Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

toanna
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:39, 22.09.2009
Sukupuoli: Mies

Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut)

Viesti Kirjoittaja toanna »

Tervehdys,

kuten jotkut jo tietävät, niin viimeinen suomalainen akvaariojulkaisu Akvaariomaailma on lopettanut toimintansa. Olen toiminut lehden avustajana jonkun vuoden ja tarkoitukseni oli kiittää lehden viimeisessä numerossa lukijoitani. Yllättäen lehti lopetettiinkin jo 5-6 numeroon ja kiitokset jäivät. Joten ne tulevat tässä, jos täällä nyt sattuu olemaan Akvaariomaailman lukijoita.
Kiitos!
t.Tommi Natri
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Höh, minä en sitten ehtinyt saada kuin 2 lehteä ja maksoin kuitenkin koko summan :(
toanna
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 20:39, 22.09.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja toanna »

Ei muuta kuin reklamaatiota ja pyydät rahasi pois.
murmelinpentu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 19:31, 23.03.2005
Paikkakunta: kurikka

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja murmelinpentu »

Harmillista, olen ollut todella kauan Akvaariomaailman tilaajana. Jos en väärin muista niin en löytänyt uusimmasta lehdestä mitään tietoa tästä lopettamisesta? Olisihan se ollut lukijoille kiva että lehdessä olisi mainittu lopettamisesta. Jään kyllä kaipaamaan lehteä. Oli aina ilo saada se postilaatikkoon. Suomessa ei taida olla muita akvaariolehtiä?
oopee
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 11:50, 07.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja oopee »

No voihan hemmetti luulisi että edes yhdelle tämän alan lehdelle olisi hyvinkin tarvetta. :| .
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Jep, kiitokset lukijoille minultakin. Toimin myös Akvaariomaailman avustajana muutaman vuoden, ja kiitokset jäivät lehdessä sanomatta.

Nyt vain toivotaan, että uusi alan lehti putkahtaisi ilmoille. Kurjaa, ettei Suomessa ole nyt ainuttakaan omaa akvaariolehteä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Ei voi olla totta!
Ainoa lehti mitä jaksoi odottaa ja lukea sitten kannesta kanteen yhdellä istumalla! Viimeisimmässä numerossa ei ollut tällaisesta mitään vihjettä! Tuntuu että artikkelisarja maailman ympäri jäi aivan kesken! Epäreilua... :cry:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Siltsu kirjoitti:Tuntuu että artikkelisarja maailman ympäri jäi aivan kesken!
Niin se jäikin. [;)]
Harkitsen jatkavani sitä jossakin netissä, jos vain löydän sen työstämiseen aikaa. Linkkailen sitten vaikka tänne ja/tai tuonne toiseen Akvaariomaailma-ketjuun.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

7330 kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Tuntuu että artikkelisarja maailman ympäri jäi aivan kesken!
Niin se jäikin. [;)]
Harkitsen jatkavani sitä jossakin netissä, jos vain löydän sen työstämiseen aikaa. Linkkailen sitten vaikka tänne ja/tai tuonne toiseen Akvaariomaailma-ketjuun.
Kiitos JOOO! Olin jo edellisen Rio Negro artikkelin innoittamana muokkaamassa omastani Orinoco biotooppia! Tosin se vaatii vielä hiukan suostuttelua, kun pitäisi saada jo oleville Kongolaisille myös omansa [;)] On vaikeaa löytää juttua joista joihin olisi yhdistetty kaloja, kasvillisuutta ja yleistä tietoa alueesta!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja heisku »

Siis ei ole totta! Olen myöskin suht uusi tilaaja, ehkä joku viitisen numeroa ehti tulemaan. Kaikki lehdet luettu kannesta kanteen!
Olisi tosiaankin ollut kiva että edellisessä lehdessä olisi selvästi tämä asia ilmoitettu. Miksi lehti lopetettiin, eikö ollut tarpeeksi tilaajia?
kiekkola+pohjan asukit
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Kiitokset lukijoilleni

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Myös täällä ihmeteltiin mihin lehti jäi kun sitä ei enää tullut postiluukusta? Liikkuessani Helsingissä, Itäkeskuksessa mieleeni tuli lemmikkikaupassa tämä seikka ja siellä ystävällinen myyjä tutki asiaa ja kuinka ollakkaan löysi sen täältä. Nostin viestiketjun pysyväksi, että jokainen joka haluaa tietää mitä on tapahtunut löytää sen.

