähtenyt vaikka yritin tuuppia sitä kädellä pois ja loppujen lopuksi oli pakko ottaa haavi avuksi. Koko sen ajan, kun se on meillä ollut, niin se pullistelee tossa lasilla, jos pikkasenkin menee lähemmäs. Pullistelija pölhöksi sen ristin.

Lehtikaloja suunnittelin vielä tonne altaaseen ja niitä on vissiin tulossakin neljä kappaletta. :) Sit jos ihan pari pikkuplekoa vielä tai sulhot noille, mitä tuolla nyt on. :) Tosin toi sokkelo on sen verran karvainen et luulen että se on koiras. Saas ny kattoo. :)
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Juur tuijottelin noita plekoja niin toi sokkelopleko L-066 taitaakin sitten olla salamanteripleko L-134. :) Ei haittaa sekään mitään. Hieno on silti. :mrgreen:
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
wintsu82
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 09:50, 02.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja wintsu82 »

heips!

oli ihanaa nähdä teittiä:) oli niin mukavaa kun sai ihmetellä kaikenlaista näistä akvaariojutuista:) ja sain vaikka kuinka paljon tietoa lisää... minä ku oon vielä vauvan kengissä tässä kohtaa... millikset ovat kotiutuneet oikein hyvin:) siellä ne uivat ja touhuavat:) kahteen paikkaan olen heitä vienyt ilostuttamaan emäntiään... Suuri kiitos
t-t:lle näistä kaloista:) niin ja sukaravutkin voivat hyvin samaten kotilot kiitos niistäkin:)

oon nyt hakenut tietoa ja olen tilannut mattosuodattimen matskut jotka tulivat torstaina... nyt sitten tarttis väsätä sellainen:) tuo 300l akvaario on vielä vailla asukkeja.. enkä tiedä mitä sinne haluaisin... kultakalooist luovuin kun ei ole sitä isompaa allasta... mutta haaveissa on isompiki allas kunhan lompakko sallii tai löydän tooooosi halvalla:) tänne meille kun mahtuu:) aikasemmin en oo ehtiny laittaa kuulumisia ko on ollu tätä ajatuksen juoksua niin paljon...

OLi ilo tavata teitä ja toivottavasti joskus meilläkin miittinki vois olla:) ja toivottavasti minultakin liikenee teille jotakin vaihdossa:)

ollaan kuulolla:) kiitos vielä kerran kaikille:)

terv: wintsu
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

...
Nyt kaikki miettii mitkä kalat voisi änkeä tuonne wintsulle omista jaloista pyörimästä... :mrgreen:

Eipähän vaan, tai no eihän sitä tiedä. [;)]

Onko sulla Markku Varjon Akvaariokalat-kirjaa? Taitaa sen pystyä ihan Loimaan kirjastoistakin varaamaan, kannattaa se selata läpi... Samoin kuin käyttää tosiaan aikaa eläinkaupoissa ja muiden tankeissa pällistellen, jotkut hokaa heti minkälaisista fisuista tykkää. [;)]

Itse muuten ihastuin sunnuntaina T-T:llä affeniin, tosin mulla nyt on noi taistot... :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Ei vitsa ja muut kielletyt rangaistusvälineet! [}:)]

Aamulla huomasin että taistopojalla oli kidukset jotenkin tummat, mutta fisu oli ihan normaali muuten, en ainakaan itse huomannut mitään eroa. :?
Ja nyt kun aloin vaihtamaan vettä, niin siellä se oli, döödääneenä. [}:)]

En enää yhtäkään taistopoikaa hanki, tytöt pysyy elossa mutta pojat kaatuu toisensa jälkeen.
Nyt mulla on sitten isommassa Jejokan 3 tytteliä (jotka elävät kiltisti yhdessä) ja toisessa T-T:ltä saatu yksinäinen tytteli, joka tuohon porukkaan yrittäessään sai vain nypityn selkäevän. [}:)]

