Eläinkauppa Koralli

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

aquus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 20:22, 09.01.2005

Viesti Kirjoittaja aquus »

Kyllä tuo ruuaksi meno käy, kunhan tekotapa on oikea ja kunnioitetaan eläimenkin oikeutta elämään sen verran, että pidetään se siellä hyllyssä edes muutaman kuukauden.
Kääpiöpallokala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 159
Liittynyt: 22:09, 20.12.2003

Viesti Kirjoittaja Kääpiöpallokala »

vai että Buschin Timppa.. Ku sen ekan kerran näin niin ei olisi voinut uskoa! 8O On se koralli ihan hyvä paikka,ku kävin siellä tänään. Viime kerrasta on niin kauan aikaa että tais olla joku muu omistaja silloin.. Heh,siellä vipelsi hilleri vapaana ku menin sinne.. Myyjät juoksi sen peräs siellä,ku oli päässy karkuun. :mrgreen: Nii ja herranen aika! Silloin joskus kauan sitten ku Timppa omisti sen niin mä soitin ja kysyin et onko teillä kotiloita(siis niitä akaattikotiloita)! :P Mä olin vasta taapero silloon.. Kannatan sitä että käyttäydytään nyt kunnolla eikä tapella.
Evanescence... Rammstein.. Dimmu Borgir.. ja Children Of Bodom... <3<3 :D
lilo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 719
Liittynyt: 21:50, 19.02.2004
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja lilo »

nikita kirjoitti:Mutta jos sen hiren/rotan/kanin lopettaa piikillä niin epäilen että onko se enää syömäkelpoista millekkään eläimelle?
Voit hyvinkin olla oikeassa. En tiedä, miten syötäväksi tarkoitetut eläimet
lopetaan, kun sellaista en ole tehnyt. Tarkoituksena oli sanoa, että
kunhan on tuskaton.
aguus kirjoitti:Kyllä tuo ruuaksi meno käy, kunhan tekotapa on oikea ja kunnioitetaan eläimenkin oikeutta elämään sen verran, että pidetään se siellä hyllyssä edes muutaman kuukauden.
No nyt ollaan samaa mieltä :D
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: koralli

Viesti Kirjoittaja Blue »

Nina79 kirjoitti:Puutun keskusteluun sen verran, että meillä ainakin käytetään vain ja ainoastaan Korallia. Tyhmän ja tietämättömän puhetta että siellä muka olisi kuolleita kaloja ja muuta mistä syytätte suotta seinäjoen parasta eläinliikettä!
No joo. Käväisin Korallissa, ja täytyy sanoa että on tyhmän ja tietämättömän puhetta väittää että sielä olisi asiat hyvin. Myyjien tietoja en testannut, mutta altaat katsoin. Joo, no ei sielä kuolleita kaloja tosiaan ollut, puolikuolleitahan ei kai voi vielä laskea kuolleiksi :roll: Suoraan sanottuna sieltä putiikista en ostaisi kalan kalaa! Enkä ole ostanut sen jälkeen kun huomasin että ne kuolee muutama viikko ostamisen jälkeen. Koko paikka oli muutenkin sotkuinen, kyllä nyt kaupoissa sentään pitäisi joku järjestys olla. karkea arvio Korallin tasosta: 7. Ja sekin vaan siitä hyvästä, että kuolleita kaloja ei tosiaan sillä hetkellä näkynyt. :twisted:
eevi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 18:51, 18.02.2004

Viesti Kirjoittaja eevi »

nikita kirjoitti:Mutta jos sen hiren/rotan/kanin lopettaa piikillä niin epäilen että onko se enää syömäkelpoista millekkään eläimelle? Meinaan vaan että ne nukutuslääkkeet (joilla eläinlääkärit lopettavat eläimet) tuskin on terveellisiä ja tuskin häviää kokonaan eläimen ruhosta vaikka veret lasketaankin pihalle?
Ei ole syötäväksi kelpaavaa kellekään. Ovat sen verran jytäkkää myrkkyä.
siruli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 16:21, 19.09.2004

