Apistogramma hongsloi
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Apistogramma hongsloi
Suositellaanko tätä kääpiöahventa pidettäväksi pareittain vaiko useampi naaras urosta kohden?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille. Muunsukuiset pikkuahvenet sitten pääosin pareittain (Microgeophagus, Laetacara).Holzig kirjoitti:Minä ainakin suosittelen haareemia.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Tästä tuli mieleen Apistogramma gibbicepsini, jotka oli jaoteltu kahteen. Toisessa altaassa oli 1+1 ja toisessa 1+3. Kummassakaan ei ollut tilaa mitenkään ruhtinaallisesti, piiloja tosin kasvipäheikköjen ym. muodossa kohtuullisesti eikä ongelmia. Nyt kun sitten yhdistin heidät 160 l lajialtaaseen 2+4 niin ensimmäisen päivän tämä 1+1 pari oli toisessa päässä akvaa ja 1+3 haaremi oli toisessa. Seuraavana päivänä oli jo sekaisempaa seurakuntaa ja sisarukset taas tutustuneet toisiinsa.Mari kirjoitti: Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
- Starting Member
hongsloit
Mulla kun on ollut hongsloi pariskunta 74-litraisessa. Hkin akvaariokeskuksessa suosittelivat näin. Uros sairastui oudosti muutama viikko sitten. Vasen silmä pullistui ja kala heikkeni nopeasti kunnes kuoli:( Naaras on nyt yksin. Mietin sille uuden uroksen hankintaa. Ajattelin kannattaisiko ostaa samalla esim toinen naaras? Akvaarion koko tosin hieman epäilyttää? Mitä mieltä olette? Muina asukkeina altaassa ovat partis naaras(4cm) (tai eihän sukupuolesta voi vielä olla varma, mutta ei ainakaan viiksiä vielä näy), 5 seeprakala-vauvaa(2cm) ja 3 mustajuovanuoliasta. Uroksen kuolmasta on jo aikaa. Olen seuraillut ettei muut kala sairastu ennen uuden uroksen hankintaa.
-
- Advanced Member
Re: hongsloit
Ahtaaltahan tuo kuullostaa ja jos tuon kokoiseen pakko laittaa niin silloin pari saattaakin toimia paremmin kuin haaremi.riikkaaleksandra kirjoitti:Mulla kun on ollut hongsloi pariskunta 74-litraisessa. Akvaarion koko tosin hieman epäilyttää? Mitä mieltä olette?
Meillä ei loistoilla (agaziz vai miten kirjoitetiinkaan, en jaksa tarkistaa/luntata) 1+2 toiminut. Kolmas pyörä menetti henkensä. Sitä ennen uros antoi molemmille naaraille selkään, mutta sen jälkeen rauhoittui. Tosin yhden uroksen kokemuksella tuosta ei sinäällään voi sanoa kuin että erojakin löytynee yksilöiden välillä.Mari kirjoitti:Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille. Muunsukuiset pikkuahvenet sitten pääosin pareittain (Microgeophagus, Laetacara).Holzig kirjoitti:Minä ainakin suosittelen haareemia.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
- Advanced Member
Minkä kokoisessa altaassa ahveniasi pidit? Ainakin kahta eri kirjoitusmuotoa tuosta on liikkeellä - agassizii ja agassizi. Minä tykkään enemmän ensimmäisestä, joku toinen sitten varmaan jostain toisesta.dsl kirjoitti:Meillä ei loistoilla (agaziz vai miten kirjoitetiinkaan, en jaksa tarkistaa/luntata) 1+2 toiminut. Kolmas pyörä menetti henkensä. Sitä ennen uros antoi molemmille naaraille selkään, mutta sen jälkeen rauhoittui. Tosin yhden uroksen kokemuksella tuosta ei sinäällään voi sanoa kuin että erojakin löytynee yksilöiden välillä.