Kuvia jalustoista

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Musta ainakin noi jalustat on nättejä.
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Mielestäni kaikki ketjun jalustat ovat siistejä ja ajavat asiansa. Vinkvink, jos joku vähän provosoi, niin ei ole pakko provosoitua!
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Hilleri kirjoitti:Mielestäni kaikki ketjun jalustat ovat siistejä ja ajavat asiansa. Vinkvink, jos joku vähän provosoi, niin ei ole pakko provosoitua!
Kateus niissä onkin aina takana, itse ainakin jos olisin maksanut maltaita omasta jalustasta ja täällä näkyy vähintään yhtä hienoja, jotka on tehty ilmaisesta "roinasta", niin kyllä ketuttaisi. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Tein ihan itse omin pikku kätösin kun valmista oikean mittaista ei löytynyt. Eikä maksanut montaa kymppiä. Kamera vähän vääristää värejä mutta suunilleen tommoinen se on.
Kuva
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
BleepBloop
Junior Member
Junior Member
Viestit: 91
Liittynyt: 07:52, 18.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja BleepBloop »

Vau! Hieno tuo koomikon jalusta.
260L Monnisten vesipuisto
200L Minirasboroiden kylpyamme
270L Selkäuimareiden uimahalli
250L Sekavien monnien palju
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

On hieno. :) Itse jos muuttaisin tuossa jotain, laittaisin koko jalustan pituisen koristelistan heti ovien alle, kun nuo pystypuut loppuvat nyt vähän niin kuin yhtäkkiä alaosastaan.
Kultakalat
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Kiksu kirjoitti:On hieno. :) Itse jos muuttaisin tuossa jotain, laittaisin koko jalustan pituisen koristelistan heti ovien alle, kun nuo pystypuut loppuvat nyt vähän niin kuin yhtäkkiä alaosastaan.
Kiitos ideasta. Pitääkin sovitella listaa ja tutkailla miltä se näyttäisi.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Koomikko kirjoitti:
Kiksu kirjoitti:On hieno. :) Itse jos muuttaisin tuossa jotain, laittaisin koko jalustan pituisen koristelistan heti ovien alle, kun nuo pystypuut loppuvat nyt vähän niin kuin yhtäkkiä alaosastaan.
Kiitos ideasta. Pitääkin sovitella listaa ja tutkailla miltä se näyttäisi.
Aika rohkeaa pistää kaikkien ovien saranat oikealle puolelle. 8O
Yleensähän kahvat ovat tyyliin [ -][- ][ -][- ], mutta toimii se näemmä myös [- ][- ][- ][- ]-tyylillä. :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Mikä suo vaivaa? o.O
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

MA7xGE kirjoitti: Aika rohkeaa pistää kaikkien ovien saranat oikealle puolelle. 8O
Yleensähän kahvat ovat tyyliin [ -][- ][ -][- ], mutta toimii se näemmä myös [- ][- ][- ][- ]-tyylillä. :D
Yleensä ovet laitetaan aukeamaan niin että niiden käyttö on sujuvaa. Myös tässä tapauksessa. Akvaariokaapin vieressä on sohva ja olohuoneen pöytä. Lisäksi kaapin toinen pää on seinässä. Aika hankalaksi muuttuisi kaappien ja ovien käyttö jos yksikin ovi olisi laitettu aukeamaan toisin. Sitä olisi itse akvaarion sohvan ja seinän kolosessa oven takana jumissa. Ovet pitäisi ensin aukaista ja sitten astua oven yli päästäkseen kaapille. Nyt ovet aukeavat kaapille mentäessä itsestä pois päin. Usko pois näin ne on helpompi käyttöiset.
Kuva
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Koomikko kirjoitti: Yleensä ovet laitetaan aukeamaan niin että niiden käyttö on sujuvaa. Myös tässä tapauksessa. Akvaariokaapin vieressä on sohva ja olohuoneen pöytä. Lisäksi kaapin toinen pää on seinässä. Aika hankalaksi muuttuisi kaappien ja ovien käyttö jos yksikin ovi olisi laitettu aukeamaan toisin. Sitä olisi itse akvaarion sohvan ja seinän kolosessa oven takana jumissa. Ovet pitäisi ensin aukaista ja sitten astua oven yli päästäkseen kaapille. Nyt ovet aukeavat kaapille mentäessä itsestä pois päin. Usko pois näin ne on helpompi käyttöiset.
Kuva
helpompikäyttöiset*. [;)] (Grammar Nazi, sry... :mrgreen: )


