Varataso altaalle?

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jenzu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 11:53, 26.08.2004
Paikkakunta: helsinki

Varataso altaalle?

Viesti Kirjoittaja jenzu »

Hei.

Putkiremontti lähestyy uhkaavasti ja akvaario on siirrettävä toisaalle. Meinasin viedä 90-litraisen tuohon kerrostaloon n. 300m päähän. Saako Ikeasta tai itse tehtyä (puusepän taidoilla) jonkun edullisen tason putkirempan ajaksi? Tason pitäisi kestää 2 kk ajan 90-littaista allasta. Kaikki vinkit siirtoon ovat myös tervetulleita. Uskotteko että Ikean hylly kestää painoa?

Lisäkyssäri: Alustava putkiremontin evakkosuunnitelma on että laitan kalat sankoon akvaarioveden kanssa. Tämän jälkeen tyhjennän akvaarion lähes täysin vedestä. Siirrän henkilöautoon ja toimitan kohteeseen. Onko okei?

Kiittäen Jenni
KatjaB
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 20:34, 03.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Varataso altaalle?

Viesti Kirjoittaja KatjaB »

Olen nähnyt kauniitakin itsetehtyjä tasoja, mutta tiedän että puuseppäkään ei ihan ilmaiseksi saa sellaista tehtyä, riippuu varmaan mistä tykkää. Halvimmat vaihtoehdot on varmaan leca-harkkojalat+ vesivaneritaso (niistä löytyy hakemalla täältäkin kuvia). Toisiksi halvin johon itse varmaan samassa tilanteessa menisin on tori.fi, josta voi löytyä edullinen väliaikaisratkaisu. Mdf- hyllyihin, mitä ikean sellaiset usein on, en varmaan turvautuisi, kokomäntyinen lipasto voi olla ihan ok.

'Muutaman kerran akvaarioita muuttaneena lähtisin siitä että kalat olisi ämpärissä ja akvaarion sorat ja muut sisukset kuljettaisin kosteana eli pitäisi huolen että eivät kuivahda, vaan samantien perillä takaisin akvaarioon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”