Kotisivuja
Valvoja: Moderaattorit
Kotisivuja
Tänne voitais laittaa kotisivuja riutasta niin näkis mitä eliöitä ym altaasta löytyy. Tein tässä itse nopeasti sivut omasta altaasta, tekstiä ei paljon ole mutta kuvia löytyy. Englanninkielen taito on huono ja jos joku löytää virheitä sivulta niin mailia kiitos.
http://rambi15.tripod.com/
Re: Kotisivuja
Mulla ei ole sivuja, joten en laita, mutta idea on kiva. Olisi mukava lueskella meripurkeista kaikkea mahdollista ihan perusjutuista alkaen. Ja toki kuvia.rambi kirjoitti:Tänne voitais laittaa kotisivuja riutasta niin näkis mitä eliöitä ym altaasta löytyy.
Vanhassa AW:ssa oli linkkimanageri, joten voisi kuvitella sellaisen olevan tulossa tännekin. Laittakaa sinne.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Aivan oikein arvasit dsl, tuloillaan on kunhan saadaan moinen konfiguroitu AW:lle kuntoon ja muokattua ulkomuoto niin että se sopii yhteen muun sivuston kanssa. Vielä menee varmaan jonkun aikaa.dsl kirjoitti: Vanhassa AW:ssa oli linkkimanageri, joten voisi kuvitella sellaisen olevan tulossa tännekin.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Kuvat suuremmiks
Hieno akvaario sinulla Rambi. Onnistuisitko laittamaan sinne sivuillesi hieman suurempaa kokokuvaa akvastasi tai lähettämään sellaista sähköpostiini tumehtal@student.oulu.fi? Oon vaihtamassa toista makeavesiakvaa meriakvaarioon viimeistään kesän jälkeen ja erilaiset toteutukset kiinnostais.
-Cano-
-Cano-
rambi kirjoitti:http://rambi15.tripod.com/
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: Kuvat suuremmiks
Lähetin kuvan , isompien kuvien laittaminen on hyvä idea mutta alkusivun lataaminen voi hitaalla yhteydellä kestää turhan kauan, tiedysti voisin laittaa että kuvan klikkauksella sais isomman kuvan mutta käytän ilmaistaa softaa ja siinä ei kaikkia ominaisuuksia ole käytössä (tai sitten en osa aniitä käyttää).Cano kirjoitti:Hieno akvaario sinulla Rambi. Onnistuisitko laittamaan sinne sivuillesi hieman suurempaa kokokuvaa akvastasi tai lähettämään sellaista sähköpostiini tumehtal@student.oulu.fi? Oon vaihtamassa toista makeavesiakvaa meriakvaarioon viimeistään kesän jälkeen ja erilaiset toteutukset kiinnostais.
-Cano-
Jos mainoksia hyppii silmille niin siihen en voi vaikuttaa, käytän Tripodin ilmaista palvelua ja siinä tulee mainoksia haluaa tai ei, en ole ite kyllä nähnyt kun yhden ylimääräisen sivun aukenevan. Olis Elisalta myös kotisivutilaa mutta siinä Tripodissa on kaikki ohjelmat valmiina ja sivujen tekeminen on helppoa.
Saatteko siinä vasemmalla ne koralli ym linkit auki joku valitteli että ne ei aukea.
-----------------
Laitoin nyt aloitussivun kuvan isommaksi, ei ainakaan mun yhteydellä lataaminen paljoa hitaastunut.
Kertokaa jos niitä mainoksia tosiaan hyppii hirveäst niin täytyy jotain keksiä.
Mä keksin. AW vois alkaa tarjota mainoksetonta tai ei esiinpomppivilla mainoksilla varustettua kotisivutilaa.rambi kirjoitti:Laitoin nyt aloitussivun kuvan isommaksi, ei ainakaan mun yhteydellä lataaminen paljoa hitaastunut.
Kertokaa jos niitä mainoksia tosiaan hyppii hirveäst niin täytyy jotain keksiä.