Että täältä saa tulla hakemaan taistotyttöjä, punaisesta siniseen ja takaisin on värit, mä vaihdan alaa! :x
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Iiiiih, Loimaan Zoo Jattaren tukkurille on tullut MAKKARAKALOJA sekä TULIMAKKARAKALOJA! :mrgreen:

Ihan vain tiedoksi, en tiedä jääkö teille mitään... 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Voi harmi Mage, ettei sulla taistoukot pysy hengissä :(. Mulla ei pysyny T-T:ltä saamani kasvin alut, toiseen altaaseen suli ja toisesta oli varmaan noussut pintaan, jolloin hävitin sen vahingossa muiden kasvijätteiden joukossa :frown:. Joten jos tuo kasvi T-T rehottaa sulla ens tapaamisen aikoihin, niin varaan kaikki perkuujämät ;). Tai voin ihan rahhookin antaa :D.

Aikamoinen homma oli tossa hiekan pesussa ja lisäämisessä altaaseen. Oli sitten ihan älyttömän pölyistä, ei ollu Weberin hiekka mitään tohon verrattuna :mrgreen:. Mutta nyt se on siellä altaassa, eilen poistin suurimman osan sisustuksesta ja lisäilin hiekat pohjalle. Olisin halunnut yhden uuden pitkänomaisen kannon vanhojen tilalle (T-T:n hienoa allasta mukaillen), mutta ei sinne olisi sitten mahtunut enää mitään muuta joten vanhoilla kannoilla mennään edelleen. Nyt vaan jostain käsittämättömästä syystä kaikki loksahti kerralla paikalleen ja altaasta tuli suhteellisen onnistunut kertaheitolla (kunhan levät pysyis poissa ja kasvit alkais kasvamaan!). Liuskekivestä ja kannoista rakentelin luolia, partis teki viime yönä viimeistelykaivuutyöt :mrgreen:. Onneks ei tällä kertaa saanut kaivettua mitään järjetöntä kraatteria :roll:. Monniset sekosivat tästä altaan perusteellisesta mylläyksestä ja vetivät ihan hullua rallia pitkin pohjaa ja laseja. Jos yhtään olisivat isompia, niin olisi voinut kenties olla kutua odotettavissa... noo, kaikki aikanaan, toivottavasti! Täytyisi oikein saada tankista kuvaa aikaiseksi, on vaan kovin kiirettä näin lomalla...

Muoks: ja tänään putsasin urakalla suodattimia... ison altaan 2252 ja Ecco olivat jokseenkin tukossa, päätinpä sitten saman tien putsata myös 175:n sisäsuodattimet. Noh, olin autuaan onnellinen saatuani nämä pestyä mutta kuinkas ollakaan, muutaman tunnin päästä siivouksesta huomasin, ettei mies ollutkaan kytkenyt JBL:n ulkosuodatinta toimimaan! Vaikka sanoin suodattimia putsatessani että josko viitsisi laitella niitä paikoilleen ja käyntiin sitä mukaa kun saan siivottua (vaihdoin myös vettä 500-litraiseen). Olipa sitten Eccon ja 2252:n laittanut pyörimään muttei JBL:ää [}:)]. Kiitin kauniisti ja aloin sitten sitä vielä tässä illan ratoksi siivoamaan... huoh. Olis tietysti pitänyt itse tarkistaa, että kaikki suodattimet tosiaan pyörii, mutten tajunnut kun lämppärit oli kuitenkin myös laitettu seinään. Äh. No, eipähän ainakaan hetkeen tarvii tehdä totakaan hommaa :roll:...
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

