Palettikalat eivät ole ikinä lisääntyneet?

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Random
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 14:12, 05.05.2020
Sukupuoli: Nainen

Palettikalat eivät ole ikinä lisääntyneet?

Viesti Kirjoittaja Random »

Aloin juuri miettimään asiaa. Olen omistanut naaraan ja koiraan nyt 5 vuotta ja ei ole muita palettikaloja. Palettikalojenhan pitäisi lisääntyä melkein riesaksi asti, tai niin ainakin olen kuullut. Koiras on vain jahdannut naarasta ja naaras menee koirasta pakoon. Meiltä löytyy aika hyvin kaikkea: pari kasvia, luolia ja akvaario on 100l. Minulta löytyy myös helmipartamonneja. Tiedän, ettei palettikalat ja monnit kuulemma oikein sovi oikein yhteen, mutta aikoinaan mulle myytiin palettikalat ja sanottiin, "että ne sopivat yhteen monnien kanssa" ja mä olin muutenkin 9v kun sain ne, joten en oikein osannut näitä juttuja. Olisin aina halunnut niille edes yhden palettikalapoikueen, muttei ole ikinä näkynyt ja en usko, että ne enää näin vanhoina edes tekis mitään. Monnien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, poikasia on tullut PALJON keväisin, joten olen iloinen, että palettikalakoiras syö niitä. Naaras ei ole ikinä syönyt niitä, mutta se on aina ollut vähän liian hidas siihen. Sain joululahjaksi keisaritetroja, sen jälkeen palettikakoiras ei ole enää jahdannut naarasta ainakaan paljoa. Keisaritetroista ei ole ikinä ollut mitään haittaa, siellä ne vain kulkee parvessa. Joskus, kun hankin uuden pariskunnan, niin varmaan osaan hoitaa niitä vähän paremmin :) En usko, että nää paletit enää edes elää pitkään.




Pari lainausta palettikalojen lisääntymisestä:
"Palettikalaa pidetään usein pariskuntana, mutta silloin tulee todennäköisesti myös poikasia jossain vaiheessa."
"Lisääntyminen: lisääntyy hyvin helposti, kutee luolaan"
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Palettikalat eivät ole ikinä lisääntyneet?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Palettikala tosiaan lisääntyy, kuten sanoit, riesaksi asti. Lisäksi kala viihtyy melkein vedessä kuin vedessä, mutta laitappa tähän vielä akvaariosi tyypilliset vesiarvot varmuuden vuoksi.

Kerro myös, miten akvaariota yleensä hoidat, mitä muita kaloja siellä on jne. Liitä mukaan vielä vaikka kuva, jos mahdolista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”