Onko tietoa millä kuvan punasesta _hattara_ levästä pääsee eroon?
Joku biologinen keino olisi paras
http://www.cs.helsinki.fi/u/ksukanen/ak ... Fuss_4.JPG
Edit: On niin hävyttömän kokonen, että ehkä parempi pistää vaan pelkkänä linkkinä. Pehis
Punanen _hattaralevä_ (+ hävyttömän kokonen kuva)
Valvoja: Moderaattorit
Re: Punanen _hattaralevä_ (+ hävyttömän kokonen kuva)
Kettukalat syövät myös kyseistä levää, ainakin minun kettukala (Siganus vulpinus) söi.amon kirjoitti:Onko tietoa millä kuvan punasesta _hattara_ levästä pääsee eroon?
Joku biologinen keino olisi paras
http://www.cs.helsinki.fi/u/ksukanen/ak ... Fuss_4.JPG
Tämä oli paras levänsyöjäkala mitä minulla on ollut, siitä ei ollut mitään harmia, ei ole nyppinyt koralleja yhtään.amon kirjoitti:Onko sulla ealex ollu kalasta mitään harmia?
Vähän taitaa nyppiä koralleja? ... ja on myrkillinen
Stressaako toi kalan myrkyllisyys sua?
En saanut pysymään hengissä mitään levänsyöjäkalaa, olen yrittänyt pitää kaksi salariasta, kettukalaa ja keltasilmävälskäriä. Osasyynä voi olla liian pieni akvaario. Kaikki kalat söivät vain tiettyjä levänlajia, ja kuin nämä loppuivat akvaariostani, kuolivat nälkään. Kettukalan kanssa kuitenkin oli parhaat onnistumismahdollisuudet, koska se söi myös pakasteruokia, mutta kävi niin että sille maistuvat levälajit loppuivat akvaariostani juuri loman aikana

Riutta akvaario on muutenkin täynnä myrkyllisiä eläimiä kuten sienet, korallit, madot, ym. joten yksi myrkyllinen kala lisää ei stressaa minua yhtään 8).
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
En ole uutta kalaa halunnut ostaa, niin kokeilin sellaista taktiikkaa, että olen käsin nyppinyt hattaralevää pois ja antanut muitten levien kasvaa valtoimenaan.
Näin punan kärsii nyppimisestä ja muut levät vie ravinteet... Näyttää ainakin toimivan jonkin verran.
Lisäksi purppura välskäri on muutaman kerran nyppinyt punasta, mutta ei selvästikkään hirveästi pidä siitä.
Näin punan kärsii nyppimisestä ja muut levät vie ravinteet... Näyttää ainakin toimivan jonkin verran.
Lisäksi purppura välskäri on muutaman kerran nyppinyt punasta, mutta ei selvästikkään hirveästi pidä siitä.