Tässä minun nopeasti väsäämäni kotisivu joka on kyllä erittäin pahasti kesken ja kuvakin on todella vanha kun ei ole omaa digikameraa vielä.
http://hartar0.tripod.com/
http://hartar0.tripod.com/
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Viesti:
Omani loytyy osoitteesta
http://www.cs.helsinki.fi/u/ksukanen
Toteutin taas yhden haaveen ja ostin eilen digikameran. Tanaan onkin paiva menny kuvia rapsiessa
Tanaan laitan viela sivuille uusia kuvia, niin eikohan ne oo illalla/huomenissa _valmiit_.
http://www.cs.helsinki.fi/u/ksukanen
Toteutin taas yhden haaveen ja ostin eilen digikameran. Tanaan onkin paiva menny kuvia rapsiessa

Muistaakseni Cano olet Oulusta päinCano kirjoitti:Hieno akvaario sinulla Rambi. Onnistuisitko laittamaan sinne sivuillesi hieman suurempaa kokokuvaa akvastasi tai lähettämään sellaista sähköpostiini tumehtal@student.oulu.fi? Oon vaihtamassa toista makeavesiakvaa meriakvaarioon viimeistään kesän jälkeen ja erilaiset toteutukset kiinnostais.
-Cano-

Matkahuolto on kiven kuljetukseen varmaan halvin vaihtoehto, esim. 100 kg rahti on 36 euroa.simppu kirjoitti: Muistaakseni Cano olet Oulusta päin, kiinnostaisiko tilata elävää kiveä samoihin aikoihin tuossa kesän loppupuolella ? Voisi miettiä miten saisi halvemmalla sitä tänne kuskattua, kalliiksi nimittäin tulee jos usemman kymmenen kilon tuolta Vinnairin kautta lennättää.
Oulusta ollaan ja merivesitarvikkeet on jo hankittu kaverin kautta, vaikka eivät vielä kotona olekaan, viikonloppuna vasta.
Elokuussa olisi tosiaankin akvan pystytys ja silloin tuota elävää kiveä tarvittais. Täytyy tehdä joo jokin kimppatilaus niin pääsis halvemmalla. Rambin ehdotus matkahuollosta on hyvä, mut selviääkö kivet kunnossa tänne pohjoiseen? Olisi vielä tarve myös muullekin tavaralle kuin kivelle.

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Viesti:
Toi matkahuolto on kyl aika hyvä idea...
Kesällä varmaan melko ok ratkaisu... Onhan nois kivissäkin kyl se, että
paketin lämmöt olis hyvä pysyä ainakin nyt vähintään 20-32 asteen välissä. Liian kuuma tuskin siellä bussin ruumassa tulee, mutta pilvisenä päivänä/aamulla aikasin/illalla myöhään ruuman lämpö voisi olla hyvinkin alle 20 astetta.
Suostuiskohan ne ottaa ilmastoidun bussin sisälle ne laatikot?
Kesällä varmaan melko ok ratkaisu... Onhan nois kivissäkin kyl se, että
paketin lämmöt olis hyvä pysyä ainakin nyt vähintään 20-32 asteen välissä. Liian kuuma tuskin siellä bussin ruumassa tulee, mutta pilvisenä päivänä/aamulla aikasin/illalla myöhään ruuman lämpö voisi olla hyvinkin alle 20 astetta.
Suostuiskohan ne ottaa ilmastoidun bussin sisälle ne laatikot?

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
- Viesti:
Itselläni on kokemuksia Matkahuollon käyttämisestä kivien kuljetuksessa. Toimi kohdallani ihan hyvin, mutta Matkahuolto ei ole 'turhan tarkka' aikataulujensa jne. kanssa. Kannattaa siis varautua siihen että kivet saattaakin tulla sovittua esim. 6h myöhemmin, tai jos sopivasti sattuu, seistä yön yli Matkahuollon varastossa joka ei ole lämmitetty. Kokemukseni mukaan Matkahuolto ei suostu mihinkään erikoisjärjestelyihin.
Eräs meriakvaarioharrastaja on käyttänyt Matkahuoltoa kalojen kuljetuksessa sellaisin seurauksin että paketti hukkui pariksi päiväksi ja kalat oli Kuopioon saapuessaan ketarat pystyssä. En suosittele, varsinkaan kun Finnairin luotettavuus on ihan eri luokka ja hintakaan ei ole keveille kalapaketeille paljon kalliimpi. Kivet on tietty toinen juttu...
Elävän kiven elikot selviävä ihan hyvin muutamien tuntien, tai jopa päivän odottelun kuhan ei ole pakkasta. Kesä on tietty tämmöiseen optimiaikaa.
-Mikko
Eräs meriakvaarioharrastaja on käyttänyt Matkahuoltoa kalojen kuljetuksessa sellaisin seurauksin että paketti hukkui pariksi päiväksi ja kalat oli Kuopioon saapuessaan ketarat pystyssä. En suosittele, varsinkaan kun Finnairin luotettavuus on ihan eri luokka ja hintakaan ei ole keveille kalapaketeille paljon kalliimpi. Kivet on tietty toinen juttu...
Elävän kiven elikot selviävä ihan hyvin muutamien tuntien, tai jopa päivän odottelun kuhan ei ole pakkasta. Kesä on tietty tämmöiseen optimiaikaa.
-Mikko
Tuleppas hakemaan ne pois viikonloppuna.Cano kirjoitti:Oulusta ollaan ja merivesitarvikkeet on jo hankittu kaverin kautta, vaikka eivät vielä kotona olekaan, viikonloppuna vasta.Elokuussa olisi tosiaankin akvan pystytys ja silloin tuota elävää kiveä tarvittais. Täytyy tehdä joo jokin kimppatilaus niin pääsis halvemmalla. Rambin ehdotus matkahuollosta on hyvä, mut selviääkö kivet kunnossa tänne pohjoiseen? Olisi vielä tarve myös muullekin tavaralle kuin kivelle.