Viesti Kirjoittaja siruli »

lilo kirjoitti:En tiedä, miten syötäväksi tarkoitetut eläimet
lopetaan, kun sellaista en ole tehnyt.
Ruokaeläimet lopetetaan yleensä hiilidioksidilla.
tintta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 13:17, 27.01.2005
Paikkakunta: nurmo

Viesti Kirjoittaja tintta »

Kävin piitkästä piitkästä aikaa kyseisessä liikkeessä muutama viikko sitten, enkä kyllä taas piitkään aikaan mene. Timpan aikaan vielä hain ruuat fisuille & muille öttiäisille sieltä, vaikkei kaikki silloinkaan niin ollut kuin pitäisi, mutta.. Asiakaspalvelusta voidaan olla montaa mieltä, ja jos mun mielestä ei sitä ole, mun ei tarvii asioida.. Ja ne altaat.. Mä oon kova kyseleen, ja välistä uskon tyhmiäkin vastauksia, Faunattaressa mulle kerrotaan, jonsei tiedetä, ja kaikki mitä sanon otetaan kiinnostuneina vastaan, eli niillä on ainakin "halu kehittyä".. Kolmas, kauan myytävänä ollut eläinkauppa oli mulle kans pettymys, kun sielä vierailin, ennen siistit altaat oli levättäytyneet, ja selkeesti kalatkaan eivät huippukuntosia ollut.. Silti niitä olis mulle myity.. Sanoin et katotaan ja poistuin..


Edit: poistettu toinen, täysin samanlainen viesti.
ankeriastokko
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 18:58, 20.03.2005
Paikkakunta: seinäjoki

koralli

Viesti Kirjoittaja ankeriastokko »

Olen asioinut Korallissa jo useamman vuoden ja voinen lisätä omat kommenttini. Buschilla tietoa oli, mutta työntekijöillä vähempi. Myynti oli tärkein, ei elukoitten tulevista oloista piitattu. Kaloja oli kyllä enempi. Oon jutellu nykyisen omistajan kanssa (joka by the way on paikan ainut työntekijä lukuunottamatta hetkellistä sijaista ja työharjottelijoita) monesti liikkeen kalojen hoidosta ja neuvonu tautitapauksissa mikäli oon osannu. Akvaariot lapotaan puolentoista viikon välein ja suodattimet siivotaan.

Kalat tulee pääasias Akvaario Laaksosta, mistä oon itekki tilannu kalaa Korallin kautta. Jos kala/kalat kuolee muutaman päivän sisällä ostosta ja hoidossa tai vesioloissa ei todeta vikaa saa sieltä uudet tilalle. Ja ilmasen lääkkeen saa jos kalat sairastuu kahen viikon sisällä ostosta. Mun mielestä ihan hyvä diili. Ei se omistaja mikään akvaarioguru oo, mut ottaa se aikansa ku pystymettästä alottaa. Ja liikkees on aika paljon muitakin eläimiä, joitten tiedot pitää hallita. Sairaita ja kuolleita kaloja on monis muiski liikkeis suomes, missä oon käyny mm. Savonlinnassa, Kemissä (monta kuollutta), Seinäjoella toises liikkees, Raahessa ja Vaasassa (monta kuollutta). Että pilkkua voidaan viilata vaikka kuinka.

Mun mielestä teidän kritisoijien kannattaa jutella sen omistajan kans ja huomauttaa epäkohdista eikä nurista niistä täälä. Ei asiat tällä lailla parane ja eikös se eläinten hyvinvointi oo pääasia. Ite oon tehny jotain parannusehdotuksia ja osa on menny läpi. Enempi rahallista satsausta vaativat asiat saavat kuulemma odottaa parempia aikoja. Seinäjoella on kova kilpailu ku liikkeitä on monta.
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Mielstäni Koralli on nyt ollut kuitenkin paremmalla mallilla kuin puolitoista vuotta sitten,uuden omistajan myötä on ainakin jyrsijä-lintu-osastosta pidetty parempi huoli,enää siellä ei oo sitä pistävää ammoniakin hajua kun sisälle tulee.
Ei varmasti ole helppoa kun joutuu yhtäkkiä "tietämään" kaikesta kaiken,mutta maasta se pienikin ponnistaa eli parempaan suuntaan on liike kuitenkin menossa,toivotaan niin. [;)]
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
kala:)
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 17:19, 19.09.2004