No, mä sainkin jo taistojen tilalle T-T:ltä hunisparin. :mrgreen:
akvaristi kirjoitti: Muoks: ja tänään putsasin urakalla suodattimia... ison altaan 2252 ja Ecco olivat jokseenkin tukossa, päätinpä sitten saman tien putsata myös 175:n sisäsuodattimet. Noh, olin autuaan onnellinen saatuani nämä pestyä mutta kuinkas ollakaan, muutaman tunnin päästä siivouksesta huomasin, ettei mies ollutkaan kytkenyt JBL:n ulkosuodatinta toimimaan! Vaikka sanoin suodattimia putsatessani että josko viitsisi laitella niitä paikoilleen ja käyntiin sitä mukaa kun saan siivottua (vaihdoin myös vettä 500-litraiseen). Olipa sitten Eccon ja 2252:n laittanut pyörimään muttei JBL:ää [}:)]. Kiitin kauniisti ja aloin sitten sitä vielä tässä illan ratoksi siivoamaan... huoh. Olis tietysti pitänyt itse tarkistaa, että kaikki suodattimet tosiaan pyörii, mutten tajunnut kun lämppärit oli kuitenkin myös laitettu seinään. Äh. No, eipähän ainakaan hetkeen tarvii tehdä totakaan hommaa :roll:...
Huh, onneksi ei ole mitään sen suurempia kuin 63:sen sisäänrakennettu ja "omasäätöisen" pikkualtaan sisäsuodatin. 8O
Molemmat huuhtasen pikasesti joka vedenvaihdossa, mitään purkamatta ja mitään repimättä. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
wintsu82
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 09:50, 02.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja wintsu82 »

kiitos vinkistä mag7... juoksujalkaa kirjastoon!!! mulla oli 140l akvaariossa ylläri... platyt olivat lisääntyneet:) ihaunia pikkusia, niitä nyt olen töllänny nenä kiinni lasissa. ja sukaravutkin ovat uskaltautuneet enemmän näkyville ja tais ne kotilotkin tehdä sellaista mitkä ei lasten silmille sovi?! luvassako lisää perhetapahtumia:)

ja idiksii saa kyl antaa jos sellaisia tupsahtelee... mattosuodatin on tehtynä ja se pöhisee toista päivää 300l akvaariossa. Pikkuveli kun käy kanoottiretkillä oli löytäny melekoosen uppopuun ja oli raahannu sen mulle sieltä... taidan laittaa sen tuonne 300l akvaarioon... pikkuhiljaa siitä kai kehittyy valmista...

mutta jos nyt kipasis sinne kirjastoon:) ja oikeen ihanaa juhannusta kaikille!!

TErv:Wintsu
Haddock
Junior Member
Junior Member
Viestit: 51
Liittynyt: 14:08, 05.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Huittinen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Haddock »

Wintsu, jos tarkoitat kotiloilla niitä multa muuttaneita, niin ne on liian pieniä "semmoisiin" hommiin. Omput alkaa lisääntymään sitten kun niiden halkaisija on jotain kolmen sentin päälle. :)

Haddockilassa ei kauheasti olla ehditty säätämään akvahommien kanssa. Mutta sain sentään nanon pöhisemään ja siirsin sinne parit millisnaaraat. Lehtarit kun syö kaikki poikaset tuolla isossa pytyssä, niin jos näin saisi taas vähän kantaa kasvatettua. Kuparimonniset on nyt kolmena yönä kuteneet ja osa kudusta on pysynyt syömättä. Mitään toimenpiteitä en aio tehdä kun aina se siirretty kutu on homehtunut. Olis kyllä kiva jos taas parit poikaset tuosta tulis.

Ja omput lisääntyy räjähdyksenomaisesti. Tarvis raaskia ottaa noita munaryppäitä pois, mutta.. Tuntuu että värikirjo vaan noissa laajenee.. Uteliaana haluan tietty aina nähdä että jos taas tulis jotain uuttakivaa :p

Viikonloppuna taas rajumpaa vedenvaihtoa edessä ja pakastesurviaista. Katsotaas jos lehtaritkin innostuis. Nyt olis nanokin käytössä että sais kudun sinne. Tietty nyt sitten millikset syö vastavuoroisesti siellä. :(
wintsu82
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 09:50, 02.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja wintsu82 »

heips:)

haddock: ei ollu niitä omppukotiloita vaan Mirvalta niitä kuparisen värisii... toki voihan ne jotakin muuta puuhata toistensa kimpussa, ite ku en oo vielä niin tietoinen näistä kotiloista:)