Kuinkahan moni olisi kiinnostunut tilaamaan sitä elävää kiveä täällä Oulussa päin ja paljonko [?]
Onko kenelläkään tarvetta pohjahiekalle ? Sitäkin kun pitäisi jonkun verran tilata.
Taidanpa väsätä tänä iltana omasta "karateenipöntöstä" sivuset, vaikka uutta pönttöähän kovasti odotellaan saapuvaksi. Ehkäpä jo illaksi saatte linkin sivuille. 8)rambi kirjoitti:Tänne voitais laittaa kotisivuja riutasta niin näkis mitä eliöitä ym altaasta löytyy. Tein tässä itse nopeasti sivut omasta altaasta, tekstiä ei paljon ole mutta kuvia löytyy. Englanninkielen taito on huono ja jos joku löytää virheitä sivulta niin mailia kiitos.
Mulla on ainakin tarvetta pohjahiekalle ja paljon muulle. Kivitilaukseen en varmaan ehdi mukaan, vasta joskus syys-lokakuussa. Olen aikanaan lennättänyt paljon kaloja välillä HKI-Oulu. Eikä ole kuin positiivisiä kokemuksia. Aikaa menee akvaarioliikkestä kotialtaaseen about 3 tuntia.simppu kirjoitti:Tuleppas hakemaan ne pois viikonloppuna.Cano kirjoitti:Oulusta ollaan ja merivesitarvikkeet on jo hankittu kaverin kautta, vaikka eivät vielä kotona olekaan, viikonloppuna vasta.Elokuussa olisi tosiaankin akvan pystytys ja silloin tuota elävää kiveä tarvittais. Täytyy tehdä joo jokin kimppatilaus niin pääsis halvemmalla. Rambin ehdotus matkahuollosta on hyvä, mut selviääkö kivet kunnossa tänne pohjoiseen? Olisi vielä tarve myös muullekin tavaralle kuin kivelle.
Kuinkahan moni olisi kiinnostunut tilaamaan sitä elävää kiveä täällä Oulussa päin ja paljonko [?]
Onko kenelläkään tarvetta pohjahiekalle ? Sitäkin kun pitäisi jonkun verran tilata.
Minäkin oon lennättänyt melkein kaikki korallit ja kalat vinnairilla ja eipä oo valittamista palvelussa. Siniriutalle ja Finnairille kyllä täydet pisteet toiminnasta.Atten kirjoitti:Mulla on ainakin tarvetta pohjahiekalle ja paljon muulle. Kivitilaukseen en varmaan ehdi mukaan, vasta joskus syys-lokakuussa. Olen aikanaan lennättänyt paljon kaloja välillä HKI-Oulu. Eikä ole kuin positiivisiä kokemuksia. Aikaa menee akvaarioliikkestä kotialtaaseen about 3 tuntia.simppu kirjoitti: Tuleppas hakemaan ne pois viikonloppuna.
---------------------
Ja tässä sitten osoite:simppu kirjoitti: Taidanpa väsätä tänä iltana omasta "karateenipöntöstä" sivuset, vaikka uutta pönttöähän kovasti odotellaan saapuvaksi. Ehkäpä jo illaksi saatte linkin sivuille. 8)
http://www.student.oulu.fi/~nlofgren/aq ... teeni.html
Kotisivuja päivitetty, nähtävissä ovat viimeiset kuvat 100 l systeemistä sekä ensimmäiset uudesta 800 l altaasta.
http://members.surfeu.fi/ealex/
http://members.surfeu.fi/ealex/
Akvaario on itsetehty, oli helpompi kantaa sisään laseinamikkokoo kirjoitti:Näyttää olevan kokolasinen akvaario. Mistä muuten hommasit sen ja oliko paljon hintavampi kuin kehysakvaario?
Millainen tekniikka tohon tulee ja paljonko meinaat laittaa elävää kiveä?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nykyisestä tekniikasta on pari sanaa viimeisessä kuva-albumissa, kuvista sitä tekniikka ei vielä näy. Laitan uudemmat kuvat kunhan saan kuvaaja paikalle
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sultahan tuo sitten näköjään käy. Henkilökohtaisesti mua askarruttaa lähinnä se, miten saisi kulmat suoraksi ja levyt tuettua silikonien kuivumisen ajaksi? Teitkö ensin puisen jigin tms. ja sitten lasi kerrallaan, vai heititkö seinät kasaan kerralla?ealex kirjoitti:Akvaario on itsetehty, oli helpompi kantaa sisään laseina ja on mielestäni paljon laadukkaampi kuin ne kaupasta ostetut mitä olen nähnyt.
Jos virtaa riittää, niin tuostahan saisi mukavan diy-jutun nettisivuillesi. Arvelisin kysyntää olevan. Vaikka kai niitä valmiitakin ohjeita jostakin löytyy..
Ilmeisesti mikkokoo ei ole Matkahuollon palvelusta täysin perillä.Itselläni on kokemuksia Matkahuollon käyttämisestä kivien kuljetuksessa. Toimi kohdallani ihan hyvin, mutta Matkahuolto ei ole 'turhan tarkka' aikataulujensa jne. kanssa. Kannattaa siis varautua siihen että kivet saattaakin tulla sovittua esim. 6h myöhemmin, tai jos sopivasti sattuu, seistä yön yli Matkahuollon varastossa joka ei ole lämmitetty. Kokemukseni mukaan Matkahuolto ei suostu mihinkään erikoisjärjestelyihin.
-Mikko
Juuri linja-autojen aikataulut pitävät melkein aina, pois lukien ruuhka-ajat, jolloin kenenkään aikataulut eivät pidä.

