Onko akvaarionpito periytyvä harrastus?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

AnniinaH
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 19:14, 14.09.2005
Paikkakunta: Vimpeli/ AAH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnniinaH »

Meillä ei ole ollut suvussa kellään akvaariota ja hyvin vähän mitään muitakaan eläimiä. Kukaan ei tajua miten minä yksin voin pitää kotiloista ja ravuista, monien mielestä akvaario on ihan järjetön ajatus. :mrgreen:
Inneremont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 608
Liittynyt: 11:48, 24.09.2004
Paikkakunta: Helsinki, HAS/Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Isoisä -> Isä -> minä.

Eli taitaa periytyä. Oma poikani (8kk) seisoo akvaariokaappia vasten, katsoo kaloja ja sanoo hö hö hö... Taitaa harrastus jatkua... :mrgreen:

8O <- Poikani akvaariokaupassa
Biotooppiharrastaja
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Täältäkin ääni periytymiselle, isäni biologisella isällä oli kuulemma ollut yli neljäkymmentä akvaariota käynnissä (asui sillon kaksiossa), ikävä kyllä löysimme papan liian myöhään olisi ollut kiva tutustua.

Isälläni on taas ollut akvaarioita niin kauan kuin muistan, kunnes harrastus siirtyi sitten minulle. Toivottavasti poikani ottaa sitten joskus ohjat käsiinsä :)

Eli minun tapauksessa harrastus tulee jo geeneissä [;)]
Santte
Member
Member
Viestit: 366
Liittynyt: 22:33, 15.02.2005

Viesti Kirjoittaja Santte »

Pappani on harrastanut , isäni harrastaa edelleen ja minä harrastan
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Meillä ei ole periytynyt, ainoa sukulainen, kenellä on akvaario on äitini serkku.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Joskus vuonna nakki (1940-1950 luvulla) isäni isällä on ollut akvaario, ihan itse tehty 40 litrainen. Siitä isäni on saanut innostuksen pariinkin otteeseen. Ensimmäistä kertaa en tiedä, toinen oli 1990-luvun alussa (kun ei muutakaan elukkaa voi ottaa, allergisia kun ollaan) ja sitten uudelleen 1997. Jolloin minä innostuin kalasista. Eli jonkin sortin perinnöllisyyttä olisi havaittavissa, ja mun lapsilla ainakin tulee olemaan akvaario kaloineen heti syntymästä asti :mrgreen: .
murmeliotus
Member
Member
Viestit: 360
Liittynyt: 09:46, 06.01.2004
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

meillä periytyy :roll: vaarillani oli akvaario, ja äidilläni oli akvaario ja tämä "hulluus" on periytynyt minuunkin [;)] siskoni ei ole akvaarioista ollenkaan kiinnostunut... outo :roll: :mrgreen:
Eagle Ray
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 16:42, 09.08.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eagle Ray »

Siinä se periytyy missä muutkin luontoharrastukset. Meillä on ollut karkeasti laskien aina akvaarioita, tosin olihan sitä muutama vuosi taukoa. (kirjoahvenaltaassa oli punakorvakilppareita ja sen jälkeen ei mitään muutamaan vuoteen)
Porukat oli sitä mieltä että meille ei enää ikinä tule akvaariota, mutta herätin harrastuksen henkiin viisi vuotta sitten. Muilla sukulaisilla ei ole altaita, ainakaan tällä hetkellä.
Entäs sitten lapset? Niitä ei siis vielä ole. [;)] Jos niitä tulee, niin toivottavasti nekin innostuu. Toisaalta ihan typerää sitä vielä alkaa ajatella.
Silloisesta isosta altaasta luovuttiin kilppareiden mukana, mutta ikivanha 60-litran allas on yhä tallessa, ja niin tulee pysymäänkin. Ei siinä uskalla enää vettä pitää, mutta menemään en heitä. Nostalgiaa...
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Meillä jonkinlaista periytyvyyttä näkyvissä. Isäni harrasti kiekko- ja lehtikala-altaita ollessani ihan pikkulikka, viimeinen hävisi ollessani noin nelivuotias. Muutamaa vuotta myöhemmin isoveljeni kokeili vuoden verran akvaarion pitoa ja murrosiän huiskeissa itselläni oli pari vuotta akvaario. Sitten tuli reilun kahdenkymmenen vuoden tauko ja nyt uudelleen alkaneena harrastus tuppaa tarttumaan myös isääni ja veljeeni.
-Ansku
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1356
Liittynyt: 14:13, 30.06.2001
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Ei periydy, paitsi että meillä on kyllä kuulemma ollut joku akvaarioksi kutsuttu purkki joskus, mutta siinä ei ole ilmeisesti ollut koskaan edes kaloja (hyvä vaan ;) ). Pikkusisko on jonkin verran kiinnostunut kaloista, tiedä vaikka joskus haluaisi oman akvaarion. Serkulla on ollut akvaario, mutta nykyään se on mulla :o Eli lähisuvun ainut akvaarioharrastaja olen.

Innostuksen taisin aikoinaan saada kavereilta, joista toiselta ostin ensimmäisen akvaarionikin. Ainakin toinen kavereista harrastaa akvaarioita edelleen, ja on vieläpä sukua (ei siis ihan lähisukua kuitenkaan) :D
Kodama
Member
Member
Viestit: 376
Liittynyt: 21:27, 14.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Meillä ei periydy. Perhe kyllä joskus harkitsi akvaariota kun olin kuusi, samoin äiti nuoruudessaan. Meillä oli joskus sellainen akvaariovihkonen ja selasin sen puhki. Siitä se akvaarioinnostus lähti.

Isän isällä oli kuulemma joskus akvaario, jossa oli lehtikaloja. Pelottaa vain minkä kokoisessa niitä piti.

Oikeastaan yksi syy miksi kiinnostuin akvaarioista, oli se, että olen aina ollut äärimmäisen eläinrakas, mutta allerginen. Olin kyllästymiseen asti puhunut akvaarioista ja lopulta äiti lupasi että saan syntymäpäivälahjaksi akvaarion jos siivoan huoneeni ja sehän toi puhtia hinkkaukseen :D (muuten, liityin tänne syntymäpäivänäni [;)] )

Aion nyt ajaa isoäiditkin hulluuden partaalle ehdottelemalla hoitoallasta. Kyllä ne mummot vielä taipuu.
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”