Viesti Kirjoittaja kala:) »

käyn usein Korallissa, ja mielestäni se on ihan hyvä paikka..akvaariot ovat kyllä vähän sotkuisia mutta paremmassa kunnossa kuin viime omistajan aikana.. tätä nykyään myyjä/omistaja tietää kaikista eläimistä, myös kaloista, enemmän eikä tyrkytä kaloja liian pieniin akvaarioihin. tai ei ainakaan mulle olla tyrkytetty. myyjä on sanonu et "toi on kyllä vähä liian iso kala sun akvaarioon, en suosittele sinne laittamista". ja niinku ankeriastokko sanoi, menkää puhumaan omistajalle, uskon että ymmärtää ja ottaa oppia.
helunia
Member
Member
Viestit: 301
Liittynyt: 01:40, 28.11.2003
Paikkakunta: Jkl / JAS --> Alajärvi / AAH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Käväistiin myös tuolla liikkeessä taannoin ja myyjä/omistaja osasi asiansa. Pikku järjestelyillä paikasta saisi kyllä oikein asiakasystävällisen. Altaissa majailee nimittäin monia sellaisia kaloja, joita ei ole tarkoitettu ikinä myytäväksi! Ne voisi mielestäni ympätä johonkin sivummalle vaikka johonkin erilliseen osastoon: "pelastetut fisut". Eli omistaja on ottanut vastaan erinäisiltä "harrastajilta" erinäisiä kaloja ihan vain säälistä. Osalle löytyy kuulemma parempi koti kaupan kautta ja osa jää kauppaan. Pelastimme liikkeestä muunmuassa erään leväbarbin...

Varmaan altaat vaikuttavat joskus sottaisilta, jos paikan miljoona vuotta vanhat putket suoltavat epämääräistä vettä... Vedenvaihtoja ei varmaan kannata tehdä liian usein, jos putkissa on jotain häikkää. Kannattaisin siis putkiremppaa taloon! 8-) Niin että siinä osasyy altaiden lasien ym. ulkonäköön. Jos rahaa ei ole uusia altaita, tahtovat ne väkisinkin levättyä.

Mutta yritystä silti tuntuu olevan. Ainakin myyjä vaikutti järkevämmältä kuin eräässä muussa liikkeessä... :|
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
rithiam
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 15:38, 24.08.2004
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja rithiam »

Yksi tuttuni oli viime viikolla työelämään tutustumisjaksolla Korallissa, ja kertoi nähneensä, miten myyjä oli mm. kieltäytynyt myymästä kultakalaa tai mitään muutakaan kalaa pyöreään maljaan (niitäkin siis yhä kysytään! :? ) ja opastanut asiakasta uuden altaan hankkimiseen. Ja oli todennut asiakkaan poistuessa, että siinä meni taas yksi asiakas... Eli ei raha sentään kaikkea ratkaise!
Nib
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:41, 06.07.2006
Paikkakunta: Sjk

Viesti Kirjoittaja Nib »

Vaikkakin vanha ja jo uponnut aihe, niin haluaisin myös itse hiukan kehaista Korallia.

Ostimme alun perin muualta akvaariomme ja sinne vajaa parikymmentä kalaa, joista viitisen kappaletta kuoli ilman kunnon syytä. Hankimme Korallista kaloja lisää (kyllä, hiukan tyhmää olla tutkimatta tässä vaiheessa, mistä kalojen kuolemat saattavat johtua..), jonka jälkeen olemme uskaltaneet mennä kysymään Korallin myyjältä apua erinäisissä ongelmissa. On myös ollut mukava huomata, että jos myyjä itse ei tiedä vastausta kysymykseen tai ongelmaan, hän kyllä yrittää selvittää asiaa. Hänelle mm. olemme monesti vieneet vettämme testattavaksi leväongelman vuoksi ja aina on apua ja kullan arvoisia vinkkejä saatu. Ja huom, saimme leväongelmamme kuriin myyjän hyvien vinkkien ja 60 litran vesisaavin avulla.

Saadessamme avun leväongelmaan, päätimme yhdessä avopuolisoni kanssa, että keskitämme kaikki meidän kalaostoksemme Koralliin. Sen verran hyväksi olemme havainneet sen.