Erittäin harmittavaa että ainoa Suomalainen lehti akvarioalalta loppui, ensin meni akvaristi tilaajien vähyyteen, nyt akvaariomaailma. Nettilkö näitä lehtiä tappaa. Se on totta että tablettisukupolvi ei enää kaipaa sohvalleen tai sänkyynsä paperia rapisemaan. Sääli, ei oolla on Suomesta tapettu paljon hyvää, ja tullaan tappamaan edelleen. Kohta ei ole fyysistä rahaa, pankkia eikä poliisia. Robotit hoitaa vanhuksia ja tietokoneet ajaa autoja. Teknokraatti Suomi rientää etulinjassa tässä kehityksessä.

Kävin vesimessuilla Saksassa taannoin, kymmenkunta lehteä akvaarioalalta, kirjoja satoja ja harrastajia miljoonia.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Minä taas en ole koskaan kyseisestä lehdestä kuullukaan. Olisko kannattanut mainostaa hieman aktiivisemmin ja näkyvämmin.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Fogas
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 14:43, 13.02.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Fogas »

Ehkä tulevaisuus on nettilehtien, sellaisten kuin juuri ilmestymisensä aloittanut Jahdissa, http://jahdissa.fi/
Itse kyllä pidän enemmän "vanhanaikaisesta" paperilehdestä ja toivoisin, että Suomessakin olisi akvaarioalan lehti.
Mika Karjalainen
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Painetut lehdet tosiaan kärsivät tänä päivänä digitaalisuuteen siirtymisestä, mutta myös esimerkiksi painokustannusten noususta ym. Viimeinen niitti sanomalehti- ja aikakauslehtipuolelle taisi kuitenkin olla tilattuihin lehtiin tullut arvonlisävero, joka on osaltaan vähentänyt tilaajamääriä.

Lisäksi ilmoitustulot ovat monissa lehdissä romahtaneet aika paljon, kun mainonta on siirtynyt aika pitkälti digipuolelle ja tietysti vähentynyt nyt laman myötä muutenkin. Tämä siis näin yleistettynä, sitä en tiedä, miten tässä tapauksessa asiat ovat menneet. Akvaariomaailmaa en ole itse koskaan lukenut (lähinnä siksi, että moni kertoili lehden artikkeleissa olleista asiavirheistä ym.). Akvaristi oli hyvä lehti ja olen itsekin pettynyt, ettei Suomessa ole enää yhtään tähän harrastukseen liittyvää julkaisua.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Fogas
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 14:43, 13.02.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Fogas »

akvaristi kirjoitti: olen itsekin pettynyt, ettei Suomessa ole enää yhtään tähän harrastukseen liittyvää julkaisua.
Luultavasti Suomessa kuitenkin on aika monta akvaariolehteä. Tarkoitan akvaarioyhdistysten lehtiä. Sama tilanne on monella muullakin harrastusalalla. Valtakunnallista, kunnollista, asiantuntijoiden kirjoittamaa ja ammattimaisesti toimitettua lehteä ei ole, mutta jos jonkinlaisia yhdistyslipareita riittää. Moni yhdistys kun olettaa, että kyllä oma lehti olla pitää, muuten yhdistys ei ole kunnon yhdistys. Siinä sitten jatkuvasti kinutaan jäsenistöstä kirjoituksia ja ollaan niin ylpeitä, niin ylpeitä omasta hengentuotteesta. Toimituksellisesti ja ulkoasultaan julkaisut ovat sitten mitä ovat ja kirjoituksetkin sellaista luokkalehtitasoa. Painetun julkaisun tekeminen on nykyään liian helppoa.
Onko akvaarioharrastus eri puolilla maata niin erilaista, että pitää olla paikallisia akvaariolehtiä? Niihin käytetyt vähäiset voimavarat yhdistämällä voisi syntyä yksi ihan vakavastikin otettava lehti. Joo, tiedän, mitenkäs sellaisen voisi organisoida...
Mika Karjalainen
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Heska »

Harrastelehdet olivat tarpeellisia ennen nettiä kun tietoa sai vain kirjoista ja lehdistä mutta nyt niiden anti jo vähäistä ja siksi tilaajiakaan ei löydy.

Yleensä akvaariolehdet pyrkivät tarjoamaan kaikkea kaikille ja kun akvaarioissakin harrastajia on paitsi suolasen ja makean veden puolella niin niiden sisälläkin on jos jonkinlaista harrastajaa ja yleislehti ei loppujen lopuksi palvele juuri ketään.
Netistä löytyy suppeampia harrastefoorumeita joissa käsitellään juuri haluamisiasi aihealueita ja tiedon haku nopeaa.

