Punaiset "kirput" pintakasveilla

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Punaiset "kirput" pintakasveilla

Viesti Kirjoittaja iekku »

Mitä lie ötököitä? Mistähän ovat tulleet? Kuvittelisin joskus luonnossa joskus nähneeni jotain saman näköisiä.

Onkohan noista haittaa, syövätkö kasveja? Ja mitenkähän niistä pääsisi eroon? Varmaankin poistamalla kaikki pinta- ja pinnalle ulottuvat kasvit, mutta tuntuu aika isolta projektilta. Eivät kalatkaan syö niitä...
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pehis »

Meilläkin on nyt ilmestynyt jotain mitälie pikkuöttiäisiä pintakasveille. Näyttäs että ainakin amerikankilpukka on niille maistunu...

Jossain muistaakseni neuvottiin keräämään kaikki pintakasvit vaikka saaviin ja pitämään jonkin aikaa upoksissa esim. haavilla, niin ne öttiäiset hukkuvat. Pitää tässä kokeilla kunhan aikaiseksi saa...
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Eivätköhän ole tavallisia hyppyhäntäisiä. Minulla niitä myös- niistä ei ole ainakaan näyttänyt todella olevan muuta huolta kuin että ikävästi kiipeilevät pitkin käsivartta allasta räplätessä.

Eivät ainakaan minulla ole pintakasvillisuutta syöneet. Itse olen vain haavinut pintakasvit pois jos nämä ovat liiaksi häirinneet- siinä lähteneet samalla kun niiden pinnalla elävät.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Ei ne hyppele, eikä kiipeä käsiä pitkin...Niitäkin pieniä kavereita kyllä näkyy olevan. Paikoilla önnöttävät, semmosia kirkkaan punasia ja vähän pörröisen näköisiä :)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Mitälie kirppuja tai punkkeja. Pehiksen neuvo hukuttamisesta toimii ainakin useimpien kirppujen kanssa. Eli kasvit päiväksi upoksiin ja pinnalle jäävät ötykät voi sitten tappaa manuaalisesti.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”