Tsemppiä vain kovasti Korallin jengille !
Tike88
Member
Member
Viestit: 266
Liittynyt: 17:42, 02.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Ite olen myös useasti asioinut ko. liikkeessä. Omistaja tietää asioista ihan kohtuullisesti, mutta esim. kovan veden kalojen vesiarvoista ei tunnu olevan tietoa. Tietääkseni mm. platyt ja miljoonakalat olivat pehmeässä vedessä. Kuolivat heti päästyään kovahkoon veteen sairastuttaen muutkin kalat. Kaloja en uskalla kyseisestä liikkeestä ostaa koska suurin osa ko. liikkeestä ostetuista kaloista on kuollut.

Toinen syy miksi en enää käy korallissa on ruokaeläinten saanti. Liskoille jauhomatoja löytyy lähes aina, mutta kun kysyy olisko sirkkoja vastaus usein on: ei ole. Faunattaresta taas saan näitä lähes aina kun käyn. Säästyy bensaa kun ei tarvitse ajella edes takaisin. Faunattaressa on myös tietääkseni tämä kanta-asiakkuus juttu jonka aion itelleni hankkia.

OT:
Jos haluaa takuuvarmasti terveitä kaloja niin suosittelen kurikan eläinkauppaa. Mahtoikohan nimi olla kulkuri? rain- varmasti tietää enemmän? Asiantuntevaa tietoa tuntuu löytyvän.
ellmarj
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 14:27, 04.04.2006
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja ellmarj »

Ei hirveesti hyvää sanottavaa Korallista. Ostin sieltä viikko sitte kardinaalitetroja ja myyjä "metsästi" niitä altaasta varmaan puoli tuntia. Pari kuollutta kalaa näin muissa altaissa. Kalojen pakkaaminen oli kans aika amatöörimäistä.
Sitten ku kysyin yhdestä plekosta että mikä mahtaa olla, vastasi "emmää oikeen tiiä"
Kyllä mun avokki meinas sanoa sille että on väärällä alalla, mutta osas pitää suunsa kiinni.

Kalajutusta sen verran, (vaikka ei liity viestin otsikkoon) ku siellä käytiin alkukesästä niin eräs naisasiakas soitti kaiketi kotiinsa ja sanoi puhelimeen että täälä olis 80 l akvaario tarjoukses ja ostan sen. Sitte se osti samalla kertaa sinne 5 kultakalaa ja olis ostanu vielä miekkapyrstöjä. Silloin myyjä vasta sanoi että miekkapyrstöt ei sovi kultakalojen kans.
Mietityttää se, että ne 5 kultakalaako sitten oli hyvä ostos tommoseen purkkiin :?

P.S. Onko Kurikas akvaarioliikettä?
ellmarj@luukku.com
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
Tike88
Member
Member
Viestit: 266
Liittynyt: 17:42, 02.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

On siellä...erinomainen akvaarioliike. Lähellä Halpa Hallia ja vissiin Harrin kalan vieressä. Nimi tais olla kulkuri? Tämän kerroin jo tossa yläpuolella.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Viestit: 779
Liittynyt: 19:45, 26.02.2006
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: koralli

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

memma kirjoitti:Tarkoitat varmaankin Buschin Timppaa.. Sillä oli ainakin joskus aikoja sitten bulldog jonka nimi oli Levis tai Elvis tjtn. Timpan piti myydä kauppa kun lapsensa tulivat hirveän allergisiksi eläimille (ei kai kaloille kuitenkaan ). -Silloin kun minä olin 15-kesäinen, Koralli sijaitsi Puistopolulla. *vanha*
Kyllä, juuri Timppaa tarkoitan! Ja koira taisi olla Levis ;) Puistopolun korallinkin saatan hämärästi muistaa, sitten ne muutti siihen 3-kerroksiseen tilaan. Olisivat pysyneet siinä, nykyinen paikka on ahdistava 8O[/quote]

