Ensimmäinen akvaariosi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Ensimmäinen akvaariosi

Viesti Kirjoittaja Didi »

Galluppia:

*** Minkä ikäisenä sait ensimmäisen akvaariosi? ***
Eeva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 13:52, 17.06.2002
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Olin vähän alle 12v, kun otin kotonamme tyhjillään lojuneen akvaarion omaan käyttöön. Ensimmäiset kalani olivat 10 mustatetraa, 8 kardinaalikalaa ja 2 korumonnista. (siihen aikaan vielä korumonnia)

Oi niitä aikoja. :)
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Ensimmäinen akvaariosi

Viesti Kirjoittaja dsl »

Platy kirjoitti:*** Minkä ikäisenä sait ensimmäisen akvaariosi? ***
Joskus 7-10 vuotiaana, mutta harrastus lopahti. Nyt vuosi sitten hankin nykyisen ensimmäisen akvaarioni.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Noin 10-vuotiaana, 45-litraisen, johon hankittiin miljoonakaloja.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Hei!

Joskus alle kouluikäisenä 1940 luvulla. Pikkuisen oli erilaista kuin tänään!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Ensimmäinen akvaariosi

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Ensimmäinen "akvaario" oli 10 litran Karhu-tölkki joskus 7 vuotiaana ja sitten 8 vuotiaana sain oikean 50 litraisen akvaarion.

Sitten jokunen vuosi taukoa ja nyt uusi "ensimmäinen" akvaario ollut syksystä asti.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Joskus 6 vuotiaana sain mummulta synttärilahjaksi n. 20l. akvaarion ja sinne miljoonakaloja. Emme saaneet liikkestä mikäälaisia hoito-ohjeita. Kaikki millikset kuolivat kovasta yrityksestä huolimatta... Seuraava noin 50l. 10v. ostettu akva, jossa neoneja ja taistis oli jo vähän onnistuneempi projekti.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

25 vuotiaana, reilu vuosi sitten.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Olin ihan tosi pieni kun meille tuli kaksi tuliliskoa. Ensimmäisen ihan oman akvaarioni ostin huikeassa 11v iässä. Akvaario oli 43l ja kalastona kaksi makkarakalaa.
juusoL
Member
Member
Viestit: 389
Liittynyt: 16:59, 26.06.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

..

Viesti Kirjoittaja juusoL »

12 vuotiaana 80litraisen. :mrgreen: :idea: J a vielä sam akvaario tosin olen 13v että n.vuosi oon harrastanut akvaariota.
Jessi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 168
Liittynyt: 15:22, 24.09.2001

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Ensimmäisen akvaarion sain 8-vuotissyntymäpäivälahjaksi. Muita lemmikkejä en ahkerasta kinuamisesta huolimatta saanut, ja sitten oli "tyydyttävä" kaloihin. Litroja siinä oli huimat 60 ja muistaaksen kalastona olivat intiaanisulat, seeprakalat ja yksi kuparimonninen (miksi ihmeessä vain yksi?).

Jossakin vaiheessa altaaseen ostettiin kotilo-ongelman vuoksi tiikerinuoliainen, josta tuli oikea terroristi liian pienen altaan ja lajitoverien puutteeen vuoksi. Erilaisten ongelmien vuoksi altaasta luovuttiin ja kalat lahjoitettiin kaverille, jonka isä harrasti akvaarioita. Tiikerinuoliainen pääsi siis lopulta isompaan akvaarioon.

Vuosien päästä ja tiedon kartuttua olen aloitellut harrastuksen uudelleen. Nykyisin minulla on kaksi omaa ja yksi "hoitoakvaario". Kaikki kuitenkin aika pieniä, alle 100 litraisia. Suunnitelmissa ja haaveissa on noin 300 litrainen allas.
susannac
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 22:47, 25.06.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja susannac »

Viime vuonna eli 20-vuotiaana. :)
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Joskus 10 weenä, akvaario oli joku 30 litrainen
marju
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 21:59, 13.04.2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja marju »

9-vuotiaana 60-litrainen isän tekemänä. Hoitelin tuota 14-vuotiaaksi kunnes remontin takia homma loppui. Kipinä palasi pari vuotta sitten ja nyt matkalla kohti suurempia ja suurempia altaita (ainakin haaveissa... :roll: )
Janda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 244
Liittynyt: 13:43, 27.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janda »

About 12 vuotiaana 128 litranen käytetty. Onneksi oli noin iso.
Kaloina mustatetroja, kulmtetroja, partis, piikkisilmiä ja muutama leväbarbi.
Orthilia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 16:42, 29.05.2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Orthilia »

Ylä-asteella taisin olla silloin, vanhemmilta päättäväisesti joululahjaksi kinusin tuon 180 litraisen. Silloin tuli tietysti ostettua tuo "täpläimumonni", elikkäs tuo herttainen isopurjepleko (uskoisin) joka alkaa olla uhkaavan iso nykyään. Muuta kalastoa olivat neontetrat, albiinomonniset, kultarihmakalat, mustatetrat ja platyt. Tulihan tuossa toki kokeiltua vähän sitä sun tätä, taistelukalaa ja lehtiksiäkin, huonommalla menestyksellä.

