Homer,
Mulla on juuri tuo Giesemann valaisin mitä olet harkitsemassa. Ei ole kokemusta muista monimetaalivaloista, mutta tuosta ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa.
-Mikko
Tuli mieleen että siniriutassa on jotain ykspolttimoisia käytettyjä mh lamppuja myynnissä. En tiiä kuinka vanhat polttimot niissä on, mutta käy kattoo siniriutta.fi:stä hintaa.
Nyt kun on tulossa kulma-akvaario niin olen miettinyt että olisko siihen järkevä laittaa 1x400 w hqi, nykyinen valaisin on 2x250 w ja 95 cm pitkä, yhdellä lampulla saisin valon altaan keskelle kun taas nykyisellä valaisimellä jäis kummatki lamput aika lähelle reunaa.
Ehdotuksia. Jos yhden lampun systeemi olisi parempi niin voisin oman valaisimen kaupata pois tai vaihtaa 1x400 wattiseen lamppuun.
rambi kirjoitti:Nyt kun on tulossa kulma-akvaario niin olen miettinyt että olisko siihen järkevä laittaa 1x400 w hqi, nykyinen valaisin on 2x250 w ja 95 cm pitkä, yhdellä lampulla saisin valon altaan keskelle kun taas nykyisellä valaisimellä jäis kummatki lamput aika lähelle reunaa.
Ehdotuksia. Jos yhden lampun systeemi olisi parempi niin voisin oman valaisimen kaupata pois tai vaihtaa 1x400 wattiseen lamppuun.
Mielestäni kaksi lamppua on parempi kuin yksi, vähemmän varjoja, enemmän valoa koralleille.
ealex kirjoitti:
Mielestäni kaksi lamppua on parempi kuin yksi, vähemmän varjoja, enemmän valoa koralleille.
Olen tutkinut erilaisia vaihtoehtoja niin 400 w on aika vähän tarjolla ja ¨maksavat jopa enemmän kun nykyinen 2x250 w, jätän varmaan nykyisen valaisimen, mutta teen lopullisen päätöksen kun näen miten se uutta allasta valaisee.