no niin... platyjen poikasia onkin yksitoista:) ja eilen hain yhen uuden akvaarion 200l joka pitäisi laittaa valmiiksi:) ja samalla reissulla mukaan tarttui mollin poikasia ja partamonneja(aikasmoisia lötjäkkeitä) molleista pitäisi tulla upeita jos vanhempiinsa tulevat... olivat lyyrapyrstöisiä... tuolla ne 300 litraisessa uiskentelevat:) pitäisi kantaa toi uusi akvaario tuolta autosta ja miettiä mitä mä sinne sitten laitan:) kasvejakin tarttis jostain löytää... ovat vähän tollasen tyhjän näkösiä ilman kasveja... mut kaipa se siitä sitten pikkuhiljaa:)

että tällästä täällä kmäellä:) mitäs teille muille oikein kuuluu?

Terv: wintsu
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Mitäs tässä, musta tuli viimeviikolla virallisesti affenaharrastaja, kahden keltakääpiön omistajan tittelin mukana. :mrgreen:

Ja T-T:ltä saapui pari huniksia toiseen altaaseen, taistotytöt lähti vaihturiksi. [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Onnea Magelle töyhtiksistä :).

Ja jos Haddockilla on ongelmia jälkikasvun hengissä pitämisen kanssa, niin mulla on sit päinvastoin :roll:. Ainakin 30 poikasta jo pojan altaassa 8O :roll:, eikä loppua ollut näkyvissä. Siirsinkin nyt naaraat sieltä tonne 175:een "väestön"kasvun hillitsemiseksi ja saavatpahan muutenkin välillä huilata.

Muuten ei oo mitään ihmeellistä kerrottavaa, paitsi että toi rakas MIEHENI alkoi ihailemaan erästä 375-litraista kalusteakvaariota tuolla yhdessä fb-ryhmässä ja meinas jos 175-litrainen vaihdettais siihen 8O :mrgreen:. Tai johonkin isompaan tankkiin enivei. Omaa lehmää ojassa sen verran, että hän sitten saa puukopille yms. paikan kun se uusi akva tulis eri seinälle ja sitten samalla ton tiiliseinän näkyviin, mikä nyt on 175:n takana. Mä en laita hanttiin yhtään, vaikka tietääkin rahanmenoa :mrgreen:. Itelläkin mennyt hermot ton kipon kanssa, kun tuntuu niin keskikokoiselta ja hankalalta saada mitään järkevää siihen aikaseks. Ja aina jotain vaikeuksia, tosin nyt kun lisäsin hiekkaa sinne ja mylläsin sisustuksen uusiks, niin siitä tuli ihan kiva ja kasvitkin on taas alkaneet kasvaa.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Ninium85
Member
Member
Viestit: 287
Liittynyt: 12:00, 18.08.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sastamala

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Mulla taas allas alkaa pikkuhiljaa olemaan sinilevävapaa, kiitos T-T:n levä tökötin. Vaihdoin kasviputken tavalliseen 5200K putkeen ja nyt vesi on ihanan pissin keltainen. Mulla ei nyt just oo varaa hommata 58W akvaariolamppua. :D

Kävin Isäpuolen ja pikkusiskon luona maalla ja löysin kivan karahakan tonne altaaseen. Siellä se on nyt lillunut keskiviikosta asti yhden mun pään kokoisen kiven ja kaikkien vanhojen juurakoiden alla. Vähän se värjäilee vettä, mutta kalat tuntuu vaan tykkäävän siitä. Jopa Iltaruskopleko ei malta kirkkaalla päivälläkään olla piilossa, vaan vetää runtua ympäri allasta.

Altaaseen tuli lisää asutusta myös. Kävin "pelastamassa" neljä lehtikalaa tuolta paloaseman luota ihmiseltä jolla ei ollut mitään käsitystä siitä, et miten akvaariota hoidetaan... Neuvoinkin siinä sitten jonkin verran.. :) Tuli niin tärkee olo. :) Lisäksi siellä polskii nyt kaksi haarniskamonnia, jotka tuli yhden toisen kaverin kautta jostain satalitraisesta altaasta. Ovat vielä sopivasti koiras ja naaras. :) Nyt tarvis alkaa miettimään hiilarilannoitusta, sillä mulle tuli tuonne myös tähtipatsulia ja haluaisin , että se lähtee kunnolla kasvamaan, niin saan tuolta toisesta päädystä Amatsonin miekat heivattua pois.