Melkein ainoa vaihtoehto pahalle myöhästymiselle on auton hajoaminen.
Matkahuololla on ns. pikarahti palvelu, jolloin paketit tulee suoraan lähtölaituriin ja sen saa kyytiin vaikka 5min varoitusajalla.
On myös mahdollista viedä paketti itse suoraan lähtölaituriin ja laittaa se ns. käteisrahtina jolloin Matkahuolto ei ole mukana,
vaan se maksetaan kuljettajalle ja siitäkin saa tietenkin kuitin (vakuutuksesta en tiedä).
Tämä homma toimii vaikka keskellä yötä.
Sen paketin voi saada myös sisälle (ei tietenkään mihinkään ruuhkavuoroon, ellei maksa paketista aikuisen taksaa

Linja-autot kuljettavat paljon verta suurten sairaaloiden välillä.
Esim. Helsinkiin tultaessa on pikarahtimies tai taksi vastassa ja lähetys lähtee heti.
Jos ketään ei näy, kuljettaja soittaa taksin joka vie perille.
Eli ne kiireelliset paketin eivät jää minnekään lojumaan.
Ja kovilla pakkasilla ne verilaatikot on välillä pakko mättää sisälle "samaanhintaan".
Siitähän tuli pitkä "vuodatus"

Mutta oli pakko korjata epäkohdat.
Kaupallisesti akvaariot tehdään Suomessa niin että silikonia lasiin ja lasit yhteen, itse pidän paksu silikonisauma paljon parempana, silloin lasit eivät pääse toisiinsa koskettamaan vaikka akvaario "vääntyisi" jostain syystä. Saumauksessa käytetään nyrkkisääntöä: sauman paksuus on 1/3 sauman leveydestä, itse tein 2-3 mm paksut saumat, eli lattialle suojamuovi päälle pohjalasi, ympärille sivulasit ja teipillä kiinni, ettei putoa, väliin sopivan paksuiset tikut ja silikonilla saumat täyttämään. Viimeinen vaihe on todella raskas ja vaativa homma, en ihmettele miksei kukaan Suomessa tee tätä kaupallisestiPetteri kirjoitti:Henkilökohtaisesti mua askarruttaa lähinnä se, miten saisi kulmat suoraksi ja levyt tuettua silikonien kuivumisen ajaksi? Teitkö ensin puisen jigin tms. ja sitten lasi kerrallaan, vai heititkö seinät kasaan kerralla?