Kiitos tästä kuvasta, nyt tiedän ettei ollut vahinko tms. :D Ihan fiksu idea kyllä, tykkään jalustasta nyt entistä enemmän kun se on suunniteltukin näin TOIMIVAKSI, muutenkin kuin vain täyttämään esteettisesti kauniin sisusteen kriteerit. [;)]

¡muchas gracias!
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Meillä on tälläinen jalusta.
Liitteet
IMG_3388.JPG
IMG_3388.JPG (73.8 KiB) Katsottu 14850 kertaa
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Niin no, makuasioistahan ei saa/pidä kiistellä, mutta minun mielestä lecaharkot, liimapuulevy ja kakkosnelonen ei sovi samaan lauseeseen tyylikkyyden kanssa :-) En pystyisi elämään tuollaisen virityksen kanssa olohuoneessani vaikka siitä maksettaisiin - en kyllä minkään ns. jalopuisenkaan mööbelin kansssa :| Jos joskus olisi pakko ottaa joku mäntyinen huonekalu, niin melkein tekisi mieli alkaa rasvaamaan köyttä :mrgreen: Tuo Akvastabilin juttu on mukavan näköinen...
Mutta minä nyt olen muutenkin hieman outo [:I]
P.S. Ja näkösällä olevat ulkosuodattimet, kaikenmaailman pullot, purkit, haavit ja sekalainen tilpehööri aiheuttaa minussa ahdistusta!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Olishan se tylsää jos kaikkilla olisi sama maku. Samanlaiset akvaariot ja samanlaiset jalustat ja kaapit. Mielestäni suurin osa jalustoista on ihan hienoja myös ne lecaharkot. Se on enemmämkin se muu sisustus joka tekee sen ettei kaikki sovi yhteen. Ensimmäinen vaatimus mielestäni on saadat suodattimet, pullot ja purkit piiloon.

Pistäs Vesihiisi kuvaa millainen akvaario ja jalusta sulla on.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Koomikko kirjoitti:Olishan se tylsää jos kaikkilla olisi sama maku. Samanlaiset akvaariot ja samanlaiset jalustat ja kaapit. Mielestäni suurin osa jalustoista on ihan hienoja myös ne lecaharkot. Se on enemmämkin se muu sisustus joka tekee sen ettei kaikki sovi yhteen. Ensimmäinen vaatimus mielestäni on saadat suodattimet, pullot ja purkit piiloon.

Pistäs Vesihiisi kuvaa millainen akvaario ja jalusta sulla on.
Tuolla Alkeet-osiossa on kuva tästä minun 54-litraisesta 5 päivää vanhasta akvaariosta joka on keittiön työtasolla :D Iso pönttö on suunniteluvaiheessa olohuoneeseen; laitan kyllä kuvia kunhan aika (allas) on kypsä!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Missy80
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 16:05, 04.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Mun uus akvaario on mustilla silikoneilla ja mustalla valokannella. Jalusta perusalumiinijalusta ja toi puulevy + paksu styroksi. Yök. Kehystin noi stroksit ja ja sen puulevyn mustalla lattialistalla ja muutin jalustan mustaksi mustalla ilmastointiteipillä. Liitoskohdat jätin harmaiksi. Tuli omaan silmään paljon miellyttävämpi. Asuntoni on aika ahdas, akvaario isohko ja halusin kuitenkin siron mustan jalustan. Juwelin ym. kaapistot ei silmää miellyttäneet kun tekisivät kokonaisuudesta niin "raskaan" näköisen. Vei useamman tunnin aikaa päällystää noi jalat, etenkin kun akvaario paikoillaan valmiina nuo alla ja nurkissa olevat jalat oli hankalia. Oon kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen ja rahaa säästyi melkoisesti.

Ennen (tässä tosin vielä vanha akva):

Kuva

Jälkeen:

Kuva
Sph
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:45, 06.12.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Sph »

Tässä meidän seuralan jalusta. Verhoilukivien takana yhteensä 12 harkkoa. Kulmissa ja ulokkeen reunoissa alumiinilista, ulokkeen alla valot ikeasta. :)
DSC_0379_aquaweb.jpg
DSC_0379_aquaweb.jpg (161.3 KiB) Katsottu 13955 kertaa
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

^ Tuopas olikin hieno! :-)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

SPH, mahtava! Mulla meni tulevat jalusta suunnittelmat uusiksi, sillä taidan sittenkin tehdä uuden jalustan. :D Säilytys tilaa tuolla takana ei taida olla käytettävissä?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Sph
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:45, 06.12.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Sph »

