Kutemisen vuorokaudenaika

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
juhani
Member
Member

Kutemisen vuorokaudenaika

Viesti Kirjoittaja juhani »

Kiekkoja kudettaneet: oletteko ikinä kiinnittäneet huomita siihen, mihin aikaan vuorokaudesta kalanne kutevat, vai onko se ihan sattumanvaraista? Minun kalani kutevat yleensä illansuussa tai myöhään illalla. Kutuja en ole saanut kuitenkaan onnistumaan poikasiksi saakka pitkään aikaan. Joskus aikaisemmin minulle tuli sellainen tunne, että jos kiekot kutivat päivällä, tulos oli hyvä, mutta iltakudut eivät puolestaan tuottaneet hyvää tulosta.
Juhani
kumpu
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumpu »

Meillä Kiekot ovat kuteneet kelloa katsomatta. Useimmiten kuitenkin työaikaan, koska usein olen huomannut töiden jälkeen, että altaassa on kutu.

HK
mindy50
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mindy50 »

Olipa kuteneet "pimeän aikaan", kun akvaario oli pimeänä... :D
Nyt sitten on tänään kuoriutuneita vaaveja alle 30 kpl. Eka kutu noilta, olleet minulla nelisen viikkoa (Kurjesta ostin).

Pitäisikö antaa olla vanhempien kanssa? Näyttävät nuo niitä vahtivan, mutta saa nähdä syövätkö omat vaavinsa kun näytti että olisivat popsineet kaksi suuhunsa tai sitten vaan hämäsivät minua ja puhalsivat niiden päälle juuri silloin, niinku tuolla on tapana.

Ja minä kun oletin että saan kiekot hengiltä jo viikossa, mutta jostain kumman syystä innostuivat kutemaankin vielä! Luulin että viimeistään kuolee kun Eheimi teki tenän ja on vain tuo sisäsuodatin tällä hetkellä! Sitten pimensin akvaarion ja kas kummaa nyt sitten innostuivat kutemaan. 8O

Edit: Korso - Suomi. Pehis
juhani
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juhani »

Nyt minun kalani kutivat viime yönä, tai siis ainakin naaras oli laskenut mädin. Ennen en ole huomannut tällaista pimeässä kutemista. Muuta valoa kaloilla ei ollut kuin lämmittimen termostaatin valo. Suojasin kudun varmuuden vuoksi aamulla herättyäni. Illalla 11 aikaan naaras oli kutuputki törröllään ja tökki kovasti ruukkua, mutta en uskonut sen kuitenkaan pimeässä kutevan.
Juhani
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”