Salaatti

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Salaatti

Viesti Kirjoittaja dsl »

Miten käsitellä salaatti pohjalta syövien kalojen ymmärtämään muotoon, eli saada uppoamaan?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Salaatti

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Itse käsittelen sen lusikalla [;)] Toinen toimiva keino saattaisi olla keittäminen, mutta salaatti taitaa mennä melkoiseksi mössöksi keitettäessä [?]
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
kkm
Junior Member
Junior Member

Re: Salaatti

Viesti Kirjoittaja kkm »

dsl kirjoitti:Miten käsitellä salaatti pohjalta syövien kalojen ymmärtämään muotoon, eli saada uppoamaan?
Kokeile laittaa salaatti kiinni altaan lasiin mahdollisimman lähelle pohjaa sellaisella magneettiskrapalla?
Kirsi
juhani
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juhani »

Itse käytän vihannekset tarvittaessa mikrossa. Jo alkaa upota ja samalla ne vähän pehmenevät.
Juhani
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

juhani kirjoitti:Itse käytän vihannekset tarvittaessa mikrossa. Jo alkaa upota ja samalla ne vähän pehmenevät.
Ei ole niin helppoa miltä kuulostaa? Olen pari kertaa yrittänyt mikrottaa kesäkurpitsaa, ja lopputulos oli lähinnä pinnalta kärvähtäneen näköisiä viipaleita, jotka eivät uponneet. Kaikenlisäksi kesäkurpitsan siemenet paukkuivat kuin popcornit mikrossa.
=> takaisin kattilametodiin...
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei!
On myös mahdollista käyttää lusikkaa tms. rautaesinettä, johon kasvikset voidaan joko pistää (varteen) tai sitoa langalla.

Lusikan saa sitten helposti pois kun magneettiskrapan (tai muun magneetin) sitoo johonkin keppiin, ja nostaa sillä lusikan pois.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

juhani kirjoitti:Itse käytän vihannekset tarvittaessa mikrossa. Jo alkaa upota ja samalla ne vähän pehmenevät.
Jaksatkos raapustaa tarkemmin, miten sen teet? Mä koitin keittää sen salaatin uppoavaksi. Kyllä siitä pehmeää tuli, mutta kellui kuitenkin.
Tapio Martimo
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tapio Martimo »

Jäppinen kirjoitti: Ei ole niin helppoa miltä kuulostaa? Olen pari kertaa yrittänyt mikrottaa kesäkurpitsaa, ja lopputulos oli lähinnä pinnalta kärvähtäneen näköisiä viipaleita, jotka eivät uponneet. Kaikenlisäksi kesäkurpitsan siemenet paukkuivat kuin popcornit mikrossa.
Vesihauteeseen ne pitää mikrossakin laittaa. Kahvikuppiin vettä ja vihannekset veteen. Ei ainakaan nahistu.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

jarvij kirjoitti:On myös mahdollista käyttää lusikkaa tms. rautaesinettä, johon kasvikset voidaan joko pistää (varteen) tai sitoa langalla.
Näin yleensä teenkin, mutta ajattelin, ettei se salaatti oikein pysyisi lusikassa.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Jäppinen kirjoitti:Ei ole niin helppoa miltä kuulostaa? Olen pari kertaa yrittänyt mikrottaa kesäkurpitsaa, ja lopputulos oli lähinnä pinnalta kärvähtäneen näköisiä viipaleita, jotka eivät uponneet. Kaikenlisäksi kesäkurpitsan siemenet paukkuivat kuin popcornit mikrossa.
Olisko kenties kannattanut laittaa vähän vettä mukaan?
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Ruuvi löytyy myös joka talosta ja pysyy kiinni paremmin kuin lusikka. Minä käytän kesäkurppaan juuri ruuvia.
juhani
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juhani »

dsl kirjoitti: Jaksatkos raapustaa tarkemmin, miten sen teet? Mä koitin keittää sen salaatin uppoavaksi. Kyllä siitä pehmeää tuli, mutta kellui kuitenkin.
Eli kandee laittaa tosiaan vähän vettä joukkoon, mikä jo kävi noissa muissakin vastauksissa ilmi. Äläkä ylikuumenna, ettei se vain kuivu.
Juhani
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”