Kiitos! :) On siellä tilaa, jätettiin tarkoituksella sen verran irti, että saa muutaman rompekorin ja tarvittaessa ulkosuodattimen altaan "alle" ujutettua. Tuossa takana on ikkuna mikä on kohtalaisesti upotettu seinään, ja seinässä on patteri. Jalusta on noin 10cm irti patterista, joten jalustan yläreunasta saa kamat alle jos haluaa.. Eihän se käytännöllinen ole mutta.. :)
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Minä olen ajatellu tehdä seuraavan jalustan ihan Ikean keittiökalusteista :) 80x60x70cm kokoisia kaapistoja pari kipaletta vierekkäin, päälle keittiötaso sopivassa värissä ja säätöjalat alle (lupaavat jaloille 125kg kantoa/kpl). Sisälle mahdollisesti vahvistukset varmuuden vuoksi. Riittävän korkea, jämäkkä ja ok näköinen keksintö. Ovia löytyy joka lähtöön, niin että kotiväki pysyy iloisena. Kaappien sisälle mahtuu ala-altaat ja kaikki tekniikka kivasti piiloon.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
moodfish
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 13:41, 23.01.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja moodfish »

Mä tykkään mahdollisimman simppelin näköisistä jalustoista, jotka ovat umpinaisia. Tällä hetkellä kaikki värit käy kunhan on valkoinen. :mrgreen: En huolisi kotiini kovin montaa valmisjalustamallia. Oikeastaan vain Akvastabilin Mark 2 kelpaisi nyt. Mun mielestäni 95% markkinoilla olevista jalustoista on karmeita, ja 'Vesihiiden' kanssa olen samaa mieltä siitä, että leca/lastulevy/liimapuu-väkerrykset ovat huh hirveitä...ainakin avonaisina. Jos harkot saa piilotettua onnistuneesti niin ei siinä sitten mitään vikaa. Ja kukin tyylillään tietysti, mutta koskaan en tinkisi akvaarion ja jalustan tyylistä, jos muu osa huonetta tai asuntoa on sisustuksen puolesta harkittu. Sitä kun ei voi ihan joka päivä olla vaihtamassa "no josko sittenkin tällainen jalusta toimis paremmin". :)

Jos nyt tekisin jalustan kokonaan itse, tekisin aika pitkälti samaan tyyliin kuin 'Aqualung' tuolla aiemmin. Ja sellainen on myös aikomus kunhan kotiini saapuu se min. 600-litrainen. Myös 'Kana +-ykspantteri'n jalusta on tyylikäs.
Nykyisiin altaisiini suunnittelin aluksi tekeväni jalustan Ikean keittiönkaapeista, kuten Sam tuossa myös suunnitteli. Mutta lopulta tein Ikean Bestå-sarjasta, sillä se sopi paremmin mittoihin. Tykkään, että jalusta on saman levyinen kuin itse allas. On mun silmään jotenkin vakaamman näköinen kuin ne T-malliset tornit. Vahvistin kaapiston paksuilla liimalevyn palasilla, jotka piilotin hyvin. ;)

Tässä on kuvaa isoimman altaani jalustasta. Pienemmät altaat pitkälti samalla idealla. Noihin ylimpiin hyllyihinkin mulla on ovet, mutta toistaiseksi olen mieltynyt avonaisiin, koska mulla on toisella puolella huonetta samaa kaapistoa kirjahyllynä ovellisilla hyllyköillä. Jotenkin kevyemmän näköinen noin. Missään tapauksessa avohyllyihin ei tule ikinä mitään akvaarioroinaa esille. No way! :D

Kuva
450l sekasoppaa, 63l miekkahäntätuliliskoja
Joukossa seilaa myös erittäin hellyydenkipeä & vettä rakastava kollikissa.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

^ Ihan älyttömän hieno valkoinen kokonaisuus Moodfishillä
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

petranta kirjoitti:Kyllä on karmeita kytöstyksiä pääosa. Toisaalta jollei halua maksaa kuin 20€ tai edes sitäkään niin ei sillä voi kummempaa saada. En laittais edes omaan autotalliin moisia. Ei kai kukaan keittiöönkään mitään liimapuulevyjä ala itse viritttelemään vaan ostaa kunnon kaapit niin miksi sitten olohuoneeseen paraatipaikalle jossa tarkoitus on nimenomaan katsoa sitä allasta ja jopa kokonaisuutta.

Tällaisia voi tehdä itse tai teettää. Suodatinkaappi on proto ja reunanauha kuvassa vielä puuttui mutta on nyt jo paikalla.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/- ... directlink
Happamia sano kettu...kateellisten panettelua...

Minustakin on aivan upeita kokonaisuuksia ja kaikista paras on että toista samanlaista ei löydy kun on omin käsin askarreltu...Upeaa... :D
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tässä tämä uusi jalusta nyt sitten on: JuTa Design kaapisto; tukeva ja viimeistely moitteeton!
Kuva
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”