----------------------------------------------------

Voin ainakin vahvistaa että bulldogin nimi oli Lewis. Asusti meillä vuoden verran kun Timpan perheeseen tuo allergia iski. Upea koira! Valitettavasti pikkuveljeni sai silloin astman, ja ja koira joutui vielä eläkepäivillään kerran vaihtamaan omistajaa.
Mielestäni ei ainakaan Timpan aikaan liikkeessä ollut kuollutta kalaa sen enmpää kuin muuallakaan.
pyllerö
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 21:12, 27.06.2006

Viesti Kirjoittaja pyllerö »

Myidäänkö Seinäjoen Faunattaressa tai Korallissa akvaarioita ? Olen käynyt jälkimmäisessä, mutten kuollaksenikaan muista.
Tike88
Member
Member
Viestit: 266
Liittynyt: 17:42, 02.07.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Juu molemmista tietääkseni löytyy. Korallin tän hetkisestä tarjonnasta en toki tiedä, mutta ainakin faunattaressa oli viimeksi kun kävin.
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Korallissa altaat todellakin erittäin likaiset, ja omistajankin uusin tietolähde akvaarionhoidosta on Markku Varjon Akvaariomaailma jostain 80-luvulta. Tyyliin leväbarbit on hyviä putsaajia 60-litraiseen. :roll:

Omistaja kyllä välittää kaikista myymistään eläimistä, mutta tieto puuttuu edelleen, opiskeluista huolimatta, kun opintomateriaali on mitä on. Viimeksi kun kävin, myyjätytöltä puuttui ilmeisesti myös välittäminen kaloista.
Kysyin, kuinka usein myyntialtaisiin vaihdetaan vettä. Joka toinen viikko. Noin viidennes vesitilavuudesta, ilman pohjanpuhdistuslappoa. Kun sanoin, ettei joka toinen päiväkään olisi yhtään liikaa, tyttö kohautti olkapäitä ja sanoi, ettei yksin ole mitenkään aikaa tehdä kaikkea. Tottahan se on, mutta eikö asialle pitäisi tehdä jotain?

Se, mikä pitää minut poissa Korallista hyvän aikaa (vaikka omistajasta pidänkin) oli punapäärasboroiden tapaus. Myyntialtaassa oli muiden kalojen seassa neljä pikkuista punapyrstörasboraa. Kun kysyin, miksi niitä pidetään myynnissä noin vähän, parikymmentähän vasta on kunnon parvi, myyjä totesi välinpitämättömästi, että sen verran niitä olikin mutta "toi isompi kala" on varmaan syönyt niitä. 8O
Altaassa tosiaan olikin isompi loistorasbora - sekin yksin - joka mitä ilmeisimmin oli niellyt 16 pikkurasboraa. Iltapäivään mennessä, kun sain pikkukalat pelastettua, niistä vielä yksi oli syöty.

Mutta vielä matalampaa tasoa on kaupan asiakaskunta. Esimerkiksi ehdotukseni, että seinille laitettaisiin lappuja, joissa olisi eri akvaariokokoihin sopivia esimerkkikalastoja, tyrmättiin. Siitä yksinkertaisesta syystä, että silloin asiakkaat osaisivat valehdella akvaarionsa koon saadakseen haluamiaan kaloja. :|
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 22:40, 20.04.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Itse olen Seinäjoelta ja vähän liiankin hyvin tiedän Korallin tason :D Kauhea paikka suoraan sanoen. Akvaariot ovat täynnä levää.. Miljoonakala-altaassa oli viimeksi käydessäni paljon epämuodostuneita kaloja.

Omistaja on taas vähän aikaa sitten vaihtunut ilmeisesti ja taso on hieman kohonnut, koska kuolleita kaloja ei näkynyt enää missään. Ennen niitä näkyi useassa altaassa.

Hinnat ovat todella korkealla, samoin kuin Seinäjoen Faunattaressakin. Faunattaressa on kuitenkin hyvä taso ja kalat näyttävät voivan hyvin.

