Inhottava tupsulevä
Valvoja: Moderaattorit
Inhottava tupsulevä
Antakaapas jotain hyviä niksejä millä saisi tupsulevän riehakkaan kasvun tyrehtymään. Kiiitooos!
Vinkit kelpaavat minullekin.. vaihdoin valaistusta ja vähensin lannoitusta vasta, juurakkoja olen yrittänyt puhdistaa juuriharjalla (heikolla tuloksella) ja hienosta hiekasta olen yrittänyt nyppiä tuppoja sormin (raivostuttavaa). Nyt levän kasvu näyttää pysähtyneen tai ainakin hidastuneen mutten kaikkea saa puhtaaksi yrittämälläkään.
"Tupsulevä" on kai yleisimmin jonkin sortin punalevää, vai? Lähes mustaa tupoittain ja aivan riivatun tiukkaan kasvavaa levää joka juurakossa ensin aikansa viihdyttyään levisi hidaskasvuisten kasvien lehtien kautta hienoon pohjahiekkaan ja tätänykyä jokaisen kierteissarvikotilon koppaakin koristaa tupsu..
Vinkkejä vastaanotetaan, akvaarion liikakansoitus tai heikko suodatus ei ole minulla ainakaan ongelmana. Olen sitä mieltä että käyttämäni PMDD-versio aiheutti levän viilliintymisen, sittemmin siirryin käyttämään MasterGrowta. Kasveja altaassani on runsaasti ja nekin kyllä viihtyvät ja kasvavat ihan siedettävästi.
"Tupsulevä" on kai yleisimmin jonkin sortin punalevää, vai? Lähes mustaa tupoittain ja aivan riivatun tiukkaan kasvavaa levää joka juurakossa ensin aikansa viihdyttyään levisi hidaskasvuisten kasvien lehtien kautta hienoon pohjahiekkaan ja tätänykyä jokaisen kierteissarvikotilon koppaakin koristaa tupsu..

Vinkkejä vastaanotetaan, akvaarion liikakansoitus tai heikko suodatus ei ole minulla ainakaan ongelmana. Olen sitä mieltä että käyttämäni PMDD-versio aiheutti levän viilliintymisen, sittemmin siirryin käyttämään MasterGrowta. Kasveja altaassani on runsaasti ja nekin kyllä viihtyvät ja kasvavat ihan siedettävästi.
Ainut hyvä konsti on hommata pari leväbarbia(Tietenkin vaan jos altaaseen mahtuu tai sopii muiden kanssa). Niiden pitäisi muutamassa viikossa järsiä suurin osa tupsu levistä. Nämä kalat on luultavasti ainoita kaloja jotka syövät punaleviä joten muuta yhtähyvää konstia en tiedä. Tietenkin kaupoissa on myytävänä leväntorjunta-aineita, mutta en kuitenkaan luottaisi näihin vaan antaisin homman hoitua biologisesti!
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.