Itse tehtävät koristeet akvaarioon

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
thtahtinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:14, 03.07.2018
Sukupuoli: Nainen

Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja thtahtinen »

Moikka! Oisko jollakin joitain hyviä DIY ideoita, mitä vois värkätä ite akvaarioon? Aattelin jos luonnosta vois kerätä muutakin kuin kiviä, ja sit jos joistain tavaroista/askartelutarvikkeista tai mistä vaan sais jotain hienoa sinne. En tiiä tajusiko kukaan mitä ajan takaa, mutta kertokaa toki jos ootte ite tehny jotain :)
Pavetsu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 19:09, 19.03.2018
Sukupuoli: Mies

Re: Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Pavetsu »

Akvaariosilikonilla liimasin laavakiviä yhteen ja tein luolan ja seinämän. Niitä kiviä mitä grillaukseen myydään.
thtahtinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:14, 03.07.2018
Sukupuoli: Nainen

Re: Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja thtahtinen »

Kuulostaa hyvältä :)
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Itse meinasin kokeilla askarrella takaseinään hyttysverkosta ja jaavansammalesta viherseinän poikasta. Teen ensin pienen testiksi ja jos homma toimii, niin myöhemmin isomman.
NeNithelo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 235
Liittynyt: 14:41, 07.01.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja NeNithelo »

Naskalin kirjoitti:Itse meinasin kokeilla askarrella takaseinään hyttysverkosta ja jaavansammalesta viherseinän poikasta. Teen ensin pienen testiksi ja jos homma toimii, niin myöhemmin isomman.
Minkälainen tästä tuli vai tuliko minkäänlaista? :P
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Itse tehtävät koristeet akvaarioon

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Ei ihan hirveästi ole tullut tehtyä, mutta on ostettu joskus kookospähkinöitä, jotka halkaistiin, koverrettiin sisus pois, porattiin sopivankokoiset reiät (oli kääpiöahvenia), ja vuorattiin jaavansammaleella. Tuli sellaisia jaavansammalmajoja.

Pengerryksiä ohuista sukkahousuista jotka täytetty akvahiekalla. Tehty muuri pengerrystä varten, reijitetty sukkispötköt päältä jonne istutettu kasveja, esim. Blyxaa.

Noh, omenapuun oksat ja karahkat ovat ilmaista viihdykettä, kunhan ne kuorii ja poistaa/raapii nilan kunnolla pois, kuivattaa ja keittää.

Sammalseinämä tehtiin joskus isoon, ohueen liuskekiveen, pieneen akvaan, tuli ihan hieno. Jaavalaisella totta kai.

Nyt just ei tule muuta mieleen mitä olisi itse tehty.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”