Tällähetkellä on kaksi 180 litran akvaariota, ja pikkuveljen 40 l. Ja kova hinku hommata lisää ja lisää ja isompia ja isompia:)

Lapsesta lähtien olen haaveillut kaikenlaisista eläimistä, ja sysäyksen tuota akvaariota kohti sain, kun kaveri sai sellaisen pienen akvaarion ja miljoonakaloja sinne. Se akvaario tosin on tainnut jo muutaman vuoden seistä tyhjillään, pitäisikin kysyä, jos haluaisivat lahjoittaa sen minulle...:)
joppe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1358
Liittynyt: 00:33, 13.04.2002

Viesti Kirjoittaja joppe »

26-vuotias.
Ostin työkaverilta 80 litraisen varusteineen ja harjoitellessani hoitoa tapoin noin 50 kalaa ja tutustuin varmaan kaikkiin mahdollisiin levätyyppeihin.Sitkeä yrittäminen sentään jossain vaiheessa alkoi tuottaa hedelmää ja kalat alkoi pysymään hengissä ja levät poissa.Nykyään altaita on kymmenkunta joista neljä toiminassa.
Lorditar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 21:34, 16.10.2001

Viesti Kirjoittaja Lorditar »

Olin 19-vuotias, akvaario oli 190l. Nyttemmin myyty kaverille (jolla sen
lisäksi on 200- 120- ja 45-litraiset alle 30m2 kämpässä! [;)] ), tilalla 600- ja 375-litraiset.
Hihhih, hiipivää hulluutta! :mrgreen:
Leena
Junior Member
Junior Member
Viestit: 133
Liittynyt: 12:34, 04.06.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leena »

22-vuotiaana otin anoppilasta mieheni lapsuuden akvaarion hoiviini.. kohta vuosi tuota on tullut hoideltua ja into vaan kasvaa ku saa lisää tietoa ja taitoja.. :)
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Siinä 10-veenä. Oliskos ollut 50-70 litrainen, ei muista enää... Hoitona: parin kuukauden välein täydellinen pesu.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Minun ensimmäinen ja vieläkin tallella oleva akvaario oli 60litraa, sijoittuu aikaan ala-asteen loppu yläasteen alku..


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Joskus ala-asteen ensi vuosina. On vieläkin toiminnassa ja myös ollut siitä lähtien kun se saatiin. Tietysti jos oikein ajattelee niin ei se minun varsinaisesti ollut vielä silloin. Yhteinen oli. Mutta minun kiinnostukseni oli ainoa mikä säilyi ja niin se on vielä tänä päivänäkin minun ihan ikioma.
Deirdre
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 14:40, 03.05.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Itse asiassa mulla ei omaa akvaa ole vieläkään. Poikakaverini akvaariota olen katellut pari vuotta ja siitä sain kipinän. Nyt mäkin olen sitä hoitanut. Haaveissa on oma, kunhan saan sille ensin asunnon. Opiskelija-asunto ei oikein ole tarpeeksi pitkäaikainen. Ehkä vuoden-parin sisään...Huoh.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ensimmäinen akvaario löysi tien kotiin ollessani n. 5 vuotias. Ensimmäisen oman akvaarion hommasin n. 9 vuotiaana.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Parin litran hillopurkki ja pöytälamppu valona johon ostin yhden neontetran kun olin kuudennella luokalla ja sain jostain innotuksen että on IHAN PAKKO saada akvaario. Sitten kun tulin koulusta kotiin, parivuotias pikkusiskoni oli survonut kalan tohjoksi kepillä vaikka purkin päällä oli verkko. :( Kävin ostamassa uuden ja sisko survoi sen taas :roll:

Ensimmäinen oikea akvaarioni oli 100 litrainen jossa oli miekkapyrstöjä ja platyja ja jotain muuta, sain sen ilmaiseksi yhdeltä tutulta joka ei jaksanut hoitaa sitä. Nyt se on naapurillani, jolle annoin sen ilmaiseksi koska se on ruma, naarmuinen, kultareunainen tankki joka oli täynnä miljoonakaloja jotka hän joutui ottamaan vaivoikseen.

Nyt minulla on 50, 140 ja 270 litraiset akvaariot.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”