Poikasten ruoka

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mariasss
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 19:21, 13.09.2018
Sukupuoli: Nainen

Poikasten ruoka

Viesti Kirjoittaja Mariasss »

Mitä ruokaa taistelupoikasille pitäisi antaa vaiheittain ja olen lukenut että tarvitsisi artemiaa, mikromatoja mistä noita voisi saada
Ilkka2016
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 16:50, 17.05.2016
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Re: Poikasten ruoka

Viesti Kirjoittaja Ilkka2016 »

Olen antanut aluksi infusoriaa, jota voi kasvattaa itse laittamalla esim salaattia ja akvaarion suodattimen sisällä olevaa töhnää vesiastiaan.
Kun poikaset ovat hiukan kasvaneet, eli muutaman päivän kuluttua, niille voi syöttää artemiaa. joka pitää myös itse kasvattaa. munia saa akvaariokaupasta. esim. JBL artemio mix on helppo käyttää, koska siinä on suola ja munat samassa paketissa.
myöhemmin poikaset kannattaa totuttaa hienonnettuun hiutaleruokaan, niin pääsee vähemmällä artemian viljelyllä.
olen myös isommille poikasille syöttänyt pienikokoisia surviaisen toukkia yms. pakasteruokaa.
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Poikasten ruoka

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Itsellä ei ole kokemusta juuri taistelukaloista, mutta joidenkin muiden kalojen poikasista kokemusta on.
JBL novotom artemia powder on poikasruokaa, mitä itse suosittelen.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Poikasten ruoka

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ekaksi ruoaksi likoelämet on helppo kasvattaa kun ostaa Hobby Protogen -rakeita, ne tiputetaan veteen ja siitä kuoriutuu mikroskooppisen pieniä eläimiä kaloille syötäväksi.
Mikromatoja on myös helppo kasvattaa pikapuurohiutale-mössössä pakasterasiassa jossa on kannessa reikä mihin laitetaan pieni pala suodatinmattoa tai vanua ettei madot karkaa mutta ilma pääsee vaihtumaan. Tarvitset vain mikromatoympin, kannattaa tehdä ostetaan-ilmoitus kauppapalstalle siitä.
Myös omenaviinietikkamatoja on helppo kasvattaa, jos niitä saa ympin. Ne voi unohtaa huoneenlämpöiseen pimeään tilaan esim. kaappiin lasipurkissa jonka kansi on raollaan, ympin lisäksi sinne laitetaan vettä ja omenaviinietikkaa ja pari siivua omenaa, elää kuukausia ilman että sille tarvii tehdä mitään, joten on helppo pitää valmiina sitä varten jos tulee yllättäen poikasia.
Artemiankasvatusvälineitä ja artemian munia saa akvaarioliikkeistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”