En suosittele Korallissa käyntiä :D
ankeriastokko kirjoitti: Seinäjoella on kova kilpailu ku liikkeitä on monta.
Kilpailua ei mielestäni ole juuri yhtään. Kaksi akvaariokaloja myyvää liikettä tällä hetkellä; Koralli ja Faunatar. Hintataso on erittäin korkea verrattuna esimerkiksi Helsingin akvaarioliikkeisiin.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Kyllä siellä kova kilpailu käy, ja varsinkin kävi vielä muutama vuosi sitten, kun akvaariokalaliikkeitä oli vielä kolmas; Garvinen. Tuolloin juttelinkin asiasta omistajan kanssa.
Mutta ei se eläinkauppojen kilpailu yksin akvaariokaloista muodostu, Kalanruoka. [;)] Ne ovat kuitenkin vain pieni osa kaupan olevista tuotteista. Esimerkiksi Korallin tuloja syövät Faunattaren akvaariotavaran ja matelijoiden lisäksi Mustin ja Mirrin koira-ja kissatarvikkeet ja Hyväksi haukutun monenlainen lemmikkitavara. Kun liikkeitä on noin monta, Korallilla esimerkiksi ei yksinkertaisesti ole varaa ottaa lisää työntekijöitä, tehdä putkiremonttia, hankkia tietokonetta... :roll:

Ja hintataso on kyllä melkoisen matala verrattuna Helsingin liikkeisiin, tai ainakin niihin pariin joissa olen käynyt. 8O Korkea se on vain, jos vertaa Tuurin Kalajuttuun. Normaalihintaisia mielestäni, samoissa luvuissa pyörivät esim. Tampereen liikkeet ja vaikkapa Pieni akvaariokauppa kotisivujensa perusteella.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
murmelinpentu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 19:31, 23.03.2005
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja murmelinpentu »

On miltei pakko kommentoida Seinäjoen Korallia.
Olin työssäoppimassa kyseisessä paikassa muistaakseni pari vuotta sitten ja silloin naisomistaja oli asiantunteva, tiesi todella hyvin kaikista eläimistä, ja etenkin terraarioeläimistä.
Mutta tässä lähiaikoina kun olen käynyt hakemassa kilpikonnille ruokaa sieltä niin ,(luultavasti omistaja on vaihtunut)asioista ei hirveesti tiedetä.
Harmittaa jos kyseinen henkilö on omistajana nyt siellä.
Siinä vaiheessa kun kyselin kilpikonnista, minulla on tapana testata jos on uusi naama myymässä, niin itse tiesin paljon enemmän.
Mutta kuolleita kaloja en nähnyt ainakaan, mutta suretti punakorvauros jolla oli jokin "vamma" nenässä kun toinen sierain oli jotenkin ihmeellinen.

Kertokaa jos tiedätte kuka Korallin nykyään omistaa?

Otin muuten faunattaresta akvaarion aika sopuhintaan ja kaupan päälle tuli kanta-asiakkuus.. :D
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Oman käsitykseni mukaan (aivan varma en siis ole) sama nainen omistaa Korallin edelleen, mutta on saanut lapsen, ja siksi kauppaa hoitavat erinäiset sijaiset ja harjoittelijat. Toivottavasti se nykyinen myyjä ei tosiaan omista paikkaa. 8O

Tietotason lisäksi myös palvelu on liikkeessä laskenut aika lailla. Ennen sinne mennessä myyjä (kauppias) tervehti ja kysyi, voisiko auttaa. Nykyinen ei edes vilkaise. Kuolleita kaloja altaissa ei taida olla lähinnä siksi, että yläasteikäiset harjoittelijat etsivät ja poimivat ne pois aika pian.

Minusta punakorvien altaat vaikuttivat turhan ahtailta, vai olenko väärässä?
murmelinpentu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 19:31, 23.03.2005
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja murmelinpentu »

No hyvä on jos asia on niin, että on lapsen saanut ja sen takia on sijainen. Omasta mielestäni on turhan ahtaita, viimeksi kun kävin niin oli kaksi punakorvaa, eri akvaarioissa, toinen oli isompi eli naaras ja toinen uros. Eikä oikein muistaakseni ollut edes lämpölamppua, pelkkä loisteputki, en sitten tiedä oliko loisteputki sitä tiettyä valoa jota ne tarvitsee.
Tuntuu että ne kouluikäiset harjoittelit tietää enemmän asioista kuin tämä oikein sijainen.
Mutta siltikin käyn siellä ainakin tuijottelemassa eläimiä ja varsinkin kilppareita ja kaloja.
Toivottavasti pian tulee äitiyslomalta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”