Tarvitsevatko hammaskarpit kasviravintoa ?
Valvoja: Moderaattorit
Tarvitsevatko hammaskarpit kasviravintoa ?
Eli tarvitsevatko hammaskarpit kasviravintoa ?
Mitä vihanneksi niille voisi syöttää, jos tarvitsevat ?
Mitä vihanneksi niille voisi syöttää, jos tarvitsevat ?
Eiköhän se kasvisruoka hammaskarpeillekin kelpaa. Ainakin oma molliseni popsii innoissaan kesäkurpitsaa kun sitä partamonnille laitan. Ja käy se platyillekin, vaikka ne tosin harvemmin sitä näykkii.
Molli taitaa omassa altaassani olla innokkain kesäkurpitsan syöjä. Toisessa altaassa taas hunajarihmat ovat innokkaimmat popsijat.
Molli taitaa omassa altaassani olla innokkain kesäkurpitsan syöjä. Toisessa altaassa taas hunajarihmat ovat innokkaimmat popsijat.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimbatul.
Kasvisruokaa
Meidän miekkikset popsii myös kaikkea mitä on tullut partiksille laitettua; salaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, omenaa, päärynää jne jne.. Parhaiten maistuu kun syötävä on ensin tovin pehmennyt vedessä. Erityisesti pitävät banaanista, josta taas partikset eivät välitä ( sotkee mukavasti suupielet
). Ei muuta kuin kokeilemaan, yllätyt vielä mistä kaikesta saavat suupaloja irti..

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Räkmix kelpaa oikein hyvin miljoonakaloille, ohje mm. täältä:
http://www.uta.fi/~sk63895/akvaario/rakmix.html
http://www.uta.fi/~sk63895/akvaario/rakmix.html
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Kasviravinto on tärkeä osa hammaskarpin ruokaympyrää, joten sitä tulisi ainakin yrittää tarjota kaloille. Minkäs sille sitten voi jos ei tosiaan maistu, mutta suosittelen,suosittelen.
Meillä on ainakin miekkapyrstöt ja miljoonakalat ihastunu herneisiin. Ne minä olen vaan kiehauttanut ja vähän rikkonut niitä, jotta kalat saisivat syötyä. Ja maistuu! Ja jos hernettä putoaa pohjalle, se maistuu myös partamonneille ja muille pohjamönkkäreille, joten sinnekin se on tervetullutta ja kasvit pysyvät varmemmin ehjinä kun kaloille tarjotaan kasviravintoa.
Voithan ostaa kasviravintoa myös purkkiruokana el.kaupoista.
Miekkapyrstöt ja platyt kyllä nyppivät levää kasvejen pinnasta, mutta ei niiden pitäisi enemmin yltyä niitä rouskimaan.
Meillä on ainakin miekkapyrstöt ja miljoonakalat ihastunu herneisiin. Ne minä olen vaan kiehauttanut ja vähän rikkonut niitä, jotta kalat saisivat syötyä. Ja maistuu! Ja jos hernettä putoaa pohjalle, se maistuu myös partamonneille ja muille pohjamönkkäreille, joten sinnekin se on tervetullutta ja kasvit pysyvät varmemmin ehjinä kun kaloille tarjotaan kasviravintoa.
Voithan ostaa kasviravintoa myös purkkiruokana el.kaupoista.
Miekkapyrstöt ja platyt kyllä nyppivät levää kasvejen pinnasta, mutta ei niiden pitäisi enemmin yltyä niitä rouskimaan.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Meillä sama juttu. Platyt käyvät innolla herneiden kimppuun.sistonen kirjoitti:Itse annan milliksilleni säännöllisesti kurkkua ja herneitä. Partikset saavat niitä jos sattuu jäämään![]()
Eli kyllä ne niille maistuvat, salatti eikä kesäkurpitsa niinkään mene.
Kasvit saavat muuten kyytiä, jos ei tipu kasvisruokaa...
Partikset kilpailevat samoista paloista.
Myös muikkumix kelpaa erittäin hyvin kaikille kaloille.
~Tinski~