Apistogramma hongsloi

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
riikkaaleksandra
Starting Member
Starting Member

Apistogramma hongsloi

Viesti Kirjoittaja riikkaaleksandra »

Suositellaanko tätä kääpiöahventa pidettäväksi pareittain vaiko useampi naaras urosta kohden?
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Minä ainakin suosittelen haareemia.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Holzig kirjoitti:Minä ainakin suosittelen haareemia.
Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille. Muunsukuiset pikkuahvenet sitten pääosin pareittain (Microgeophagus, Laetacara).
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Mari kirjoitti: Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille.
Tästä tuli mieleen Apistogramma gibbicepsini, jotka oli jaoteltu kahteen. Toisessa altaassa oli 1+1 ja toisessa 1+3. Kummassakaan ei ollut tilaa mitenkään ruhtinaallisesti, piiloja tosin kasvipäheikköjen ym. muodossa kohtuullisesti eikä ongelmia. Nyt kun sitten yhdistin heidät 160 l lajialtaaseen 2+4 niin ensimmäisen päivän tämä 1+1 pari oli toisessa päässä akvaa ja 1+3 haaremi oli toisessa. Seuraavana päivänä oli jo sekaisempaa seurakuntaa ja sisarukset taas tutustuneet toisiinsa.
riikkaaleksandra
Starting Member
Starting Member

hongsloit

Viesti Kirjoittaja riikkaaleksandra »

Mulla kun on ollut hongsloi pariskunta 74-litraisessa. Hkin akvaariokeskuksessa suosittelivat näin. Uros sairastui oudosti muutama viikko sitten. Vasen silmä pullistui ja kala heikkeni nopeasti kunnes kuoli:( Naaras on nyt yksin. Mietin sille uuden uroksen hankintaa. Ajattelin kannattaisiko ostaa samalla esim toinen naaras? Akvaarion koko tosin hieman epäilyttää? Mitä mieltä olette? Muina asukkeina altaassa ovat partis naaras(4cm) (tai eihän sukupuolesta voi vielä olla varma, mutta ei ainakaan viiksiä vielä näy), 5 seeprakala-vauvaa(2cm) ja 3 mustajuovanuoliasta. Uroksen kuolmasta on jo aikaa. Olen seuraillut ettei muut kala sairastu ennen uuden uroksen hankintaa.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Re: hongsloit

riikkaaleksandra kirjoitti:Mulla kun on ollut hongsloi pariskunta 74-litraisessa. Akvaarion koko tosin hieman epäilyttää? Mitä mieltä olette?
Ahtaaltahan tuo kuullostaa ja jos tuon kokoiseen pakko laittaa niin silloin pari saattaakin toimia paremmin kuin haaremi.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Mari kirjoitti:
Holzig kirjoitti:Minä ainakin suosittelen haareemia.
Kuin myös, kuten kaikille Apistogrammoille. Muunsukuiset pikkuahvenet sitten pääosin pareittain (Microgeophagus, Laetacara).
Meillä ei loistoilla (agaziz vai miten kirjoitetiinkaan, en jaksa tarkistaa/luntata) 1+2 toiminut. Kolmas pyörä menetti henkensä. Sitä ennen uros antoi molemmille naaraille selkään, mutta sen jälkeen rauhoittui. Tosin yhden uroksen kokemuksella tuosta ei sinäällään voi sanoa kuin että erojakin löytynee yksilöiden välillä.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

dsl kirjoitti:Meillä ei loistoilla (agaziz vai miten kirjoitetiinkaan, en jaksa tarkistaa/luntata) 1+2 toiminut. Kolmas pyörä menetti henkensä. Sitä ennen uros antoi molemmille naaraille selkään, mutta sen jälkeen rauhoittui. Tosin yhden uroksen kokemuksella tuosta ei sinäällään voi sanoa kuin että erojakin löytynee yksilöiden välillä.
Minkä kokoisessa altaassa ahveniasi pidit? Ainakin kahta eri kirjoitusmuotoa tuosta on liikkeellä - agassizii ja agassizi. Minä tykkään enemmän ensimmäisestä, joku toinen sitten varmaan jostain toisesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”