Juur kun oon laittanut pikkualtaat pois niin iski hirvee syyhy laittaa uus pyty pystyyn.. Mutta taidan silti vaan unelmoida ja keskittyä "päätankkiin". Josko sen päivittelis isommaks jossain vaiheessa. ;)
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Hetken verran ihmettelin, että miksei tässä ketjussa ole "kuin" 16 sivua keskustelua, mut ylläpitohan tais tehdä muutoksia viestien näkymiseen per sivu :).

Mä eilen riemuitsin, kun lehtarit päätti sitten lopultakin kutea, mielenkiintoiseen paikkaan kylläkin. Aktiivilevittimen pumpun kylkeen :D. Ja sen jälkeen huomasin samassa päädyssä pohjalla timanttien vahtivan hiekassa monttua täysväritys päällä, eli nekin sitten on päättäny tehdä jälkikasvua pitkästä aikaa :mrgreen:. Mitään liikettä en montussa nähnyt, mutta eipä niitä mukeloita sieltä kyllä erota hiukkaakaan pariin päivään kuoriutumisen jälkeen.

Ja vaikkei nyt sitten vielä ole allastakaan, niin pakko jo pistää mietintämyssy päähän ja suunnitella kalastoa :D (ja mistä mä tietäisin vaikka allas olis mulla jo sunnuntaina). Jos kaupat syntyy, niin meille olis kotiutumassa 375-litrainen Juwel :). Sanokaas nyt jotain hyviä ehdotuksia mitä voisin tonne törkätä? Mitat tossa altaassa 150x50x55 (olikohan viimeinen syvyys, tästä hiukan pois kun on 3D-tausta). Ajattelin nykyisistä 175:n asukeista pitää ainakin monniset, kääpiösuppusuut ja kääpiöakarat. Ja tietty hohtomillisnaaraat mut en oo päättäny vielä et jääkö ne sit tonne vai änkeänkö takaisin 54-litraiseen (todennäköisesti en tolla poikastulvalla :D). Partamonni jäänee tietysti myös kun sitä nyt ei taitaisi ketään ottaa ees ilmaiseksi :roll:. Eikä mun tarvii siitä sinänsä eroon päästäkään, vaikka ottaakin aivoon kun se myllää kaikki hiekat.

Eli mitään hirveitä petoja en voi tonne ottaa, vaikka mieli tietysti tekis jotain affenia taas kerran. Mut jos pysytellään noissa akaroissa, niitä tietysti vois ottaa vaikka toisen haaremin ja sit tietysti koitan tota monnisporukkaa kasvatella, samoin suppusuita mahtuis varmaan aika liuta. Mut entäs toiseksi parvikalaksi, kolme parvea on jo liikaa vai? Robertseille ja kardinaaleille voisin siis etsiä uudet kodit, jos tarvis. Robertseista kyl tykkään mutta... kun vähän nyt kutkuttais mielessä kuparibarbit ja/tai hohtosateenkaarikalat (ja ne rubiinitkin tietysti aina vaan!) ;). Ja mitä mä levänsyöjiksi sitten ottaisin?

Mitäs muille? Mites Nalluraisen merivesiprojekti etenee?
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 434
Liittynyt: 00:13, 29.09.2009
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa/Metsämaa

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Merivesiprojekti on hiukan jäissä, tosin osia tilailen silloin kun sopivia vastaan tulee. Ok talo vaatii välillä huomiota ja kaiken liikenevän rahan eli siinä hiukan remonttia.
Muuten akvat voi kohtuu hyvin tosin alkaa olla viileävetisillä altailla hiukan lämmin.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Ehtiskös porukka kesäkiireiltään miettimään jo seuraavan miittingin ajankohtaa? Sikäli mikäli vielä kiinnostusta muuten löytyy ;). Itselläkin heinäkuun viikonloput jo melkein eletty, joten ehdottaisin elokuuta. Miten olis?