Ja itse en ainakaan saa mitään lisäarvoa lehden paperiversiosta, ainoastaan riesaa kun vievät tilaa ja paperinkeräykseen joutuu niitä kantamaan. Siksi nykyään luenkin lähes kaikki lehteni sähköisinä versioina ja säästäähän se luontoakin. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Sähköiseen muotoonhan ne asiat siirtyvät. Media-ala on nyt kovilla, mutta toivotaan, että se lähivuosina pääsee uuteen nousuun ja erikoislehdillekin alkaa taas löytyä tilaa, olivatpa ne sitten sähköisiä tai paperisia.

Jos täällä lehteä kaipailevilta on vielä jäänyt huomaamatta, on Aqua-Webin etusivu nyt ottanut akvaariolehden roolia: http://aqua-web.fi/

Julkaisen siellä viikoittain artikkelin, joskus useammankin, ja lisäksi akvaarioseurat tiedottavat siellä ja Lemmikkimedian videoitakin pääsee katsomaan. Myös Siltsun kaipailema Maailman ympäri -sarja on heräilemässä henkiin. [;)]
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Kyllä semmoinen sähköinen tai paperinen lehti olisi kiva missä kerrottaisiin kaikesta uudesta mitä akvaarioalalle on ilmestynyt. Kerrottaisiin uusista suodattimista, valaisimista, akvaarioista ja akvaarioharrastuksesta yleensä. Tekniikka puolelle ei edes tarvitsisi julkaista uutta lehteä vaan jokin jo olemassa oleva lehti voisi ottaa uuden aiheen lehteen. Esim tekniikan maailma voisi ottaa uuden aluevaltauksen akvaariotekniikasta lehteensä. Olishan se kiva lukea uusista laitteista ja niiden testeistä ja vertailuista. Onhan täällä Aquawebissäkin ollut joitain testejä mutta kun uusi testi ilmestyy niin alkupuheen jälkeen testistä ei kuulu vuoteen kahteen mitään ja välillä ei kuulu koskaan enään mitään. Maahantuojat ja yritykset voisivat enemmän kysellä koekäyttäjiä uusille laitteille jolloin hekin saisivat tietoa laitteista ja mahdolliseti enemmän näkyvyyttä. Valitettavasti Suomi taitaa olla liian pieni kaikkeen tähän. Harrastajia vaan on liian vähän.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Heska »

Ulkomaisilta sivuilta saa lukea uusista tekniikoista jo ennen julkaisua ja käyttäjäkokemuksistakin ennen kuin täällä edes myynnissä.
Ja täällä Pohjolan takapajulassa ei uusinta tekniikkaa ole edes kaupassa näytillä vaan ne pitäisi tilata jonkun esitekuvan perusteella ja hinnat korkeammat kuin muualla maailmassa. [}:)]
Harrastajamäärät varmasti niin pienet kansainvälisesti.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Tuotteen tilauspäätöstä varmaan myös helpottaisi jos tuotteista olisi tietoa Suomessa suomeksi. Ei tarvitsisi tehdä ostopäätöstä pelkän esitekuvan perusteella. Itse ainakin kaipaisin alan lehteä tänne Suomeen. Harmittaa etten tiennyt Akvaariomaailman olemassaolosta ennen kuin lehti lopetettiin. Tosin en edes tiedä olisiko lehti ollut tilaamisen arvoinen.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Heska »

Kirjastostasi voit kysellä Koomikko Akvaariomaailmalehteä jos haluat sitä lukea, useimmista kirjastoista nimittäin löytyy se.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Fogas kirjoitti:
akvaristi kirjoitti: olen itsekin pettynyt, ettei Suomessa ole enää yhtään tähän harrastukseen liittyvää julkaisua.
Luultavasti Suomessa kuitenkin on aika monta akvaariolehteä. Tarkoitan akvaarioyhdistysten lehtiä. Sama tilanne on monella muullakin harrastusalalla. Valtakunnallista, kunnollista, asiantuntijoiden kirjoittamaa ja ammattimaisesti toimitettua lehteä ei ole, mutta jos jonkinlaisia yhdistyslipareita riittää. Moni yhdistys kun olettaa, että kyllä oma lehti olla pitää, muuten yhdistys ei ole kunnon yhdistys. Siinä sitten jatkuvasti kinutaan jäsenistöstä kirjoituksia ja ollaan niin ylpeitä, niin ylpeitä omasta hengentuotteesta. Toimituksellisesti ja ulkoasultaan julkaisut ovat sitten mitä ovat ja kirjoituksetkin sellaista luokkalehtitasoa. Painetun julkaisun tekeminen on nykyään liian helppoa.
Onko akvaarioharrastus eri puolilla maata niin erilaista, että pitää olla paikallisia akvaariolehtiä? Niihin käytetyt vähäiset voimavarat yhdistämällä voisi syntyä yksi ihan vakavastikin otettava lehti. Joo, tiedän, mitenkäs sellaisen voisi organisoida...
Ilmaisin itseäni huonosti, tarkoitin nimenomaan juurikin ammattimaisesti tehtyä julkaisua. Itse kun en kuulu mihinkään akvaarioseuraan tms., niin minulle ei tule edes niitä harrastajien tekemiä lehtiä. Olen varmasti poikkeus muiden joukossa, mutta itse olen aika kyllästynyt netissä surffaamiseen ja jatkuvaan googlettamiseen, kun vielä luotettavuus netin eri tietolähteissä vaihtelee. Ja kaipaisin itse julkaisua, joka on oikeasti taitettu sivuille (oli julkaisu sitten pdf, digilehti tai paperiversio).

Oikeastaan itse olen yrittänyt tässä vaivihkaa käynnistää erinäistä projektia/julkaisua akvaarioihin liittyen (minulla olisi välineet ja taidot sellainen kasata ainakin jota kuinkin ammattimaisesti), mutta koska se pitäisi tehdä harrastusprojektina, niin homma on jo vähän kaatunut ajanpuutteeseen, sillä projekti olisi työläs ja aikaavievä.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3360
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Tässä on omasta mielestäni paras akvaariolehti koskaan: http://www.practicalfishkeeping.co.uk/magazine.php . Saa myös digitaalisessa muodossa tilattua.

Akvaristi oli myös loistava Suomen mittapuulla, mutta jos lehti ei kannata niin ei kannata. Akvaariomaailman jutut olivat taas tasoltaan melko heikkoja ja osassa myös räikeitä asiavirheitä. Siinä 1990-luvun puolivaiheilla vielä oli asiaakin lehdessä. HAS:n Kalalehti on ihan ok, toki hyvin suppea ja ilmestyy harvoin. Parempi toki kuin ei mitään. :D
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Mediamaailma on muuttunut viime vuosikymmeninä rajusti, ja oli oletettavaa sanomalehtiä koskeneen muutoksen ulottuvan edetessään myös erikoislehtiin. Tietoa saa huokealla netistä, joten harva on valmis siitä enää maksamaan. Kysynnän ja tarjonnan laki on armoton.
Ahvenia ja monneja.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiitokset lukijoilleni (Akvaariomaailma lehti lopettanut

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Itse tilasin keväällä Tropical Fish Hobbyist:in digilehden, 12 numeroa silloiseen tarjoushintaan 0,75 dollaria. http://www.tfhmagazine.com/
Lehti on laaja, mielenkiintoisesti ja ammattimaisesti kirjoitettu, kivasti kuvitettu ja mm. mainoksista saa myös tietää minkälaista uutta tekniikkaa maailmalla on saatavilla. Vanhoja artikkeleita pääsee lukemaan samaan hintaan. Kieli on mielestäni helppotajuista vieraskieliselle lukijalle. Jos ei osaa kieliä niin se on harmi, mutta niitä oppii lukemalla.

Akvaariomaailma oli niin täynnä kirjoitusvirheitä ja ihan puhtaita mokia (lauseet loppui kesken, ihan väärä sana jonkun toisen tilalla jne.) myös kuvat olivat nolottavan epäammattimaisia salamavalolla päin lasia otettu, niin että ei uskoisi että ne on otettu 2010-luvulla eikä 1990-luvulla. Itse lainailin vähän aikaa sitten niitä uusimpia kirjastosta ja kyllä niitä siellä edelleen on vaikka uusia ei enää tule, että sinne vain katsomaan itse.
Alan ammattilaisten eli kauppiaiden haastattelut olivat lehden parasta antia.

Minusta on hyvä juttu että Aqua-Webin etusivulla julkaistaan uutisartikkeleita ja myös Lemmikkimedia on kiva tulokas. Omia juttujaan varmaan saa halukkaat näihin ja muihin medioihin lähettää jos haluaa niitä tehdä, suurin ongelma tällä kuten niin monessa muussakin harrastuspiirissä lienee kuitenkin se, ettei ole niitä halukkaita sitä materiaalia tekemään. Jos esim. seurojen lehtiä tehdään "väkisin vääntäen jotain sisältöä"-tyylillä, niin lopputulos on sen mukainen eli niitä lukee vain väkisin, innostus ei välity jos sitä ei koskaan ollutkaan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”