Eilen haettiin Juwel kotiin :). Tää viikko meneekin sitten varmaan kätevästi siinä, kun siirtelee pakastinta uuteen paikkaan, pesee hiekkoja jne. :roll:. Onneks toi Kauniston Soran hiekka taitaa olla aika samanväristä ja -kokoista kuin tuo T-T:ltä saamani hiekka, niin saa 175:stakin sitten ainakin osan hiekoista siirrettyä tonne. Tavoitteena olis ens viikonloppuna saada tankki pystyyn, viikolla kun sellasia ei ehdi tekemään eikä sitten sitä seuraavana viikonloppuna... ja tällä projektillahan ei pitänyt olla MITÄÄN kiirettä :mrgreen:.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

akvaristi kirjoitti:Ehtiskös porukka kesäkiireiltään miettimään jo seuraavan miittingin ajankohtaa? Sikäli mikäli vielä kiinnostusta muuten löytyy ;). Itselläkin heinäkuun viikonloput jo melkein eletty, joten ehdottaisin elokuuta. Miten olis?

Eilen haettiin Juwel kotiin :). Tää viikko meneekin sitten varmaan kätevästi siinä, kun siirtelee pakastinta uuteen paikkaan, pesee hiekkoja jne. :roll:. Onneks toi Kauniston Soran hiekka taitaa olla aika samanväristä ja -kokoista kuin tuo T-T:ltä saamani hiekka, niin saa 175:stakin sitten ainakin osan hiekoista siirrettyä tonne. Tavoitteena olis ens viikonloppuna saada tankki pystyyn, viikolla kun sellasia ei ehdi tekemään eikä sitten sitä seuraavana viikonloppuna... ja tällä projektillahan ei pitänyt olla MITÄÄN kiirettä :mrgreen:.
Heeh-he-hee-he, multakin löytyy tällä kertaa sitten kauppatavaraa - 1 kpl pehmeän veden miljoonakalaa, pituutta enint. 2cm, T-T:ltä peräisin. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Joo ja mulla olis noin 30 hohtomillisvauvaa :roll:... ja isossa altaassa timanttikirjoahvenilla taas lapsikatras liikkeellä. Katotaan, selviytyykö yksikään isoksi.

Blogiakin tuli pitkästä aikaa kirjoiteltua ja päiviteltyä, ehkä pitää sekin taas laittaa tonne allekirjoitukseen... :)
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

6 kardinaalitetraa tarvis uuden kodin, samoin 6 robertsintetraa mahdollisesti. Kellään ylimääräistä tilaa/halua ottaa parven jatkoksi :D? Kardit sais vaan hakea pois, robertseista vois tuoda vaikka Fazerin sinisen ;). Lauantaina vois olla sopivasti valmiiks pyydystettynä. Sillon ajattelin yrittää ottaa uuden altaan käyttöön ja kalat täytyy joka tapauksessa haavia kiinni 8-).
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Aprikoosi
Member
Member
Viestit: 282
Liittynyt: 14:02, 29.07.2010
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja Aprikoosi »

Jo oli ketju "kutistunut" poissaollessa.. ;)
Mä tein hirmuisen urakan tossa viime viikolla ja vaihdoin akvaarioiden pohjamatskut päittäin: 130 litraseen laitoin soran ja mielenkiinnolla seuraan, miten käy suodatinten putsausvälin. 250 litranen sai sitten hiekkojen lisäksi monniset, niin tuli tohonkin altaaseen hiukan elämää, lehtaripari kun on vähän....tylsää seurattavaa. ;p
Nyt olis tosin varaa suurentaa monnisparvea reilustikin, joten jos jollain sattuu oleen tarve päästä eroon albiinomonnisista, ni täällä ois tillaa!! :p En oo vielä malttanut kaupasta marssia ostaan 5-10 kpl... :p
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”